-

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Däck idag är förbannat bra:)

eh, tro inte för mycket om däck nu, finns däck som man åker av med fortare än kvickt, du har nog bara träffat "rätt" så testar du ett nytt märke/modell så var lite försiktigt innan du drar på, ifall du inte fått rekommendationer av någon.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det finns bara en gyllene jävla regel vad gäller däck. Spara inte på kostnaderna! Det blir bara dyrare i längden. Sen är det upp till tycke och smak vilket mönster man vill ha.
 

0scar

Guest
Det va vänligt av dig! Dock lär jag nog vända mig till en däckverkstad, har sedan barnsben lärt mig att man inte ska ta godis från främmande människor:tungan

HAHA, fan vad bra skrivit. Måste jag visa för sambon.

Vill du ta ett steg i att lära dig hojjen så plocka bort hela hjulet både fram och bak, släng det i bilen, välj vilka däck du ska ha hos verkstaden och de fixar det åt dig lätt och billigt. max 200kr för bytet.

Inte Mogwai som skriver
 
Last edited:

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
1. Michelin pilot road c2 - hårda i mitten, mjuka på sidorna och bästa våtgreppet enligt både Bike och Motorrad.
2. Dunlop Roadsmart - som Michelin men något sämre i vått..

Jag har kört skurna slicks i några år. Funkar skitbra på gata, så länge det är torrt. Suger hästballe i regn. har sladdat och kanat flera ggr både fram och bak när jag kört i väta..

Numera sitter det Michelin på "gatsläden". Bandäck på bana - gatdäck på gatan!

/J
 
Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
1. Michelin pilot power c2 - hårda i mitten, mjuka på sidorna och bästa våtgreppet enligt både Bike och Motorrad.
2. Dunlop Roadsmart - som Michelin men något sämre i vått..

Jag har kört skurna slicks i några år. Funkar skitbra på gata, så länge det är torrt. Suger hästballe i regn. har sladdat och kanat flera ggr både fram och bak när jag kört i väta..

Numera sitter det Michelin på "gatsläden". Bandäck på bana - gatdäck på gatan!

/J

Är väl Michelin Pilot Road 2CT som fått bästa betyg enligt Bike och Motorrad?
Anyway, de kör jag och är helnöjd. Skall tydligen ha bra livslängd också vilket är trevligt så man slipper byta däck flera ggr per säsong.
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Är väl Michelin Pilot Road 2CT som fått bästa betyg enligt Bike och Motorrad?
Anyway, de kör jag och är helnöjd. Skall tydligen ha bra livslängd också vilket är trevligt så man slipper byta däck flera ggr per säsong.



Ja jag skrev fel och har ändrat... kommer inte ihåg alla namn! =)

Tack för påpekandet

/Jörgen
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Det finns bara en gyllene jävla regel vad gäller däck. Spara inte på kostnaderna! Det blir bara dyrare i längden. Sen är det upp till tycke och smak vilket mönster man vill ha.

Så bara för att man betalar 5000 för ett däck så är det det absolut bästa bara för priset?? va?? :va Eller syftar du på att det är bättre att byta innan det börjar röra sig till den olagliga gränsen? isåfall hänger jag med annars inte.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top