1.14

frollo

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamha R1-08
Ja misstänkte det =) Vet du/nån om det är träningar på anderstorp. Hittar inget om det någonstans.?

//Mange

#space skrev:
2290537 Ser att gottis är off just nu! Men jag tippar starkt på att det är Falkenbergsbanan.. :)

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Yamaha * X
Gottis skrev:
2290356 va glada för 50 kr :) vi betalar 250 kr per gång vi tränar 300 om man inte är medlem i klubben....
Japp vi är glada, det finns nog en stor anledning att LMS växer.
Hur mycket körning blir det och vilket upplägg brukar det va på Falken?
:)

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Hitecfrollo skrev:
2290664 Japp vi är glada, det finns nog en stor anledning att LMS växer.

På Falken har vi träning nästan 1 gång/vecka. Tror att det är 17 träningar iår.

Upplägget beror lite på hur många det är som kommer. Är det fint väder brukar det bli 2 gatgrupper och 2 licens. Vid dåligt väder kan det bli 1-2 licens. Träningen är från 17-20 och ibland så samsas vi med lite bilar.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
frollo skrev:
2290575 Ja misstänkte det =) Vet du/nån om det är träningar på anderstorp. Hittar inget om det någonstans.?

//Mange

Tyvärr så är d mkt lite träningsdagar på Anderstorp från klubbens sida typ 6st / år.. Dock så hyrs ju anläggningen ut o en del bandagar/kväll brukar det bli ändå..Men jag håller med att det är svårt o hitta något vettigt på hemsidan då det bara står "Det finns inga evenemang i databasen" :confused:

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Hitecfrollo skrev:
2290323 Nu är du ute på lite djupt vatten.
Det va inte Stefans första gång han tränade heller inte den enda banan han åkt på.
Jag var med honom innan det passet och körde det passet med honom var även med honom inför ambulans och även på sjukhuset.
Uttala dig inte om nått som du inte vet något om.
Och våga inte ens ta diskution om detta.
Även om du inte alltid uttalat dig så smidigt på forumet förut så klev du nu över gränsen ordentligt.
Du är ju bara för mkt helt enkelt.
Vore tacksam om jag slapp dina kommentaren eller svar i fortsättningen.
//Martin
Djupt vatten?

:va

Bodin

Kakmonstret é med MIG!!
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
GiXXer -02
Hitecfrollo skrev:
2290664 Japp vi är glada, det finns nog en stor anledning att LMS växer.

Magnus skrev:
2290730 På Falken har vi träning nästan 1 gång/vecka. Tror att det är 17 träningar iår.

Upplägget beror lite på hur många det är som kommer. Är det fint väder brukar det bli 2 gatgrupper och 2 licens. Vid dåligt väder kan det bli 1-2 licens. Träningen är från 17-20 och ibland så samsas vi med lite bilar.

Intressant tråd det här..!
Som boende i Gbg är det ju självklart att man kört mycket mera på falken.
Dock så är upplägget bra mycket säkrare på Sviestad, talat ur gat grupps samanhang.
På falken är omkörningar tillåtna överallt och mer eller mindre hur som helst.
Resultatet för en färsking på banan är att man hajjar till och kanske petar till på broms eller gör något annat dumt så det dammar till utanför banan efter att någon rejsat om.
Sviestads omkörningsregler mm är kanon, mycket mer städat samt att om jag inte missminner har ni 3 nivåer på gatgrupp, 1 på RR :va

Falkens 2 x 20 min, som brukar ligga på 2 x 10-15 min körtid då det ska "rensas upp" och plocka in avåkna förare är inte mycket till träning för att bli snabbare eller få bättre flyt i körningen. Därmed vill man själv in i RR träsket, men...man vill ha fått upp tempot innan dess. Moment 22 :huvet

Kör snyggt därute!! :tummenupp

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Bodin skrev:
2295382
Sviestads omkörningsregler mm är kanon, mycket mer städat samt att om jag inte missminner har ni 3 nivåer på gatgrupp, 1 på RR :va
På Sviestad under RR-träningarna kör vi 2-3 grupper beroende på hur många som är och tränar.
Alla 125jr och de som är långsammast i övriga klasser kör med orange väst för att snabbare förare ska se dom lätare och kunna ta hänsyn, vara beredd på tidiga inbromsningar, lustiga spårval osv

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
LOTTAK skrev:
2295399 På Sviestad under RR-träningarna kör vi 2-3 grupper beroende på hur många som är och tränar.
Alla 125jr och de som är långsammast i övriga klasser kör med orange väst för att snabbare förare ska se dom lätare och kunna ta hänsyn, vara beredd på tidiga inbromsningar, lustiga spårval osv

Idén med dom oranga västarna är bra men skulle vara ännu bättre om det gällde alla. Just nu verkar det som att det bara gäller kvinnliga förare och 125junior-förare (som f ö kan vara snabba). Det är rättså störigt när man kör ikapp och om ovästade förare. :va

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
anja skrev:
2296841 Idén med dom oranga västarna är bra men skulle vara ännu bättre om det gällde alla. Just nu verkar det som att det bara gäller kvinnliga förare och 125junior-förare (som f ö kan vara snabba). Det är rättså störigt när man kör ikapp och om ovästade förare. :va
Tyvärr är det svårt när man sitter i raceoffice att se vilka som ska ha och inte, vissa vet man andra inte. Kom gärna och säg till ansvarig om ni ser någon som borde ha men inte har så år vi lösa problemet :tummenupp

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Jämlikheten börjar spridas. Män diskar, tvättar, sitter ner när de kissar och bär väst på tisdagsträning. Igår var det endast män som bar västar. Jannica och Alex bar också västar men då i egenskap av träningsansvariga. Deras västar var blå och vita, snyggt och tydligt.

Last edited:

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
anja skrev:
2296841 Idén med dom oranga västarna är bra men skulle vara ännu bättre om det gällde alla. Just nu verkar det som att det bara gäller kvinnliga förare och 125junior-förare (som f ö kan vara snabba). Det är rättså störigt när man kör ikapp och om ovästade förare. :va

Kallar du mig kvinna? Jag får väl låta skägget växa mer så det hänger ut under hjälmen i en sån där fin fläta. :6surkart

Skämt åsido.Håller med om att det käns annorlunda att köra om förare utan väst flera gånger per pass. hände ett flertal gånger för mig senast i går.

Tror det kan bero på att vissa inte vill inse att dom behöver ha väst.
De kanske tycker det är pinsamt att ha väst? :va
Men jag tycker att det borde kännas mer pinsamt att köra utan väst och bli omkörd av en med väst. :)

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
anja skrev:

Om du som förare på banan tycker att fler borde ha de oranga västarna, säg då till om det istället för att va tyst om det.

Det är för ALLAS säkerhet på banan, hur ska ansvariga för träningen veta vilka som är långsamma om ingen säger nåt?

Tala om det istället nästa gång istället för att bli irriterad efteråt... :7peta

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
håkan skrev:
2299531 Om du som förare på banan tycker att fler borde ha de oranga västarna, säg då till om det istället för att va tyst om det.

Det är för ALLAS säkerhet på banan, hur ska ansvariga för träningen veta vilka som är långsamma om ingen säger nåt?

Tala om det istället nästa gång istället för att bli irriterad efteråt... :7peta
Precis det jag skrev.
Sen är det ju så att man ser ju bara start & mål när man är träningsansvarig så det är svårt att veta hur folk kör på andra partier.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
håkan skrev:
2299531 Om du som förare på banan tycker att fler borde ha de oranga västarna, säg då till om det istället för att va tyst om det.

:7peta

Jo, jag blev ganska irriterad sist och var nära att gå och prata med en som jag tyckte skulle ha väst. Sen kom jag fram till att det inte var min sak att säga det, att jag inte ska vara så lättretad och att det är onödigt att riskera att bli osams med folk.

Man vill ju inte ställa till nåt.

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
anja skrev:
2300063 :7peta

Jo, jag blev ganska irriterad sist och var nära att gå och prata med en som jag tyckte skulle ha väst. Sen kom jag fram till att det inte var min sak att säga det, att jag inte ska vara så lättretad och att det är onödigt att riskera att bli osams med folk.

Man vill ju inte ställa till nåt.

Det är felet med alla som är ute! Säg till om ni ser något ni inte tycker om, speciellt om det förbättrar säkerheten! Förra tisdan kom en dam fram efter "katapulten" i berget och sa -jag såg att han buntade fast bromsledningarna och att han inte hade nån framskärm. Men varför säger du inte till han då, om du misstänker att något är fel! :huvet

Hjälp varandra på träningarna, tipsa om västar, alla kanske inte vet varför dom används? Säg till om något ser "misstänkt fulmekat ut" på hojarna. Vi träningsledare ser som sagt inte allt!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Teddy skrev:
2299257 Jämlikheten börjar spridas. Män diskar, tvättar, sitter ner när de kissar och bär väst på tisdagsträning. Igår var det endast män som bar västar. Jannica och Alex bar också västar men då i egenskap av träningsansvariga. Deras västar var blå och vita, snyggt och tydligt.

Jag tror man får bli hårdare på vilka som ska ha väst. Om man ser en 125a (utan väst) blir omkörd utav en 250, vilket brukar hända, får man nog lov att säga till att det är dags för den lilla oranga. Eller om en 600a blir omkörd av en mindre hoj. Utan att det blir sura miner, för det är ju för säkerheten.

Vi slängde på oss västar för att folk lättare ska kunna se vilka som är ansvariga. Ibland vill man ju fråga saker och då är det lätt att hitta de blåa västarna som vi hade igår kväll. Bra att det var bra! :)

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Alx skrev:
2300091 Det är felet med alla som är ute! Säg till om ni ser något ni inte tycker om, speciellt om det förbättrar säkerheten! Förra tisdan kom en dam fram efter "katapulten" i berget och sa -jag såg att han buntade fast bromsledningarna och att han inte hade nån framskärm. Men varför säger du inte till han då, om du misstänker att något är fel! :huvet

Hjälp varandra på träningarna, tipsa om västar, alla kanske inte vet varför dom används? Säg till om något ser "misstänkt fulmekat ut" på hojarna. Vi träningsledare ser som sagt inte allt!

Vi träningsledare måste nog även bli bättre på hålla en ordentlig genomgång innan allt börjar. Ska inte finnas oklarheter om vad som gäller eller vad som man bör rapportera till ansvariga.

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Bikerbitch skrev:
2300114 Jag tror man får bli hårdare på vilka som ska ha väst. Om man ser en 125a (utan väst) blir omkörd utav en 250, vilket brukar hända, får man nog lov att säga till att det är dags för den lilla oranga. Eller om en 600a blir omkörd av en mindre hoj. Utan att det blir sura miner, för det är ju för säkerheten.

Vi svartflaggade flera för de var över depålinjen på målrakan. Blev även några för mycket in i depå då de kom i klunga. Ingen tog illa upp utan insåg problemet. Även de som blev felnoterade med svartflaggen. Är man bara tydlig och rak funkar det. I princip alla inser ju hur viktig säkerheten är.

De flesta som kör får ju visst "tunnelseende" när de är ute på banan och töjer gränserna. Lätt missa småsaker då i stridens hetta för en förare.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...