25 OCT - Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag förstår inte hur synen på det inträffade kan skilja sig åt så otoligt mycket. Känns som att det är väldigt många som är dåligt insatta som yttrar sig på sociala medier och forum. Kvällstidningarna kanske mest av allt..

Det divideras över om Rossi tog det spåret för att få bättre driv ut ur kurvan..

Det är ju ställt bortom alla jäkla tvivel att den enda anledningen Rossi tog det spåret var för att stänga och trycka ut Marq, det säger ju Rossi själv för bövelen. Men han gör det ju för att det är totalt solklart att Marquez enbart är ute för att sabba för honom.
Försök förstå den frustration man måste känna ner en snabbare förare gör allt i sin makt för att förstöra sina egna mästerskapschanser.
Det är INTE hård och tajt körning som fick Rossi till kokpunkten utan att det är uppenbart att Marquez vill att Rossi ska förlora mästerskapet och gör allt i sin makt för att det ska hända.

Rossi tryckte honom till kanten för att markera. "Kom igen" "Skärp dig" "Det här är inte schysst"

Hur man kan tro att Rossi hade för avsikt att ta ner Marquez förstår jag inte. Det är väl självklart att det inte var avsikten men tyvärr så blev det konsekvensen. Att de svenska kommentatorerna börjar skrika om att "han sparka ner honom!" innan dom har fått se ordentliga bilder på det inträffade var ju bara pinsamt.
Det är ju helt jävla otroligt tydligt om man granskar sekvensen från olika vinklar och i slow motion att Rossi aldrig sparkade. Marquez körde in i Rossi som tappade vänster fot från fotpinnen. När det där händer har Rossi positiv fart och tittar framåt!
Bevisen stöder Rossi! Inte Marquez.

Angående åsikten att Marquez körde för att störa Rossi så är det ju nånting race direction delar.
Samt av dom flesta racers som yttrat sig i sociala medier. Självklart med undantag som Stoner och Biaggi mm..

“Despite what Marquez said we think he was deliberately trying to affect the pace of Valentino. However he didn't actually break any rules." -Mike Web

Yttrar sig race direction så om en förares intentioner så kan du ta det som fakta.


Precis när det här hände så blev jag nog precis lika chockad som alla andra. Jag var så otroligt arg på MM medan fajten pågick men när incidenten skedde så gick luften ur.. "Vafaan gör Rossi" "Tappade han det totalt?" Den sura känslan blev bara starkare när jag fick höra att han började med att ljuga i Parc Ferme.. Båda förarna sjönk som en sten i mina ögon.

Men efter all information som kom fram under dagen igår så är mitt förtroende för Rossi återställt. Jag förstår honom. Han blev frustrerad, gjorde fel och får nu ta sitt straff. (för hårt enligt omständigheterna)

Marquez däremot. Att aktivt sabotera för medtävlande är tyvärr inget brott enligt regelboken men jag tycker man borde försöka få honom fälld för matchfixning.. Han har ingenting i den här sporten att göra. Han är en skam.

Lorenzo då? Ja hur ska man ta hans uttalanden igår på presskonferensen.. Alla visste väl att Han och Rossi avskydde varann men lite diplomati kan ju vara på sin plats. :) Han får bjuda Marquez på tårta när det här är över, dom är riktiga kompisar!

Pedrosa är den aboslut mest värdiga av alla förare. Jag önskar verkligen att han får vinna en titel!

Bra skrivet! :tummenupp

Jag förstår fortfarande inte VAD som var fult men får väl ta ditt och Webs ord på det. :)

Jag tror inte Rossi VILLE att MM skulle crasha men han skapade en ovanlig(unik?) situation där en crash definitivt är möjlig.
Reglerna är till för att sådana situationer med fara för förare inte skall uppkomma.
Jag tror att Vale i samma ögonblick som han förstod att MM crashat tänkte:
-"SHIT! That was to far. I'm gonna get penalty! :(".

I dina ögon: Kan Vales uttalande i Torsdags ha gjort sitt till?
I mina ögon är händels-konsekvenskedjan så här:
1 - Torsdagen presskonferens->Sur och förbannad (Kanske förvånad?) MM.
2 - Fredagens race då MM minsann ska ge igen för 1.
3 - Incidenten då Vale minsann skall ge igen för 2.
Tycker du 1 skall tas bort?
Ligger PI som en 0,5?

JLo har alltid, återigen i mina ögon, varit gnällig över hård körning.
Å andra sidan har han alltid varit konsekvent vad det gäller det han anser som farlig körning.

Ang Pedrosa är vi överens.
Han har höjt sitt värde både som person och förare i mina ögon. :)
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
JLo har alltid, återigen i mina ögon, varit gnällig över hård körning.
Å andra sidan har han alltid varit konsekvent vad det gäller det han anser som farlig körning.

Ang Pedrosa är vi överens.
Han har höjt sitt värde både som person och förare i mina ögon. :)

Den här starka kritiken mot aggressiv och farlig körning är ju en sak som förenar JL och DP enligt min erfarenhet. Dessutom hade båda samma uppfattning om saken på presskonferensen även om JL bredde på lite mer. Jag tillskriver det att DP brukar inte vara så mångordig och dessutom mer diplomatisk än JL.
 

torrtalln

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2013
Ort
Umeå
Hoj
Rsv4 Factory. KTM 690 SM
Jag förstår fortfarande inte VAD som var fult men får väl ta ditt och Webs ord på det. :)

Ingen enskild manöver var ful. Det är dock fult att aktivt försöka sakta ner en annan förare så att dennes enda titelmotståndare kan dra iväg.
Inget fel på själva fighten, den var häftig och clean. Men motivet..

Alla förare får och ska självklart göra sitt yttersta för att få en så bra placering som möjligt, MM gjorde inte det. Marquez var snabbare.

I dina ögon: Kan Vales uttalande i Torsdags ha gjort sitt till?

Det tror jag absolut. Jag trodde först att det var väldigt otaktiskt av Rossi att dra upp det, att det bara skulle få Marquez att försöka störa ännu mer.
Men sen när jag såg presskonferensen efter kvalet så tyckte jag mig se en passiv Marquez, orden verkade ha tagit där dom var menade att ta. Han har nu alla världens ögon mot sig som kommer syna honom väldigt kritiskt. Jag trodde inte han var så dum att han skulle göra nått såhär uppenbart.

Rossi tyckte ju att han hade gjort samma sak även på PI, hållit upp det övriga fältet för att JL skulle få lucka och Rossi sväljas av en motorstark Ducati. Ianonne höll med.
Rossi förhörde sig med Marc efter PI-racet på ett party om varför han körde som han körde. Rossi tyckte nånting luktade illa och med facit i hand så tycker jag man kan dra slutsatsen att Rossi och Iannone var rätt ute. Marc lekte med dom.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ingen enskild manöver var ful. Det är dock fult att aktivt försöka sakta ner en annan förare så att dennes enda titelmotståndare kan dra iväg.
Inget fel på själva fighten, den var häftig och clean. Men motivet..

Alla förare får och ska självklart göra sitt yttersta för att få en så bra placering som möjligt, MM gjorde inte det. Marquez var snabbare.



Det tror jag absolut. Jag trodde först att det var väldigt otaktiskt av Rossi att dra upp det, att det bara skulle få Marquez att försöka störa ännu mer.
Men sen när jag såg presskonferensen efter kvalet så tyckte jag mig se en passiv Marquez, orden verkade ha tagit där dom var menade att ta. Han har nu alla världens ögon mot sig som kommer syna honom väldigt kritiskt. Jag trodde inte han var så dum att han skulle göra nått såhär uppenbart.

Rossi tyckte ju att han hade gjort samma sak även på PI, hållit upp det övriga fältet för att JL skulle få lucka och Rossi sväljas av en motorstark Ducati. Ianonne höll med.
Rossi förhörde sig med Marc efter PI-racet på ett party om varför han körde som han körde. Rossi tyckte nånting luktade illa och med facit i hand så tycker jag man kan dra slutsatsen att Rossi och Iannone var rätt ute. Marc lekte med dom.

Tack igen!

OK. Jag ser vad du skriver. :)

Motivet då?
Känns ju som MM gillar Rossi och ogillar JLo.
Varför då hjälpa Lorre?
 

Gustav

Hojlös
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Svart R1
Valentino är en riktig lipsill och nedvärderar marques offentligt och gnäller över att han kör för lorenzo. Rossi klarar inte att bli frånåkt. Hans divafasoner når sin kulmen när han vägrar presskonferansen för han blir så sur när han får ett straff där han egentligen kom alldeles för billigt undan.
Vilken pajas och hoppas lorenzo tar titeln.

Läs din egen text en gång till, kolla sedan in RD utlåtande samt pressträffarna med Lin Jarvis och Lorenzo, och låt det hela sjunka in under ett par minuter. Tycker du att din analys känns som huvudet på spiken? :)
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Dina kommentarer i tråden närmar sig det löjliga. Såg du racet? Var hittar du en enda torpedering? Det var tufft kört från båda men inte riktigt fult förrän Rossi fick totalt hjärnsläpp. Om han nu var så jävla snabb som han själv påstår, varför körde han då inte bara ifrån de gånger han var förbi MM?
De som håller på Rossi här verkar tycka att alla andra skulle kört ett separat race och låtit VR och JL göra upp man mot man, men hallå... Alla slåss för sitt team och sina resultat, så är spelet och det får Rossi finna sig i.

Tvi Vale säger jag bara.

Har du tillgång till Facebook så ta en titt på den här https://www.facebook.com/christian.broling/posts/10152990994861330

Marqués gör precis allt han kan för att trycka omkull Rossi. När han sedan går all in o torpederar honom så är det mm själv som får smaka asfalt. Så jävla välförtjänt så det finns inte.
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Jag hade föredragit att Rossis bestraffning hade blivit ett tidstillägg eller poängtapp. Då hade det blivit en riktig rysarfinal, med kanske samma poäng för båda Yamaha. Den som kommer först av dem vinner mästerskapet, helt enkelt.
(Förhoppningsvis skulle detta även fått (alla) de andra förarna att respektera duellen under finalen.)

Angående att starta sist har jag hittat två relevanta lopp.

2012, Silverstone, startade Crutchlow sist. Tappade 5 sekunder på ledaren på varv 1, och slutade sexa, 15 sekunder bakom Lorenzo.

2015, Qatar, var Marquez sist efter första kurvan. Tappade 4 sekunder på ledaren på varv 1, och slutade femma, 7 sekunder bakom Lorenzo.

Det är ju inte några evigheter dom tappat på varv 1, så man kan ju förstå Lorenzos reaktion, då han ju fortfarande ligger 7p efter. D.v.s finalvinst (det bästa han kan ordna själv) garanterar inte mästerskapsvinst.

Eftersom att Rossi inte behöver sätta en bra kvaltid, kan han spendera hela helgen med att ställa in hojen för racet.

Det är inte avgjort än. Kommer bli en spännande final.
 
Last edited:

torrtalln

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2013
Ort
Umeå
Hoj
Rsv4 Factory. KTM 690 SM
Motivet då?
Känns ju som MM gillar Rossi och ogillar JLo.
Varför då hjälpa Lorre?

Tack själv. :)

Nu drar jag bara Rossis egna teorier..

Marquez är arg för dom två andra incidenterna med Rossi denna säsong, Argentina och Assen.
Samt att Marquez siktar på att bli tidernas främsta och ska man bli det så måste man vinna mer en Rossi (Agostini räknas inte ;)). Lättare att vinna över sju premier class titles än åtta. :)
Ser hellre att det blir en Spansk världsmästare än en Italiensk?

Rena spekulationer. Men att den glada stämningen mellan MM och VR från 2013 är som bortblåst denna säsong är lätt att se.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
I vilken kurva vurpade MM ? 1?, 3?, 4?, 6?, 7?, 8?, 10?, 11?, 13?, 14?
Efter kollat på https://instagram.com/p/9RwiTGIQgZ/ (tack FFJJPP) så tror jag mest på 6 eller 13 men kan ha fel.
MM låg vad som jag uppfattat det ca 2 meter från bankanten när han gick omkull.
Ungefär hur långt in i kurvan var MM? 1/4? 1/3 ? 1/2 ? 2/3 3/4 ?
 
Last edited:

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Varför finns inte den här intervjun någonstans på motogp's VideoPass ?



b6efa5efd0e5cf68dee14e2589249e48
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Har du tillgång till Facebook så ta en titt på den här https://www.facebook.com/christian.broling/posts/10152990994861330

Marqués gör precis allt han kan för att trycka omkull Rossi. När han sedan går all in o torpederar honom så är det mm själv som får smaka asfalt. Så jävla välförtjänt så det finns inte.
Ptjaa, förvisso förefaller sidan Du länkar till härstamma från Italien men den bekräftar ju RD:s konstaterande - att MM i strid emot sin egen utsaga hade som målsättning att sinka VR. Om än utan att göra sig skyldig till något flagrant regelbrott. Jag är personligen beredd att hålla med, visst kan MM vara lite yvig men under dessa varv var det ren sluggning han sysslade med.

Kom ihåg att vi pratar om en förare som var klar tvåa i kval och snabbast i WU. Ser man till varvtiderna för de fyra främsta förefaller det för mig obegripligt att han skulle tappa över en sekund mellan varv två och tre och inte hitta igen sin fart förrän Rossi kom i slagläge...

Dessutom förefaller det inte otroligt att VR, hyfsat ostörd, skulle ha kunnat i vart fall matcha JLs tider.

RD har väl också rätt i sin bedömning att VR å sin sida inte hade racet i åtanke när han stängde MM innan den sista sammanstötningen, men även att VR inte avsiktligt sparkade ut mot MM. Vad jag kunnat se av de detaljerade slow-motionbilderna flyttar VR fokus mot spåret, MM kör in i VR, VRs ben kommer ut när kontakten upphör men då tycker jag redan att framhjulet glider. Blir man påkörd ser jag inte den reaktionen/rörelsen som onaturlig - att "skjuta ifrån".

Koncensus? Att RD gjort ett bra jobb med analysen. Rossis bestraffning är väl även den i paritet med vad som drabbat andra förare?

Min uppfattning om förarna? Jag kan inte för mitt liv tycka att MM, med tanke på mästerskapet, behövde köra så vildsint mot VR så tidigt i loppet. Hade han tagit rygg på VR och sedan satsat på att komma om de sista fem varven hade jag inte sagt något om det. Men om nu MM enligt egen utsago inte klarade av att hålla jämna steg med JL kunde han faktiskt ha unnat VR att försöka dra dem bägge två ikapp. I nuläget är ju en tredje eller fjärde plats på pallen mer av akademiskt intresse för hans vidkommande.

VR - Ptjaa, han lyckades med föresatsen att mästra MM men till priset av att starta sist på Valencia. Blir han mästare efter det här går den bragden till historien. Förlorar han mästerskapet till JL kommer det att kasta en skugga över MM.

Den enda sanne vinnaren igår var, som många av Er säger, Pedrosa.

Mina 2p
 
Last edited:

FFJJPP

Tjohej? Shoei?
Gick med
28 Jan 2014
Ort
Tyresö
Hoj
.
https://instagram.com/p/9RwiTGIQgZ/

Känns som att Marc medvetet öppnar upp luckor för Rossi, t.ex. med sitt breda spårval precis innan incidenten. Får uppfattningen att Marc kör något långsammare framför Rossi för att sedan gasa på när han blivit omkörd igen, detta pekar på att Marc försöker förstöra för Rossi. Detta bygger upp ilska hos Rossi som inte blir inte av med Marc och försöker till slut blockera ut Marc så pass långt så han slipper tänka på honom och istället fokusera på Lorenzo. Blocken i sig tycker jag är överdriven eftersom Marc skulle tvingas åka utanför banan om han inte hade bromsat. Istället dyker han in med hjälmen i Rossis knä varav Rossi får en reflex som stöter bort Marc som olyckligtvis ramlar.

Tycker Marc kör farligt och aggressivt vilket jag gillar hos honom, det bidrar till spänning. Men att det endast är riktat mot Rossi tycker jag inte om. Tråkigt avslut på mästerskapet som skulle kunnat vara intressant in i det sista.

Notera Marc och Rossis spårval (länk ovan), jag uppfattar det som att Marc tar ett extra brett spårval för att Rossi ska köra om. Istället för att Rossi gör en vanlig omkörning (och katt/råttleken fortsätter) så väljer Rossi att blockera ut Marc (enligt mig för mycket) och Marc (som vägrar att bromsa) viker då in i Rossi som reflexmässigt tar upp knät som träffas av hjälmen (tror inte han tänker rationellt att "nu ska jag knäa Marc", adrenalinet flödar och jag tror att det är en reflexmässig rörelse).

Inte läst så mycket, men tycker att straffet är fel om det beror på "sparken", finner beslutet däremot mer okej om det beror på blockeringen. Tycker även att Marc bör straffas, eftersom han ofta är involverad i aggresiv körning och diverse konflikter på banan.

Gladeligen tror jag att Pedrosa kommer ut som den stora långsiktiga vinnaren av detta. Lorenzo kommer givetvis ut som den kortsiktiga vinnaren. Jag håller i alla fall på Pedrosa framöver. Marquez och Rossi blir de stora förlorarna i detta.

Med det sagt så är det här endast en åsikt som grundar sig på bristande kunskap om racing, bristande erfarenhet av racing och eftersom jag håller på Rossi; bristande objektivitet :glömdet
 
Last edited:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Det är ju ställt bortom alla jäkla tvivel att den enda anledningen Rossi tog det spåret var för att stänga och trycka ut Marq,

Försök förstå den frustration man måste känna ner en snabbare förare gör allt i sin makt för att förstöra sina egna mästerskapschanser. Det är INTE hård och tajt körning som fick Rossi till kokpunkten utan att det är uppenbart att Marquez vill att Rossi ska förlora mästerskapet och gör allt i sin makt för att det ska hända.

Precis när det här hände så blev jag nog precis lika chockad som alla andra. Jag var så otroligt arg på MM medan fajten pågick men när incidenten skedde så gick luften ur.. "Vafaan gör Rossi" "Tappade han det totalt?" Den sura känslan blev bara starkare när jag fick höra att han började med att ljuga i Parc Ferme.. Båda förarna sjönk som en sten i mina ögon.

Pedrosa är den aboslut mest värdiga av alla förare. Jag önskar verkligen att han får vinna en titel!

Kan inte annat än hålla med om allt ovan. (blev lite mycket att ta med allt)

Har en bedrövad ont i magen känsla för Rossis skull. Har ALDRIG sett honom så koncentrerad före ett race. Visar att det är mycket som står på spel för honom. Han är oerhört pressad. Brukar fixa det.

Men när MM kommer som en kaxig liten jävla valp. Styv i korken som fan, nafsar Rossi i bakhasorna gång efter annan. Och verkar tro att allt bara är en jävla lek. Inte fattar att det får vara nog någon gång.

Då brinner det helt enkelt av för Rossi. Inte konstigt alls. Han blir tvungen att bita ifrån på skarpen. Poängtera för den lilla valpen att leken är slut. I stridens hetta förvisso lite för hårt. Eftersom det istället för bara ett nackbett, blir ett där han får med sig hela huvudet. :död

Garanterat. Absolut inte meningen. Men det är klart han ville markera. Varför skulle han annars ha driftat ut. Tänkte förmodligen i sin enfald att MM skulle slagit av lite i det läget.

Nää. Förbannat snöpligt, trist, tråkigt, oväntat och förjävla kasst. Att ett mästerskap ska ta slut på det här viset. Både för Rossi och Lorenzo. Nu får Lorenzo slåss mot väderkvarnar. Och Rossi får stå sitt kast. :(

//Madh
PS: Jag är inte död, för dom som trodde det. :tomten
 

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Oxelösund
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14

MM beter sig som en liten fi**a hela racet. Otaliga filmer visar att han lägger sig på VRs ben och VR skjuter ifrån, vilket han har rätt till för att undvika krasch i mina ögonen. Han utsatte VR farliga situationer ett par tillfällen och VR fick nog. Tråkigt slut på säsongen. I mina ögon så tog rossi sitt 10ånde mästerskap.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tror detta uttalande innan att MM skulle ge Lorenzo titeln från Rossi har fötts som en tanke och sedan spätts på sen PI av både att han frågat runt men även vad han hört andra sagt, Zarko lär ha sagt detta efter PI och det är nog fler, får man tillräckligt med stöd så säger man det rent ut tillslut då alla redan "vet" att det är så.

Men, jag är Inte övertygad att det var För Lorenzo han (om han nu gjorde det) han körde PI som han gjorde, jag tror snarare att det kom från sin vilja att ta seger 50 på en bana han inte hade resultat ifrån på Hondan och en fight mot Lorenzo såg han som möjlig att vinna men i en duell mot Rossi skulle han nästan säkert blivit förlorare så min uppfattning är att det isf. skedde på rent egoistiska grunder.

Nå, detta är ju taktiskt som fan och riktigt smart (om det nu är så) men råkade involvera titelfighten och den oskrivna regeln säger ju "dont mess with it" om man inte är involverad, så antingen har han blivit tillsagd att vara tyst eller så har han förstått det själv då det knappast anses fair play ens en "vanlig" dag bland fansen.

Till Malaysia kommer Rossi mer och mer övertygad att det är för Lorenzo MM kör och uppbackad av alla kommentarer och allt han fått höra efter racet som stöd för vad han kände där ute säger han det rent ut, Där tror jag han fällde sig själv, MM vet vad han talar om men när han lägger in att MM skulle köra för någon annan än sig själv blir han stött, på riktigt!
Samtidigt kan han ju inte säga hur det var då skulle han ju erkänna att han sabbade för Rossi om än inte av den anledningen han säger.

Racedag, MM har en fight att ta, inte för Lorenzo utan för sin heder, Nu ska han visa gubben!
Att MM troligen skulle behövt tagit sin ADHD-medicin extra mycket just denna dagen var något han sket i totalt för nu är det FIIIGHT!

Allt kokar ner till att Rossi istället för att ta sin 4:e plats totalt tappar det och ska ta han av banan, för låt oss vara ärliga nu, hur många meter behöver du själv missa din instyrning innan du går av när du kör max?
Att det finns asfalt kvar betyder bara något för Rossi då han är den som är först och innerst, alternativet för MM till att styra in där var att gå av (hans egna ord) , det hade ju gått att bromsa upp till nära stopp med men eftersom han troligen "glömde" sin medicin innan racet så fanns inte det som alternativ och Rossi måste ju svänga han med om han inte ska gå av......

Kort sagt, Rossi "lost his cool" när han trängde av MM, fult som fan och totalt osportsligt!
Hade han kört ut racet och satsat på att ta MM på slutet eller ta sin 4:e och gått rakt fram och käck näsan på MM efter racet hade jag hyllat han, det hade varit en rimlig reaktion, Inte det han gjorde.

Detta är Min högst personliga sagoberättelse av vad jag tror hänt, inga namn har blivit ändrade då jag inte har för avsikt att skydda någon.
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Vem gjorde fel? imho båda.

Men det blir nog svårt för Marquez att återhämta sig efter det här. Han är nog inte så poppis i Rossis fanclub. Kan bli jobbigt att stiga upp på pallen i framtiden, bäst han tar med sig mycket vatten. :glömdet
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tack själv. :)

Nu drar jag bara Rossis egna teorier..

Marquez är arg för dom två andra incidenterna med Rossi denna säsong, Argentina och Assen.
Samt att Marquez siktar på att bli tidernas främsta och ska man bli det så måste man vinna mer en Rossi (Agostini räknas inte ;)). Lättare att vinna över sju premier class titles än åtta. :)
Ser hellre att det blir en Spansk världsmästare än en Italiensk?

Rena spekulationer. Men att den glada stämningen mellan MM och VR från 2013 är som bortblåst denna säsong är lätt att se.

Jag tror faktiskt att Rossi, som är känd för sin räv bakom örat, överanalyserar MM isf.
Rossi kanske "överför" sina egna funderingar/tankar på MM sas. :va
Rossi skulle nog ha varit kapabel till alla dessa tankar och steg i förväg.
Vad gäller MM tror jag varken han är gammal eller smart nog och tänka så långt. :)

Tror helt enkelt i detta fall att ungen skulle få Vale att äta upp Torsdagen.
Varken mer eller mindre än så.

Igen: bara mina 2 cent. :)
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Efter att ha kollat ett antal gånger på "fajten" mellan Rossi och MM så håller jag med om att Marquez beter sig idiotiskt. Och allt det här tjatet om en maskopi emot Rossi osv blir plötsligt relevant. Men vad är motiven? Vad har Marquez för motiv att sabba för Rossi? Det saknas en bit där tycker jag.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top