9/11 konspirationsteorierna, nu har vi en kändis som är inne på samma spår!

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Professorn skrev:
Antingen hittar man argument som sänker argumenten (det finns förresten många fler) för att den officiella storyn inte håller, eller så får man ge upp tanken på att det är omöjligt att kontrollera informationsflödet (utan internet hade det definitivt varit mycket lättare för dem, kanske är det därför Pentagon sedan 2003 betraktar internet som en fiende, se även BBC, och därför varenda webbsida man besöker skall loggas, varje googling man gör avsöks av säpo, all elektronisk kommunikation genomsöks av Echelon, alla samtal man ringer skall loggas etc etc).

Just detta stycket rimmar ju jävligt illa med varifrån all denna fantastiska och avslöjande information kommer ifrån. Har vi blivit välsignade med ett fåtal informationsrebeller som förser oss med SANNINGEN (via internet no less!) eller vad menar du?

Professorn

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
KTM
Halogen skrev:
2040465Just detta stycket rimmar ju jävligt illa med varifrån all denna fantastiska och avslöjande information kommer ifrån. Har vi blivit välsignade med ett fåtal informationsrebeller som förser oss med SANNINGEN (via internet no less!) eller vad menar du?

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar det är som rimmar illa med vad. Men internet är decentraliserat. Vem som helst kan nå en massa människor. Man behöver inte söka tillstånd för att öppna en blogg eller starta websidor som vaken.se. Dokumentärfilmer och annan information kan spridas fort. Det är inte hierarkiskt, alltså kan informationen spridas fort mellan vanliga människor utan att någon enskild OKar den. Internet erbjuder även plats för ett flertal forum, som sh t.ex., där massa människor kan tala om alla möjliga saker i en öppen debatt. Dessa möjligheter finns inte i annan media. Det ger makt över ordet till vem som helst och tar därmed makt från eliten.
Den absoluta Sanningen i verbal form existerar enligt mig inte, Nietzsche är här en bra utgångspunkt. Men, vad jag talar om är alltså det fria informationsflödet. Kanske går det att tänka sig att det fåtal som kontrollerar vanliga media anser att det vore mot deras intressen om allmänheten fick reda på vissa saker. De har makten att säga vad som får vara med i den allmänna diskursen, och de utnyttjar den makten. Det är en sak som är säker.

Dessutom: "Den som söker skall finna"* - det är en 2000 år gammal profetia om google ;)

*för att förtydliga, det är ett skämt, med viss mening, som inte skall förstås ordagrant

Professorn

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
KTM
Jag snurrade förresten in på infowars.com och hittade där intervjun med Charlie Sheen som utlöste det hela.

http://www.infowars.com/video/clips/news/september_11/032006_charlie_sheen_911_wm.htm

Där fanns även intervjuer på CNN av Alex Jones, allas vår hjälte som gjort väldigt många riktigt bra dokumentärer om detta och makteliten i stort. Alex Jones for president!
http://www.infowars.com/articles/sept11/sheen_alex_jones_showbiz_tonight_video.htm
http://www.infowars.com/articles/sept11/sheen_alex_jones_showbiz_tonight_second_appearance.htm

Hoppet tycks iallafall för stunden mycket större än för bara några dagar sedan om att den officiella historieskrivningen blir tvungen att ta med Bushligan som några av de största skojjarna i historien. :banana

Detta vore mycket bra, för om det lyckas tystas ändå kan vi hälsa hem. Vi kommer strippas på de få rättigheter vi har kvar, det kommer bli ett evigt krigande, kontrollsamhället kommer växa ut som fan (Europaparlamenetet har redan beslutat om införande av datalagring, dvs lagring av alla telefonsamtal, webbsidor, mail etc vilket gör det möjligt för myndigheterna att se vilka som är våra vänner, vad vi pratar om, var vi är, var vi har varit, etc etc, det finns dessutom massor i pipeline enligt en europaparlamentariker jag varit i kontakt med).
Det är dags för oss att återta ansvar över våra liv! Vi kan inte fortsätta lalla omkring som en skock får och tro att vår herde vill oss vårt bästa. I själva verket vill vår herde sitt bästa!

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Professorn skrev:
2040962 Nu förstår jag inte riktigt vad du menar det är som rimmar illa med vad. Men internet är decentraliserat. Vem som helst kan nå en massa människor. Man behöver inte söka tillstånd för att öppna en blogg eller starta websidor som vaken.se. Dokumentärfilmer och annan information kan spridas fort. Det är inte hierarkiskt, alltså kan informationen spridas fort mellan vanliga människor utan att någon enskild OKar den. Internet erbjuder även plats för ett flertal forum, som sh t.ex., där massa människor kan tala om alla möjliga saker i en öppen debatt. Dessa möjligheter finns inte i annan media. Det ger makt över ordet till vem som helst och tar därmed makt från eliten.
Den absoluta Sanningen i verbal form existerar enligt mig inte, Nietzsche är här en bra utgångspunkt. Men, vad jag talar om är alltså det fria informationsflödet. Kanske går det att tänka sig att det fåtal som kontrollerar vanliga media anser att det vore mot deras intressen om allmänheten fick reda på vissa saker. De har makten att säga vad som får vara med i den allmänna diskursen, och de utnyttjar den makten. Det är en sak som är säker.

Dessutom: "Den som söker skall finna"* - det är en 2000 år gammal profetia om google ;)

*för att förtydliga, det är ett skämt, med viss mening, som inte skall förstås ordagrant

Jag är väl förstådd med hur internet fungerar, tack för lektionen även om den var onödig. Jag är även väl medveten om att allt som behövs för att stänga ner en icke önskvärd sida eller server är ett par telefonsamtal från rätt personer. (Så även i Sverige tydligen) Trots detta sprids dessa filmer obehindrat. Taktikspel från den korrumperade eliten månne?

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Professorn skrev:
2041004 Detta vore mycket bra, för om det lyckas tystas ändå kan vi hälsa hem. Vi kommer strippas på de få rättigheter vi har kvar, det kommer bli ett evigt krigande, kontrollsamhället kommer växa ut som fan (Europaparlamenetet har redan beslutat om införande av datalagring, dvs lagring av alla telefonsamtal, webbsidor, mail etc vilket gör det möjligt för myndigheterna att se vilka som är våra vänner, vad vi pratar om, var vi är, var vi har varit, etc etc, det finns dessutom massor i pipeline enligt en europaparlamentariker jag varit i kontakt med).

Det är sant! G.W. Bush vill läsa min epost! Han och Margit Paulssons hejdukar kommer att läsa alla mina email :gnissla Fan, det kommer att sammanställas rapporter över mina fyllesms :gnissla Detta är mycket intressant för EUparlamentet och det kommer att läggas stora resurser på detta! :hihi

Professorn

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
KTM
General E skrev:
2041031 Det är sant! G.W. Bush vill läsa min epost! Han och Margit Paulssons hejdukar kommer att läsa alla mina email :gnissla Fan, det kommer att sammanställas rapporter över mina fyllesms :gnissla Detta är mycket intressant för EUparlamentet och det kommer att läggas stora resurser på detta! :hihi

Du kan inte se att det skulle skrämma oppositionella till tystnad? Ge eliten medel att kontrollera oss som aldrig förr? Tror du på fullt allvar att jag tror att de personligen skulle sitta och snoka i våra brev? Det är redan en realitet att all kommunikation på internet senast från 1993 då Echelon avslöjades genomsöks efter misstänkta ord, sådana ord som "bill of rights", "constitution" etc. Nu tänker de göra det öppet. Det kommer att stå i lagen. Det är en viss skillnad.
Om du inte inser att övervakningslagarna enbart kan ha införts pga det fabricerade terroristhotet, vilket 9/11 gav en rejäl skjuts, är det inte mer än rätt att jag fråntagit dig ensamrätten att skriva långa inlägg med akademisk prägel ;).

Skräm flocken till lydnad, och gör exempel av de få som vågar stå emot. Det är fullkomligt sjukt hur lätt eliten kan plantera idéer hos hela befolkningar. På 80-talet var det fortfarande många som talade om att "vi måste försvara de rättigheter vi har tillkämpat oss", "kameraövervakning är ett integritetsbrott" osv osv. För att inte tala om genomläsning av all vår post. Idag är allt sånt bortblåst till stor del pga vanliga människors godtrogenhet.

En sådan sak som när de ville börja med kameraövervakning av vägarna i Göteborgstrakten för några år sedan. Det fanns i staden ett massivt motstånd mot kameror på vägarna. Lundbytunneln användes som murbräcka. Under en period bearbetas alla med samma meddelande: "Lastbilar kör i 120 i tunneln, tänk om en välter, tänk på bränderna, kaoset, döden, hemskheterna. Vi måste ha övervakningskameror" (det är en bred och fin 70-väg med två filer i två separata tunnlar). På bara en vecka pratade alla om hur hemskt det vore, och hur nödvändigt det är med övervakningskameror. Sedan kom kamerorna och nu har trafiken kläggat igen i området, risken för krockar är knappast mindre. Men det är det ingen som bryr sig om. Nu har ju makten fått in kameror på vägarna i staden, vilket gör det väldigt mycket lättare att sätta upp kameror någon annan stans, och vanliga människor lallar omkring med sina inplanterade tankar om att det är för säkerhetens skull. Slutmålet är som i England, inte en meter väg skall man kunna åka på utan att bli övervakad. Kul o åka hojj då. :huvet

EDIT: länktips för att informera sig om övervakningssamhället.
http://www.stoppa-storebror.se/sapo.htm
http://www.edri.org/
http://www.eff.org/
http://www.statewatch.org/
http://www.efs.se/

Kom ihåg att det är medborgarna som låter eliten ta makten från oss. Det är upp till oss om vi vill leva i Stasiland eller inte.

"Um sicher zu sein, muss man alles wissen"

("För att vara säker måste man veta allt").

Erich Mielke, mångårig minister för statssäkerhet i DDR, ansvarig för utbyggnaden av Stasi. På tal om det sade östeuropeiska europaparlamentariker att denna nya drakoniska övervakning hade inte ens stasi och gestapo tillgång till.
Som sagt, det är upp till oss om vi vill leva som hundar eller om vi vill leva i frihet. Börja tänk själva för in i helvete :fatta! ;)

Last edited:

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Professorn skrev:
Du får lägga till i argument mot att Bin ladin genom sina aktiespekulationer tjänade miljontals dollar genom att tro att den amerikanska börsen skulle rasa. Även den väldigt viktig.
Sen att byggarna och stålleverantörerna säger att det är omöjligt. Vad fan ska de annars säga? -Vi byggde den här jävla kåken men vi fuska lite granna, stålet är jävligt dåligt vi tog det billigaste som fanns men de jävlarna fick pröjsa för det dyraste! Hade nån opartisk professor sagt nåt så hade det varit en annan femma. Så du kan ju ta bort motargumentet.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
sportarn skrev:
2041181 Du får lägga till i argument mot att Bin ladin genom sina aktiespekulationer tjänade miljontals dollar genom att tro att den amerikanska börsen skulle rasa. Även den väldigt viktig.
Sen att byggarna och stålleverantörerna säger att det är omöjligt. Vad fan ska de annars säga? -Vi byggde den här jävla kåken men vi fuska lite granna, stålet är jävligt dåligt vi tog det billigaste som fanns men de jävlarna fick pröjsa för det dyraste! Hade nån opartisk professor sagt nåt så hade det varit en annan femma. Så du kan ju ta bort motargumentet.

Det är ingen idé, professorn bryr sig inte om alla de motargument som finns, han väljer själv vilka han tar med och raljerar gärna lite på köpet. En tröttsam figur, jag har slutat bry mig.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Professorn skrev:
2041176
Som sagt, det är upp till oss om vi vill leva som hundar eller om vi vill leva i frihet. Börja tänk själva för in i helvete :fatta! ;)

Finns det ett motsatsförhållande mellan att vara fri och övervakningskameror?

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Professorn skrev:

Internet ligger ibland lite till nackdel när USA är ett rätt öppet land och många viljor finns, Kina mfl. är inte så öppna så deras interna förehavanden florerar inte i media direkt.

Lite rörigt är det allt för USA.

I ett internt PM - som snabbt nådde New York Times - klargör han att CIA-anställda inte ska "identifiera sig med, understödja eller uppmuntra motståndare till regeringen eller dess politik - vi stödjer regeringen och dess politik i vårt arbete".

Analytiker tolkar budskapet som en varning. Efter det massiva missnöjet med CIA:s insatser inför Irakinvasionen finns det i dag en uppdämd ilska mot Bushregeringen inom organisationen.

Vita huset-källor hävdar samtidigt att CIA konstant sprider topphemlig information till massmedierna för att skyla sina egna misslyckanden och utmåla Bushs kabinett alternativt Pentagon som inkompetent.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=348762&previousRenderType=1

Loose lips

"You Americans can´t keep a secret"

http://www.cia.gov/LooseLipsSinkSpies.pdf

”USA anfaller Iran inom ett år”

Terroristforskaren Loretta Napoleoni ser en stormakt på jakt efter argument för att börja bomba.

http://www.svd.se/dynamiskt/kultur/did_12209189.asp

Snart har väl Gud talat om för Bush att Iran ska hamras :gnissla

'I'm driven with a mission from God. God would tell me, "George, go and fight those terrorists in Afghanistan." And I did, and then God would tell me, "George, go and end the tyranny in Iraq …" And I did. And now, again, I feel God's words coming to me

http://www.bbc.co.uk/pressoffice/pressreleases/stories/2005/10_october/06/bush.shtml

Last edited:

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
"In Elusive Peace: Israel and the Arabs, a major three-part series on BBC TWO (at 9.00pm on Monday 10, Monday 17 and Monday 24 October), Abu Mazen, Palestinian Prime Minister, and Nabil Shaath, his Foreign Minister, describe their first meeting with President Bush in June 2003.

Nabil Shaath says: "President Bush said to all of us: 'I'm driven with a mission from God.
"

Ovanst är urklippt från din länk om Bush.

Det är alltså två palestinier som hävdar att Bush sagt detta.
Många palestinier tycker väldigt väldigt illa om Bush och USA, det kan även vara fallet att de ljuger eller bättrar på sanningen.

Om de ljuger eller inte är såklart svårt för oss att säga, man vet ju inte riktigt vart man har karln, men jag hade trott mer på det om tex Frankrikes president hävdade att Bush sagt dessa ord.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Bush verkar ha tonat ner sin religiositeten offentligt, ifall jag minns rätt från en dokumentär på SVT.

I believe that God has planted in every human heart the desire to live in freedom. And even when that desire is crushed by tyranny for decades, it will rise again.
George W. Bush, State of the Union address, January 20, 2004

http://www.quotationspage.com/quotes/George_W._Bush

Before September 11, President George W Bush kept his evangelical Christian beliefs largely to himself.

Those close to Mr Bush say that day he discovered his life's mission.

He became convinced that God was calling him to engage the forces of evil in battle, and this one time baseball-team owner from Texas did not shrink from the task.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/2921345.stm

George Bush and God
A hot line to heaven

http://www.economist.com/world/na/displayStory.cfm?story_id=3502861

Blair är kanske något i samma stil

Tony Blair has proclaimed that God will judge whether he was right to send British troops to Iraq, echoing statements from his ally George Bush.

Contradicting warnings from advisers not to mix politics and religion, the Prime Minister said that his interest in politics sprang from his Christianity and its "values and philosophy" had guided him in public life.

http://news.independent.co.uk/uk/politics/article349125.ece

http://edition.cnn.com/2006/WORLD/europe/03/04/blair.god/

Last edited:

Professorn

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
KTM
Chris Ash skrev:
2041263 Det är ingen idé, professorn bryr sig inte om alla de motargument som finns, han väljer själv vilka han tar med och raljerar gärna lite på köpet. En tröttsam figur, jag har slutat bry mig.

Jag förstår att du är lite ledsen för att ditt argument att du kom ihåg en massa steel frame-skyskrapor som säckat ihop pga eld inte kom på med listan. Jag bad dig dock ge ett konkret exempel, vilket hade varit ett ganska starkt argument.
Det lyckades/orkade du inte göra. Jag kan förstå varför, för jag kan tänka mig att de som argumenterar för att den officiella storyn inte håller inte hade använt det som ett starkt argument om det hade funnits sådana bränder.

Förresten kanske du märker att jag la in sportarns kommentarer i argumentlistan. Däremot märker jag inte hur du bryr dig om alla de argument som finns för.
Kan du verkligen mena att argument
18) Norad (North American Aerospace Defense Command) är för första gången sedan starten nedstängt under 1h20min pga att de kör ett wargame (en simulering/övning) där terrorister kapar plan och kör in i WTC och Pentagon! Ett sånt sammanträffande att just det skedde i verkligheten, just då!

och

19) Bush, Condoleeza Rise m.fl. hävdar trots 18) att ingen någonsin, inte i regeringen eller CIA eller nåt sådant iallafall, hade kunnat föreställa sig terrorister som kapar flygplan och flyger in i WTC.

i kombination med det att FEMA (Federal Emergency Management Agency) i flera år före 9/11 på framsidan av sina terroristmanualer hade WTC med ett crosshair över inte är det minsta misstänksamt?

Är det kanske snarare så att du har slutat bry dig för att du är "in denial"? :7peta

Du är helt cool med 24) Wolfowitz, Condoleezza, Cheney mfl i administrationen Bush satte samman är s.k. neocons. De följer Leo Strauss idéer om att det liberala samhället leder till sönderfall genom moralrelativism. Citat: "Many neoconservatives like Paul Wolfowitz are disciples of a philosopher who believed that the elite should use deception, religious fervor and perpetual war to control the ignorant masses." Det krävs någonting som enar folket, nämligen en tydlig kamp mellan det goda (USA) och det onda (något godtyckligt hot, i detta fall det så gott som helt fabricerade terroristhotet). Den enskilde kan gott offras för det straussianer uppfattar som det kollektiva goda. ?

Här är förresten en bonus: Charlie Sheen på radio igen
EDIT: Fler kändisar uttalar sig, Sharon Stone.

Last edited:

Professorn

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
KTM
Markus skrev:
2042498 Finns det ett motsatsförhållande mellan att vara fri och övervakningskameror?
Efter en uppmaning att tänka själv, vilken du citerar, ställer du en sån fråga?
Nåväl, i boken 1984 av Orwell eller i filmen THX 1138 av George Lucas finns exempel på hur det kan existera ett ganska tydligt sådant motsatsförhållande. Men jag är ganska säker på att du själv kan tänka ut sådana situationer också.

Professorn

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
KTM
Nu har Ed Asner också talat ut:

http://www.propagandamatrix.com/articles/march2006/310306asnershares.htm

Citat: "Asner questioned why CNN chose to cancel his scheduled spot on Showbiz Tonight. After speaking to inside sources within CNN we were able to confirm that the order came down from a higher office to "kill" the story, despite the fact that the issue had generated the most interest Showbiz Tonight had ever encountered."

Intervju med Ed Asner av Alex Jones: http://prisonplanet.tv/audio/300306asner.htm

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
"3) Varför tar mainstreammedia inte upp det?"

Mainstreammedia existerar inte i US, alla större tv,radio och tidningar kontrolleras indirekt av Bush och hans "polare". Några av dom största media mogulerna hjälpte ju till att sätta knäppskallen på presidentstolen genom ekonomiska bidrag. Inte fan vann han genom att få flest röster som vi alla vet. Bush är den första amerikanska presidenten någonsin som fick ställa in den traditionella promenaden upp till Vita husets dörr ( paradgatan som leder upp till Vita huset ) pga. säkerhets skäl.....gatan var kantad av buande och äggkastande människor.

Spelar inte ett dugg roll om "den stora massan" tror/tycker/vet att dåren och hans psyksjuka polare ljuger så dom tror sig själva ( villket dom gör ). Det som visas i medierna är det som ses som sanningen ( i brist på annat ), nått i stil med "den som skriker högst är den som hörs bäst". Och vem/villka kan säga vad fan dom vill i medierna utan att bli kallade förrädare?...u guessed it, puckot himselfe.

Dom exempel på beteende USA:s regering visat upp dom senaste åren får mig att vilja spy.

Världens demokratiska högborg, frihetens förkämpe?....Pffft, kyss mig i arslet.

Inget annat än världens största polisiära stat på god väg till en ny form av diktatur.

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...