150 kmh på bakhjulet nynäsvägen tyckte inte polisen om...

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en låda!!!
Hoj
Yamaha YZF-R1
Hur fan går det till att stoppa en mc med en polisbil på nynäsvägen :va jävligt duktiga poliser isåfall rentav grymma :tummenupp
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
JiMpA skrev:
du verkar ha koll på att växla på slangen :eek: 150 km/h på slangen med en 600 e starkt!


jag brukar ligga på ca 160 med min r6:a på slangen utan problem visseligen är det på gränsen vid varvstoppet på två:an växel och den är standard drevad :7peta

varför stanna :va
 

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Gottis skrev:
jag brukar ligga på ca 160 med min r6:a på slangen utan problem visseligen är det på gränsen vid varvstoppet på två:an växel och den är standard drevad :7peta

varför stanna :va

sen slängar man i tran. fyran. femman och sexan. sedan sättar man ner fjamhjulet vid 275 ca.

PS detta är något jag har läst och skulle ALDRIG utsätta mig sjäv eller andra för en eventuell fara som skulle uppstå om man gjorde det.
 

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Täby
Hoj
CBR 1000 RR
TM skrev:
Baretta? Kunde du inte pejstat in ngn schysst wav-fil också :lol

Hade jag haft en så hade den kommit med.. men tyvärr..

Dock 1 poäng för att du visste vilken serie det kom ifrån.

Reb0
 

IronMike

Guest
Surt sa räven ..blev själv tagen i en spärr på sveav tidigare i somras, efter lite slangen nattetid ifrån en annan cop, vid vanadis. Jag hade dock tur, polisen som "tog hand" om mig på plats var mer impad av akrobatik som han sa och tipsade om öde flygfält istället :) men sån tur har jag jämt så jag börjar bli van :pannkyss

Funderar på att byta bransch, så jag kan bli kollega med chrolo å lära han whela ordentligt =)

Hemma i nacka är man numera homie med copsen, tror dom slutat bry sig helt..
 

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
Visste du inte om risken att åka dit om du kör för fort.. eller hade du förväntat dej att polisen skulle bortse från just dej? :va
 

r1man

the man
Gick med
16 Feb 2004
Ort
göteborg
Hoj
r1
surt som fan å torska.

Alla griniga gamla gubbar som klagar hit å dit om allt som lite olagligt :kocko
En sporthoj är till för att åka fort och wheela med och lite till, inte fan köper man en och glider i efter hastighets begränsningarna hela tiden, och gör man det så borde man fan köpa en annan hoj,.
 

r1man

the man
Gick med
16 Feb 2004
Ort
göteborg
Hoj
r1
r1man skrev:
surt som fan å torska.

Alla griniga gamla gubbar som klagar hit å dit om allt som lite olagligt :kocko
En sporthoj är till för att åka fort och wheela med och lite till, inte fan köper man en och glider i efter hastighets begränsningarna hela tiden, och gör man det så borde man fan köpa en annan hoj,.

edit: man får också räkna med att bli av med körkortet, men man behöver inte bli hånad för det här
 

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
Man behöver inte heller lipa här pga att man förlorat körkortet. Har man gjort någon överträdelse får man väl stå för det. När hojen blir stulen grinas det över för få poliser som ingenting gör. När dom gör sitt jobb är dom helt plötsligt för många och har inget vettigare för sig än att jaga oskyldiga svenssons.

Tycker det verkar vara lite "moppe-mentalitet" här ibland... jag slangade, drog snuten mm mm... Väx upp..
 

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
r1man skrev:
edit: man får också räkna med att bli av med körkortet, men man behöver inte bli hånad för det här

sant att man inte behöver bli hånad.. Jag blir mest förvånad över folks reaktioner när de väl torskar.. Men vem vet jag kanske reagerar lika när det är min tur
 

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
r1man skrev:
surt som fan å torska.

Alla griniga gamla gubbar som klagar hit å dit om allt som lite olagligt :kocko
En sporthoj är till för att åka fort och wheela med och lite till, inte fan köper man en och glider i efter hastighets begränsningarna hela tiden, och gör man det så borde man fan köpa en annan hoj,.

Japp.. har enbart köpt min cbr för att köra så mycket som går.. finns det någon som köper en sporthoj för att crusa runt? brukar ine sånna sitta på något amerikanskt jox som skramlar :hihi
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top