aci skrev:Ja vad är det som är så svårt att förstå med det?
Sen är den nya hojen bättre på att både bromsa och svänga.
Det är just det, det är HOJEN som är bättre på det i vissa givna lägen, inte föraren.
Ett tjälskott med en gsx750(icke R), med sin gaffelvinkel smiter över den som om du körde på ett gruskorn, medan en r-hoj kan ge dig värsta tankslappern.
En panikbroms där man råkar låsa frambromsen, får du längre tid på dig att släppa frambromsen för att hämta hem framhjulet, brantare vinkel ökar risken för en lowsider istället..
Högt arsle bak på cykeln gör att du kanske kan svänga in i svängen snabbare, men på bekostnad av grepp bak, highsider..
Sänker man hojen fram, flyttar man fram vikten, och man har ju sett folk med "bra" bromsar som slagit över framåt vid panikbromsningar.. etc..
Det är de sakerna många missar, olika chassimått ger olika uppförande. Och Snabbt svängande är inte alltid att föredra för någon som inte kört särskilt mycket.