Övningsköra privat!

TheOneGameX

rh7Y - u]]l - iiiiii|liiiiii
Gick med
19 Feb 2011
Ort
Kristianstad/Hässleholm
Hoj
Har ingen för tillfället!
Hejsan!

Mitt namn är Hasse och jag är ny här på SH!
Jag är 25 år och bor i Kristianstad men också i Hässleholm ibland.

Våren är snart framme och jag har redan börjat plugga igenom en teoribok, men kan tyvärr inte köra MC och behöver verkligen någon som kan lära mig.

Jag behöver verkligen hjälp och söker någon som kan tänka sig att övningsköra privat med mig.

Jag hoppas verkligen att det finns någon som kan tänka sig att ställa upp för mig...
Och hur allt skall gå till kan vi gärna diskutera och prata om!

Hoppas verkligen på ett svar!

Tack på förhand! /Hasse
 

TheOneGameX

rh7Y - u]]l - iiiiii|liiiiii
Gick med
19 Feb 2011
Ort
Kristianstad/Hässleholm
Hoj
Har ingen för tillfället!
Tack för förslagen!

Jag har inte haft a-kort länge nog för att kunna hjälpa dig med övningskörning, men kontakta Lille Mats mc-klubb. http://www.lommarp.se/lillematsmck/index2.htm
De kanske kan hjälpa dig

Letar du efter en bra trafikskola kan jag rekommendera http://www.jch-hlm.se/ Niklas som har hand om Mc-utbildningen är både duktig och trevlig.

Tack så mycket, ändå...
Synd att du inte har haft kortet länge :(

Tack för tipsen...
Har kollat och skall försöka få någon att hjälpa mig, men att ta kortet via en skola är tyvärr inget alternativ :(

Tack igen! /Hasse
 

Iceheat

Allt går bara man ger sig fan på det.
Gick med
6 Feb 2011
Ort
Hässlehåla
Hoj
Yamaha :FZS 600 2002, FZR 1000 1987, TDM 900 2004, YZ 250 1990, WR 426 2001, Suzuki RMZ 450 2005 Motardkitad, 2stBanhojar R6 2002
Men Tjena och Välkommen!

Jag e för grön för att du ska övningsköra med men hojta till när du har kortet.

Lycka till:yoparty
 

Apexx

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2010
Ort
Hörby
Hoj
2008, Kawasaki ZX10-r
Jag fixade mitt på Rhodins Trafikskola i Kristianstad. De har en sund uppfattning om det här med trafik och lärande. Rekommenderas!
 

TheOneGameX

rh7Y - u]]l - iiiiii|liiiiii
Gick med
19 Feb 2011
Ort
Kristianstad/Hässleholm
Hoj
Har ingen för tillfället!
Men Tjena och Välkommen!

Jag e för grön för att du ska övningsköra med men hojta till när du har kortet.

Lycka till:yoparty

Tjena och tack :D

Ahh, nu blev jag så ledsen. Synd att du inte haft det länge nog, men tusen tack ändå.
Du visar att det ändå finns hopp om hjälp :(


Jag fixade mitt på Rhodins Trafikskola i Kristianstad. De har en sund uppfattning om det här med trafik och lärande. Rekommenderas!

Grattis grattis :D

Tyvärr kan jag inte ta kortet via en skola, för jag har inte den ekonomin precis.
Mitt B-kort kostade mig inte mer än 3000-4000 kr och det är för att jag pluggade hemma och körde privat.
Ca. 1100 kr för uppkörningen, och ca. 200 kr för teoriprovet...
Resten var för privat lektionerna :D

Hade jag haft råd, hade jag tagit MC-kortet via en skola för länge sen, men jag behöver många lektioner och som jag kollat hos vissa skolor, så kan en lektion kosta upp till 600-700 kronor för 60 minuter :(
Det har jag inte råd med :(
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Välkommen :tummenupp
Om du lyckas hitta någon att övningsköra med, tänk på att ge något i betalning eller något så att du inte enbart snyltar på personens givmildhet :tummenupp Det är alltför ofta man ser här på sporthoj folk (oftast tjejer) som försöker enbart få och inte ge något tillbaka bara för att dom inte har "råd".
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
text..
en skola för länge sen, men jag behöver många lektioner och som jag kollat hos vissa skolor, så kan en lektion kosta upp till 600-700 kronor för 60 minuter :(
Det har jag inte råd med :(

Det var ruskigt billigt! här i krokarna ligger timmen strax över 1000:-
Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig. Vad hade du tänkt för hoj sen då?
 

TheOneGameX

rh7Y - u]]l - iiiiii|liiiiii
Gick med
19 Feb 2011
Ort
Kristianstad/Hässleholm
Hoj
Har ingen för tillfället!
Välkommen :tummenupp
Om du lyckas hitta någon att övningsköra med, tänk på att ge något i betalning eller något så att du inte enbart snyltar på personens givmildhet :tummenupp Det är alltför ofta man ser här på sporthoj folk (oftast tjejer) som försöker enbart få och inte ge något tillbaka bara för att dom inte har "råd".

Tack så mycket :)

Ja, det är ju självklart att jag betalar den personen som hjälper mig.
Så snål är jag inte och tänker absolut inte på något sätt "utnyttja" den som vill hjälpa mig :)

Precis som när jag tog B-kortet, så hade jag inte heller någon att övningsköra med, och att gå körskolan och betala 500 kr i timmen, var absolut inget alternativ för mig.
Då letade jag faktiskt runt och som tur visade det sig att en av mina kompisar hade pratat med sin pappa och han ställde upp och hjälpte mig.
Tack vare honom har jag B-kortet nu.
Och självklart fick han betalt för t.ex. soppan o.s.v.
Han var hur snäll som helst, och grym på att lära var/är han också :)

Jag hoppas verkligen att någon visar sig snart bara :(



Det var ruskigt billigt! här i krokarna ligger timmen strax över 1000:-
Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig. Vad hade du tänkt för hoj sen då?

Oj jäklar (ursäkta ordet) :näsblod
1000 kr? Ja, nu förstår du kanske varför jag inte kan gå en skola och ta kortet, det är sjukt dyrt :(

Tack så mycket, jag hoppas också att jag får hjälp :(

Hehe, en bra fråga faktiskt, och jag tror att det blir antingen en Suzuki GSX eller Honda CBR...
Inte så bra på hojar, men har sett hur de är på vägen och verkar helt underbara...

Men skall jag vara ärlig, så är drömmen att skaffa mig BMW K1200 S :D
Har bara kört BMW-bilar och kommer alltid att göra det, så en BMW-hoj i familjen skulle absolut inte skada :D
Men som sagt så får det bli i framtiden :)
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Välkommen :tummenupp
Om du lyckas hitta någon att övningsköra med, tänk på att ge något i betalning eller något så att du inte enbart snyltar på personens givmildhet :tummenupp Det är alltför ofta man ser här på sporthoj folk (oftast tjejer) som försöker enbart få och inte ge något tillbaka bara för att dom inte har "råd".

Är jävligt nyfiken på vilka dessa tjejer varit då jag tror det är rent skitsnack! De flesta tjejer som finns på forumet har kämpat hårt för sina kort och tror inte någon utnyttjat killars välvilja! Finns säkerligen några enstaka fall men tror det är minst lika många snubbar som gjort det!

Till TS: hur ska du ha råd med en hoj om du inte kan gå på körskolan ens? du vet att du måste göra risk 1 och 2 för att ens göra uppkörningen och har för mig det kostar 2500kr st, rätta mig gärna om jag har fel. På "min tid" fanns d inget sånt. Körskolan finns av en anledning, visst man behöver inte gå alla lektioner dom rekommenderar men det är nyttigt att ta ett par st iaf!

Men hoppas du hittar någon att övningsköra med privat, ju mer du kör desto bättre! Lycka till! Kolla med Vaselek, vet dock inte hur länge han haft kk. :tummenupp
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Risk 1 700kr
Risk 2 3500kr

Detta betalade jag förra våren. Men det diffar lite har jag märkt
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Risk 1 700kr
Risk 2 3500kr

Detta betalade jag förra våren. Men det diffar lite har jag märkt

Se där, d e rätt mycket pengar för nån som tydligen inte har råd. Såg i TS andra tråd att han inte ens har skyddsutrustning. :gnissla Ett tips är ju att först skaffa det innan man söker handledare då det faktiskt kostar ett par tusen att köpa det även om man snålar o köper skit. Har man inte råd får man ta det stegvis, ett steg i taget. Börja med skyddsutrustning, tror INGEN vill vara handledare för någon som inte har det.
 

TheOneGameX

rh7Y - u]]l - iiiiii|liiiiii
Gick med
19 Feb 2011
Ort
Kristianstad/Hässleholm
Hoj
Har ingen för tillfället!
Annars är denna herre rätt trevlig och hjälpsam!

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=49838

Menar du att han kanske kan hjälpa till med övningskörandet?

Och i så fall, är det bara att ta ett snacka med honom eller?



Å fyfan! Den trafikskolan har ingen konkurrens va? Här ligger priset på upp till 800kr för 55min.

Ja, det är ganska fina siffror :huvet


Till TS: hur ska du ha råd med en hoj om du inte kan gå på körskolan ens? du vet att du måste göra risk 1 och 2 för att ens göra uppkörningen och har för mig det kostar 2500kr st, rätta mig gärna om jag har fel. På "min tid" fanns d inget sånt. Körskolan finns av en anledning, visst man behöver inte gå alla lektioner dom rekommenderar men det är nyttigt att ta ett par st iaf!

Men hoppas du hittar någon att övningsköra med privat, ju mer du kör desto bättre! Lycka till! Kolla med Vaselek, vet dock inte hur länge han haft kk. :tummenupp

Hur jag skall ha råd?
Det är en sak att köpa utrustning och en helt annan att gå i skolan och beställa kurser.
Att gå MINST 10 lektioner i skolan, skulle bara visa mig grunderna av hojen och kanske också körandet (då jag som tidigare sagt, inte vet ens hur man startar hojen).
Efter det antar jag att jag måste beställa ett par till lektioner, för att behärska hojen så pass bra, att jag kan köra upp.
Och skall vi ta det som om det vore en bil, så skulle 20 lektioner vara bra!
Och precis som du säger, så ju mer jag kör, desto bättre!

Så räknar vi enkel matte, och om vi säger att en lektion kostar 1000 (som en av medlemmarna sa innan), så kostar det 10.000 kr bara för mina 10 "grund" lektioner!

Då tror jag hellre att jag köper en hjälm och annan utrustning för 5000 (säger vi)!
Sen säger vi att risk 1 och 2 också kostar 5000.
Då tror jag hellre att jag betalar 10.000 för de istället för att betala för 10 lektioner.

När jag tog B-kortet så hade jag råd att ta körkortet men inte råd att gå skolan. Då klarade jag mig utan de "nyttiga" skollektionerna.
Så vill jag göra med MC-kortet också!


Se där, d e rätt mycket pengar för nån som tydligen inte har råd. Såg i TS andra tråd att han inte ens har skyddsutrustning. :gnissla Ett tips är ju att först skaffa det innan man söker handledare då det faktiskt kostar ett par tusen att köpa det även om man snålar o köper skit. Har man inte råd får man ta det stegvis, ett steg i taget. Börja med skyddsutrustning, tror INGEN vill vara handledare för någon som inte har det.

Jag som "tydligen" inte har råd, har råd för körkortet, men på mitt sätt och inte via skolan.

Som jag sagt tidigare och precis som du själv säger så tar jag det stegvis!
De pengar som jag lägger för hojen, skall täcka allt jag behöver till körkortet!
Alltså som du och en annan medlem sa, så fixar jag skyddsutrustning och allt annat kommer i efterhand.

Att köpa en hoj kommer senare!

Det viktigaste är att jag har körkortet!


Risk 1 700kr
Risk 2 3500kr

Detta betalade jag förra våren. Men det diffar lite har jag märkt

Ja, så verkar det vara.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
10 lektioner för att lära sig grunderna av hojen? Körskolan ska inte lära dig mecka d får du göra själv. ;) Risk 1 o risk 2 är inget du kan välja att göra eller inte, det MÅSTE du göra för att få göra teoriprovet och uppkörningen. Klarar du inte av teoriprovet så får du inte köra upp.

Tycker det är rätt stor skillnad på att ta B-kort än att ta A-kort, speciellt säkerhetstänket.

Om jag vore du hade jag sparat lite mer pengar så du kan köra med körskolan samtidigt som du har privat handledare. Ett tips är oxå att skaffa flera handledare, annars lär det nog ta rätt lång tid för dig att ha kortet om du inte ens tänker köra på körskola. :)

Lycka till! :tummenupp


Hur jag skall ha råd?
Det är en sak att köpa utrustning och en helt annan att gå i skolan och beställa kurser.
Att gå MINST 10 lektioner i skolan, skulle bara visa mig grunderna av hojen och kanske också körandet (då jag som tidigare sagt, inte vet ens hur man startar hojen).
Efter det antar jag att jag måste beställa ett par till lektioner, för att behärska hojen så pass bra, att jag kan köra upp.
Och skall vi ta det som om det vore en bil, så skulle 20 lektioner vara bra!
Och precis som du säger, så ju mer jag kör, desto bättre!

Så räknar vi enkel matte, och om vi säger att en lektion kostar 1000 (som en av medlemmarna sa innan), så kostar det 10.000 kr bara för mina 10 "grund" lektioner!

Då tror jag hellre att jag köper en hjälm och annan utrustning för 5000 (säger vi)!
Sen säger vi att risk 1 och 2 också kostar 5000.
Då tror jag hellre att jag betalar 10.000 för de istället för att betala för 10 lektioner.

När jag tog B-kortet så hade jag råd att ta körkortet men inte råd att gå skolan. Då klarade jag mig utan de "nyttiga" skollektionerna.
Så vill jag göra med MC-kortet också!




Jag som "tydligen" inte har råd, har råd för körkortet, men på mitt sätt och inte via skolan.

Som jag sagt tidigare och precis som du själv säger så tar jag det stegvis!
De pengar som jag lägger för hojen, skall täcka allt jag behöver till körkortet!
Alltså som du och en annan medlem sa, så fixar jag skyddsutrustning och allt annat kommer i efterhand.

Att köpa en hoj kommer senare!

Det viktigaste är att jag har körkortet!
.
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Hejsan! Lycka till med mc-kortet, är övertygad om att du kommer få tag på en handledare här. Bara att fråga igen om nån månad ifall det inte blir napp nu :tummenupp Kan för övrigt säga att risk 1+2 är lite billigare än du tänkt, jag betalade drygt 3500 kr om jag minns rätt. Då inklusive lån av hoj och skyddsutrustning.

Menar du att han kanske kan hjälpa till med övningskörandet?

Och i så fall, är det bara att ta ett snacka med honom eller?

Nja, han erbjuder lite andra tjänster. Hmpf. :brinnerup
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Låna en moppe av nån fjortis om du seriöst e så kass som du skriver, nån med växlar bara, sen ut och lek :D, onödigt betala nån 1000 spänn timmen för de ska visa dig vart broms och koppling sitter
 

xxZeus

Live hard, die hard
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Norr om Götet
Hoj
R1 -00
Tjena Hasse!

Ut o övningskör själv.. har du redan B-kort så kostar det bara böter om farbror blå vill bråka.. sen tar du två lektioner o kortet e ditt.. lycka till :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top