Är man ensam om en åsikt, som i detta fallet Sverige, bör man noga ompröva den.
Ändå verkar du tillfreds med att Sverige har en helt unik (frånvaro av) migrationspolitik.
Är man ensam om en åsikt, som i detta fallet Sverige, bör man noga ompröva den.
Ändå verkar du tillfreds med att Sverige har en helt unik (frånvaro av) migrationspolitik.
Inte du och Markus. Hur var det nu igen - du ville att skolorna och RFSU skulle lära ut aborten som vedertaget preventivmedel? Det ville inte jag och du blev fly förbannad över det och började i affekt ticsrepetera ordet halmgubbe.
De papperslösas tillgång till vård var ju tidigare väldigt godtycklig och otillräcklig vilket är ett brott mot alla människors lika rätt till bästa uppnåeliga hälsa. Nu är det som tur är annorlunda. Sverige har ratificerat denna rättighet, det handlar om mänskliga rättigheter. Sverige fick vad jag minns en del skit från FN för den gamla behandlingen av bl.a papperslösas "rätt till bästa uppnåeliga hälsa" Jo, jag har såklart förstått att mänskliga rättigheter och demokrati är främmande språk för de flesta här inne. Specifikt de SD anhängare som till vardags i någon infantil affekt spottar ur sig allt trams och lite till för att imponera på de "gilla kåta" ryggdunkarna.
Nej, jag vill inte att man skall lära ut abort som vedertaget preventivmedel. Något så befängt har jag naturligtvis aldrig påstått.
Men du vill att gravida våldtagna 13-åriga flickor skall bli mödrar. Eller? Är det på den nivån vi för debatten?
Det du skriver nu är en halmgubbe det med. Och jag är inte förbannad, jag konstaterar fakta.
Det må vara en mänsklig rättighet och ett bra mål, men att Sverige skall ha ansvar för halva världens sjukvård är inte sant.
De har rätt till sjukvård i sina hemländer. På så sätt uppfylls deras rättigheter.
Du är naiv om du tror du kan åka till Japan och bara kräva vård, eller hur? Så kan du ju skriva till FN sedan och anklaga Japan för brott mot mänskliga rättigheter.
Papperslösa har rätt till akut vård. Men det har de å andra sidan alltid haft.
Jag skojar med dig. Sluta brösta direkt.
Edit: Internet tutorial: Symbolen/smileyn betyder ofta att man kanske inte är helt allvarlig.
Jo... men ironi funkar inte så bra på nätet...
Tillspetsat resonemang i sammanhanget! Men ja, det är rimligt att Du vänder dig mot Henry Ascher och det är nu noterat. Då innebär Henry Ascher att Du bojkottar hela tjottaballongen med alla människors lika rätt till bästa uppnåeliga hälsa?? Det handlar som bekant om mänskliga rättigheter där Sverige har ratificerat denna rättighet.En artikel, insändare eller upprop signerad Henry Ascher är per definition ointressant.
I princip ingen på hela jorden stödjer Nordkorea, men det gör Henry Aschers KPML(r).
Att ens tänka på mänskliga rättigheter i samma sammanhang som Nordkorea är bisarrt.
Känns rätt bra att ha en jämfört ned honom avvikande människosyn faktiskt.
Vi säger så här. "Om någon av de papperslösa skulle misstänkas för att ha begått ett brott så lagförs de.
Jodå. Det klippet Du kopierade från mig beskriver personen som misstänkt och får således av polis avkrävas på identifikation med stöd av 14§ polislagen:Vem säger att den "papperslösa" inte redan är efterlyst för brott i Sverige?
Polisen får inte ens fråga efter identifikation..
Jodå. Det klippet Du kopierade från mig beskriver personen som misstänkt och får således av polis avkrävas på identifikation med stöd av 14§ polislagen:
https://lagen.nu/1984:387
Tillspetsat resonemang i sammanhanget! Men ja, det är rimligt att Du vänder dig mot Henry Ascher och det är nu noterat. Då innebär Henry Ascher att Du bojkottar hela tjottaballongen med alla människors lika rätt till bästa uppnåeliga hälsa?? Det handlar som bekant om mänskliga rättigheter där Sverige har ratificerat denna rättighet.
Vet inte om jag skall se det som att du närmar dig normal samtalston men det vore ju trevligt.
Jag tycker inte Sverige skall erbjuda gratis vård till alla som råkar befinna sig i Sverige så länge det inte är akutvård. Det gäller så väl andra EU medborgare respektive inte EU medborgare. Varken amerikaner, ålänningar, afghaner eller kineser.
Jag får be om ursäkt att du fått vänta på svara men det finns en, för mig väldigt enkel förklaring, till att jag inte kommenterade ditt inlägg. Du hävdar i inlägg 130 att jag har tillskrivit dig någon åsikt som du inte har varför du verkar känna ett behov av att skriva ner ett antal. Trevligt så jag inte ska missa något. Fast jag har ju, vad jag vet, inte tillskrivit dig en enda åsikt. Av den anledningen finns det inte heller någon anledning för mig att delta i dansen.Jag tycker du åtminstone är nonchalant när du skriver inlägg till mig, jag besvarar dem med viss möda (dvs mer än någon enstaka rad) och då ignorerar du dem. Varför plockade du inte upp inlägget där jag listade vad jag faktiskt tycker? Var det inte intressant om det inte "gick" att smeta ner mig med diverse epitet.
Vad gäller det aktuella inlägget så ser du väl en kille som tänker efter, motiverar sina åsikter, och kan stava - varför inte bemöta honom på ett OK sätt om du råkar tycka annorlunda?
/Bror Duktig
Och även om du kanske önskar det så pallar jag inte svara på vartenda inlägg folk skriver på SH eller upprepa mig själv i alla evighet.
bonny skrev:...den dagen du kan lägga fram ett helt övertygande bevis för att muslimerna eller annan valfri grupp ska ta över Sverige så ska jag ta dig, och beviset, på allvar...
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|