Orättvisare menar du nu va? För jag ser inte rättvisan i att jag ska vara tvungen att betala för en produkt som jag öht inte vill ha, och som jag aktivt valt bort ur mitt liv för att den inte är värd att lägga pengar på. Bara för att några medievåp ska få hålla på med sin lekstuga. Jag vill på inget sätt att några av mina pengar alls ska gå till det där jävla jippot ESC eller Schlagerfestivalen. Om det är så jävla bra får de gå runt på biljettintäkter.
För övrigt anser jag att public service kan lösa betalningsproblemet på exakt samma sätt som alla betalkanaler gör. Då får man helt sonika inte tillgång till servicen om man inte pröjsar för den. Blir inte rättvisare än så.
Såklart vore det bästa att dom kodade skiten och ville man ha så får man betala. Jag hade betalat i vilket fall då jag har barn som uppskattar barnprogrammen.
Jag anser dock detta förslag vara bättre än nuvarande system, där alla ska betala men inte alla gör det.
Det är inte perfekt, och jag förstår dig, men det är mindre orättvist än hur vi nu har det.
Jag anser att det är mer orättvist att tvinga folk att betala skit de inte vill ha, och inte har, än att folk kan fuska med betalningen.
Dessutom skattar jag inte i Sverige.
Jag tror att det var fler som fuskade med betalningen än folk som faktiskt inte använder tjänsterna eller har TV.
Jag vill inte göra mig själv till en förespråkare för TV-avgift för jag har svurit över den i många år.
Dock är jag glad att det blir svårare att fuska.
Dessutom skattar jag inte i Sverige.
Jag anser att det är mer orättvist att tvinga folk att betala skit de inte vill ha, och inte har, än att folk kan fuska med betalningen.
Klart vi betalar dina ungars barnprogram!
Memo to self; Bli inte polare med Tommy.exe, blir dyrt.
Orättvisare menar du nu va? För jag ser inte rättvisan i att jag ska vara tvungen att betala för en produkt som jag öht inte vill ha, och som jag aktivt valt bort ur mitt liv för att den inte är värd att lägga pengar på. Bara för att några medievåp ska få hålla på med sin lekstuga. Jag vill på inget sätt att några av mina pengar alls ska gå till det där jävla jippot ESC eller Schlagerfestivalen. Om det är så jävla bra får de gå runt på biljettintäkter.
För övrigt anser jag att public service kan lösa betalningsproblemet på exakt samma sätt som alla betalkanaler gör. Då får man helt sonika inte tillgång till servicen om man inte pröjsar för den. Blir inte rättvisare än så.
Om varje arbetande ska betala 1% skatt åt propaganda-tv ala DDR så blir det en duktigt förhöjd inkomst. De kanske har råd att börja sända politiskt oberoende program?
De anställda har i vilket fall som helst bra förmånder- de slipper betala avgiften. Om detta går igenom kanske de också kan få kostnadsfri arbetsbil och duktig löneförhöjnng.
4 miljoner hushåll där alla betalar tv-avgift: 8,3 miljarder
Varje skattebelare betalar 1%: Med medellönen baserad på 23000kr för alla skattebetalare (medellön för en arbetande person 2011 är 27700) och det är 5,5 miljoner som betalar skatt ger det en inkomst på 15,2 miljarder.
Detta kan inte riktigt stämma med 1% höjning rakt av?
Problemet finns inom fler områden.
Jag skulle gärna välja bort kungafamiljen till exempel.
Likförbannat går mina intjänade penningar till deras slott.
Ska det finnas ett "reklamfritt" alternativ som iaf påstår sej vara fria så måste nog alla vara med och betala.
Däremot håller jag med om att SVT inte är värt i närheten dom pengarna man betalar för det.
Maxtak 1174:- per person. Två personer över 18 med maxtak = 2348:-/år.
Licensavgift i dagsläget: 2076:-/år och hushåll.
Vi pratar om en höjning på 272:-/år för ett hushåll med två vuxna. Det blir alltså hela 74 öre mer om dagen än idag.
Jag förstår att folk är upprörda....
jag vill inte tänka på hur fördumningen av nationen skulle eskalera om public service inte fanns.
Ja, kompisavgiften är inte billig. Ett flak norrlands i månaden. Halvliters!
Ja, jag tycker att alla skattebetalare borde få öronmärka vad deras skattepengar ska få gå till. Jag misstänker att vård, skola och omsorg genast skulle få mer pengar då...
Om man är 4 personer över 18 i hushållet då?
Är maxtaket enbart per person eller finns det ett per hushåll?
Fan va gott det vore.
Skulle bli tufft för alla pundare och kriminella dock.
Men du bjuder väl, kompis... :törstig
Vi kan ju kolla på TV, hos dig då såklart. Va blire för käk?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|