zilog
Mr. Hardtechno
mriders skrev:Precis en sån här tråd jag letade efter!
Körde upp för tung motorcykel (är 22) i tisdags och är nu fast i de här tankebanorna hurvida jag ska börja med något lättare och stega uppåt eller om jag ändå bara kommer tröttna på en tex R6a rätt snart.
Skiljer det mkt i accelaration mellan en 600 och en 1000cc?? O dom där 30km/h som skiljer i toppen, behöver man verkligen dom
Jag tog mitt lätta kort våren 1997, mellankort hösten 1999 och fick sedan tungt hösten 2001 2 år senare. Jag började med en Yamaha RD125 -84, en hoj som jag då tyckte gick jävligt bra trots sin låga effekt. Sedan skaffade jag en Yamaha XJ600 -85 som mellanhoj, den gick inte länge med strypningarna på plats, även denna tyckte jag gick utav helvete i ungefär 1 år innan jag började tröttna, likväl behöll jag den ganska länge innan jag bytte. Sedan hösten 2002 skaffade jag mig en Honda VFr750 -86, en hoj som ni säkert rackar ner på, men mig skrämde den ordentligt ett bra tag innan den började kännas normal, än idag är den skoj att köra.
Det jag vill ha sagt är att det kan vara skoj att inte börja med det värsta utan att ha några steg kvar att byta upp sig.
Last edited: