2017 MotoGP - försäsongstugg!

Johyy K

Medlem
Gick med
28 Aug 2015
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha WR450F, Suzuki DR650
Kanske redan har varit uppe men vad tror ni om Lorres möjligheter på Ducatin nästa år?
Jag hoppas ju att Ducati ska vara med o slås om vinster o titeln men håller ju inte på Lorre så lite blandade känslor där.

Vilken eller vilka förare kan annars utmana Marques eller Rossi till titeln nästa år?
Maverik känns väl som en kandidat men hinner han anpassa sig och kommer Yamahan funka för honom?
eller kan Ianone skrälla?

Pedrosa tror jag inte kan vara med och slåss tyvärr o Cal har väl inte materialet o krashar lite för mycket.

Vad tror ni?
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Kanske redan har varit uppe men vad tror ni om Lorres möjligheter på Ducatin nästa år?
Jag hoppas ju att Ducati ska vara med o slås om vinster o titeln men håller ju inte på Lorre så lite blandade känslor där.

Vilken eller vilka förare kan annars utmana Marques eller Rossi till titeln nästa år?
Maverik känns väl som en kandidat men hinner han anpassa sig och kommer Yamahan funka för honom?
eller kan Ianone skrälla?

Pedrosa tror jag inte kan vara med och slåss tyvärr o Cal har väl inte materialet o krashar lite för mycket.

Vad tror ni?
Han har ju problem med känsla i framändan/framdäcket å det med yamman. Duccen e/har ännu mer problem med framändan jue. Ser inte ljust ut enligt mig. Men JL kör ju förbestämda spår å har han kraften under sig som duccen har så kan han ju ge sig själv ett långt försprång för att sen "cruiza" i sitt idealspår utan att behöva göra plötsliga ändringar i sitt spår av att nån nafsar honom i hasorna. Så vem vet, hoppas han kan visa vart skåpet ska stå med duccen för att hävda sig lite då han bara har blivit osäkrare å osäkrare den senaste tiden, mena han han få smisk i mästerskapet av MV på Sukkan jue.

Marques e ju Margues men MV kommer bli farlig fast yamman verkar ju inte så kvickstyrd som honda/suzukin så vette fan, kanske kommer ha samma problem som JL på yamman?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Casey om 2017...

“Ducati are now very competitive in every race, I won’t be there next year,” says Stoner.
 

Johyy K

Medlem
Gick med
28 Aug 2015
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha WR450F, Suzuki DR650
Jag har ju svårt att se att Lorre kommer lyckas på Duccen hoppas mycket mer på Dovvi men vi får se ska bli sjukt spännande iaf, ska bli kul till helgen också å se KTM göra premier :)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Många spännande nya "paket" till 2017! :)
Lorre - Ducce
Iannone - Suzuki
Vinales - Yamma

Jag tror personligen att Vinales blir starkast på Yamman.
Tycker han klivit upp som "alien" denna säsong och får (som jag ser det) en ännu bättre hoj nästa säsong.
kan vi ha titelkandidat här? :va

Även Iannone tror jag kommer prestera bättre än i år på en allt starkare Suzuki.
Gissar på färre avkörningar, avåkningar och mer konsekvent körning från honom.
Kommer var podiumkandidat i var och vartannat lopp.
Skulle dock förvåna mig om han plockar titeln.

Skulle förvåna mig om Lorre har annat än besvär på Duccen.
Kan inte se att hans körstil passar materialet, men här finns bättre bedömare än mig.
Tror Dovi kommer vara snäppet före i alla race mer eller mindre.
Jag kommer dock sakna hans kattmjuka körstil på Yamman. :(

Skall bli extremt kul att följa KTM och Aprillia fightas med Tech-3'or och LCR-hondor! :tummenupp

Titeln står mellan Rossi, Vinales och Marc.

Disclaimer: Jag har, hittills, aldrig gissat rätt. :rodnar
 

Afolkers

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Yamaha R1 -01
I ren ilska sa jag upp Viasat motor när de blev en tenniskanal i somras. Provade under uppsägnings-tiden, det rabatterade videopasset för de återstående racen. Riktigt ovant med ickesvenska kommentatorer, för mig krävs koncentration under racen och ändå missar jag säkert hälften när det blir för tekniskt.

Trots det hostade jag idag upp € 99.95 för 2017 och känner mig helnöjd med det, även om jag inte tänker nörda ned mig i intervjuer hit och tekniskt tjafs dit. Det är ju € 40 billigare nu än... Tja, hur länge då?
Aja, nöjd som sagt! :)

Var fick du det priset? Jag hade multipass förra året och mig ska dom minsann dra 139,95 för samma paket. Himla kamratligt skit dorna
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Står det 99.95 på din autorenowal i din profil? Jag hade multipass förra året och jag ska betala 139,95 för samma paket

Blev också förvånad. I min profil står det också att de skall dra €139.95....:va
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vet vi om KTM blir ensamma 2017 att köra wp fjädring komponenter ?
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Det verkar finnas två Videopass. Ett standard och ett större med multiscreen och HD-kvalitet.
 

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14
99,95€ här också, inte haft multiscreen tidigare.
Enl. mailet jag fick skulle det slopa multiscreen-passet och slå ihop det till ett för 99,95€ för alla. Verkar som att ni som kört multiscreen innan ska skippa auto renewal och köpa det manuellt efter.
 

Afolkers

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Yamaha R1 -01
Så här ser det ut i min profil.
Jag körde "det lilla paketet" förra året.
View attachment 434189

Det ser ju ut som att du måste uppgradera för att få tillgång till multipass fast enligt mailet man fått från motogp så står det ju klart och tydligt att det bara ska vara ett pass framöver vilket jag tolkar som 99,95. Skapligt rörigt av dom, känns som de gjort detta för att kräva ur mer pengar ur de som redan betalat dyra kostnaden, mycket fult gjort. Jag kommer klicka ur autorenowal och se om jag kan teckna om senare. Tack för eran hjälp.
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Precis.. Känns onekligen lite som att redan innan start ge sig själva ett handikapp . .! Bra backning och ekonomi i det är såklart en möjlig orsak av wp valet. Men vill de se resultat i framtiden gäller nog Öhlins runt om..
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
KTM äger WP som förutom fjädring även är underleverantör av en massa andra saker till KTM's produktion såväl som racehojar, bl.a. kylare och svetsning av ramar. Att KTM skulle välja något annat fjädringsmärke är helt uteslutet, det skulle vara ett marknadsföringsmässigt fiasko.

Den WP-fjädring som sitter på deras produktionshojar och den försvinnande lilla mängd fjädring de säljer för eftermarknaden är allt som oftast ren dynga, men de grejer som deras racingavdelning (som lyder direkt under KTM's racingavdelning) bygger är faktiskt rätt så bra. Alla KTM i Moto3 och flera Moto2-hojar använder sådan fjädring. Går det att vinna race och mästerskap på denna fjädring så är den definitivt inte usel.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top