Tror detta uttalande innan att MM skulle ge Lorenzo titeln från Rossi har fötts som en tanke och sedan spätts på sen PI av både att han frågat runt men även vad han hört andra sagt, Zarko lär ha sagt detta efter PI och det är nog fler, får man tillräckligt med stöd så säger man det rent ut tillslut då alla redan "vet" att det är så.
Men, jag är Inte övertygad att det var För Lorenzo han (om han nu gjorde det) han körde PI som han gjorde, jag tror snarare att det kom från sin vilja att ta seger 50 på en bana han inte hade resultat ifrån på Hondan och en fight mot Lorenzo såg han som möjlig att vinna men i en duell mot Rossi skulle han nästan säkert blivit förlorare så min uppfattning är att det isf. skedde på rent egoistiska grunder.
Nå, detta är ju taktiskt som fan och riktigt smart (om det nu är så) men råkade involvera titelfighten och den oskrivna regeln säger ju "dont mess with it" om man inte är involverad, så antingen har han blivit tillsagd att vara tyst eller så har han förstått det själv då det knappast anses fair play ens en "vanlig" dag bland fansen.
Till Malaysia kommer Rossi mer och mer övertygad att det är för Lorenzo MM kör och uppbackad av alla kommentarer och allt han fått höra efter racet som stöd för vad han kände där ute säger han det rent ut, Där tror jag han fällde sig själv, MM vet vad han talar om men när han lägger in att MM skulle köra för någon annan än sig själv blir han stött, på riktigt!
Samtidigt kan han ju inte säga hur det var då skulle han ju erkänna att han sabbade för Rossi om än inte av den anledningen han säger.
Racedag, MM har en fight att ta, inte för Lorenzo utan för sin heder, Nu ska han visa gubben!
Att MM troligen skulle behövt tagit sin ADHD-medicin extra mycket just denna dagen var något han sket i totalt för nu är det FIIIGHT!
Allt kokar ner till att Rossi istället för att ta sin 4:e plats totalt tappar det och ska ta han av banan, för låt oss vara ärliga nu, hur många meter behöver du själv missa din instyrning innan du går av när du kör max?
Att det finns asfalt kvar betyder bara något för Rossi då han är den som är först och innerst, alternativet för MM till att styra in där var att gå av (hans egna ord) , det hade ju gått att bromsa upp till nära stopp med men eftersom han troligen "glömde" sin medicin innan racet så fanns inte det som alternativ och Rossi måste ju svänga han med om han inte ska gå av......
Kort sagt, Rossi "lost his cool" när han trängde av MM, fult som fan och totalt osportsligt!
Hade han kört ut racet och satsat på att ta MM på slutet eller ta sin 4:e och gått rakt fram och käck näsan på MM efter racet hade jag hyllat han, det hade varit en rimlig reaktion, Inte det han gjorde.
Detta är Min högst personliga sagoberättelse av vad jag tror hänt, inga namn har blivit ändrade då jag inte har för avsikt att skydda någon.