Chris Ash
Kapten Gars
sandstream skrev:Men du tror alltså att dina kompisar hade klart sig bättre på mindre och svagare hojar än dem de hade?
Självklart, statistiken går inte att snacka bort, hur gärna man än vill.
sandstream skrev:Men du tror alltså att dina kompisar hade klart sig bättre på mindre och svagare hojar än dem de hade?
Måste vara skönt att leva i din världChris Ash skrev:Självklart, statistiken går inte att snacka bort, hur gärna man än vill.
Väldigt få dödsolyckor sker i 250+, den vanligste singelolyckan sker på 70-vägar och det är nog inte så många som kör 250+ där.oFFkeFF skrev:Det är ju inte bara motorstorleken, men har man för vassa egenskaper i samband med en motor som kan kasta av den mest erfarna föraren så är det fortfarande inte särskilt vettigt som jag ser det. Jag skulle nog säga att blåskäggs 1400 är vettigare än en r1'a som första hoj, just för att den trots sin stora motor, har rätt lång hjulbas och inte alltför brant gaffelvinkel, samt ett modernt chassi. Visst är den fortfarande lite väl överdriven, men samtidigt inbjuder den inte riktigt till att flåköra i 250+ eftersom den saknar kåpor.
sandstream skrev:Väldigt få dödsolyckor sker i 250+, den vanligste singelolyckan sker på 70-vägar och det är nog inte så många som kör 250+ där.
Tror det går lika bra att köra ut i skogen med en 600:a som med en 1000.
Det är ju precis det jag menar!oFFkeFF skrev:det finns ett par som är mogna på riktigt, sen finns det ett stort gäng som säger sig vara mogna och ta ansvar, men likförbannat ser man dem bränna av vägen någon månad senare.
Det handlar inte om att hela tiden köra lungt utan att välja rätt ställen för att gasa av sig!HanneZ skrev:Den som klarar av att köra omkring lugnt på en R1 i två år borde spärras in. Jag klarar mig typ 50 m från garaget i bästa fall.
sandstream skrev:Måste vara skönt att leva i din värld
Nej, men du verkar göra livet lite väl lätt ibland.Chris Ash skrev:Du har lite svårt med samband och att dra slutsatser va?
Jag menar att det är precis tvärtom.Victor skrev:Jag hävdar envist att en dyr hoj är dumt som förstahoj. Det är trist att klota sönder dyra saker och har man lite ambitioner så kommer man klota.
sandstream skrev:Jag menar att det är precis tvärtom.
Är den dyr och fin så är man mer rädd om den
(Om nu inte mor och far har bellat).
sandstream skrev:Det är ju precis det jag menar!
En del är mogna att köra en 500 HK Hayabusa direkt och andra borde köpa en Trabant i stället.
Det jag är emot är att folk konstant ska berätta för nykomlingarna att de ska nöja sig med en liten hoj och jobba sig uppåt.
Vet man med sig att man är mogen nog att köpa tex en R1:a som första hoj så ser inte JAG några problem med det
Det handlar inte om att hela tiden köra lungt utan att välja rätt ställen för att gasa av sig!
sandstream skrev:Nej, men du verkar göra livet lite väl lätt ibland.
HanneZ skrev:Den som klarar av att köra omkring lugnt på en R1 i två år borde spärras in. Jag klarar mig typ 50 m från garaget i bästa fall.
Kreuger skrev:Vad i hela friden har ni sånna här sporthojar för när ni inte ens använder 20% av kapaciteten. Hur kul kan det vara att åka omkring och mysköra på en K5a?
Nej, det är väl jag som är speciell och kör som en tjejVictor skrev:Det är möjligt för vissa antar jag. Men då ger det ju att alla på nya fina hojar kör som små tjejer, det stämmer väl inte?
Ja, det måste jag ha missat heltoFFkeFF skrev:Om 99% av nybörjarna ska starta med en r1'a tycker jag inte det är fel att säga att det inte är särskilt vettigt.. Hade vart en annan femma om 99% av alla r1000/600-ägare faktiskt hållt sig på vägen.
Att SMC, VV, Polisen m.fl alla jobbar för att vi ska få färre allvarliga olyckor tycks gått dig förbi.
Vill man göra det lätt för sig så är en sån tolkning ganska naturligt.Chris Ash skrev:Jag skrev bara att chansen är större att de hade klarat sig eftersom den ÄR det.
Det statistiska förhållandet Ung spoling+R-hoj-farligare än ung spoling+"körskolehoj". Ur detta kan man enkelt dra slutsatsen att det hade varit mindre risk att de kört ihjäl sig om de haft snällare cyklar.
Intressant att läsa om hur du tycker att JAG kör med tanke på att vi inte åkt en meter tillsammansKreuger skrev:Min reflektion över de här killarna och Sandstream är:
Vad i hela friden har ni sånna här sporthojar för när ni inte ens använder 20% av kapaciteten. Hur kul kan det vara att åka omkring och mysköra på en K5a?
Alla behöver ju inte vara kungar på att slanga men att åka på bakhjulet under acceleration tycker jag är oundvikligt men tydligen inte...
Vad ska man med ett tokavancerat och lättsvängt chassi till när de 7 cm långa stödpinnarna under fotpinnarna är oskrapade efter flera hundra mil?
Jag fattar det bara inte. Grejerna är ju till för att användas och dessutom är det ju så vansinnigt roligt!
Jo, och det är ju precis det man tror att man ska åstadkomma med en höjning av åldern för tungt till 24 år.RG500-Johannes skrev:Så varför inte försöka minska denna riskgrupp? Är inte det en god idé?
sandstream skrev:Mellankort i tex 2 år innan man får ta tungt vore inte heller fel.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |