...KGK skrev:
Professorn skrev:Antingen hittar man argument som sänker argumenten (det finns förresten många fler) för att den officiella storyn inte håller, eller så får man ge upp tanken på att det är omöjligt att kontrollera informationsflödet (utan internet hade det definitivt varit mycket lättare för dem, kanske är det därför Pentagon sedan 2003 betraktar internet som en fiende, se även BBC, och därför varenda webbsida man besöker skall loggas, varje googling man gör avsöks av säpo, all elektronisk kommunikation genomsöks av Echelon, alla samtal man ringer skall loggas etc etc).
Halogen skrev:2040465Just detta stycket rimmar ju jävligt illa med varifrån all denna fantastiska och avslöjande information kommer ifrån. Har vi blivit välsignade med ett fåtal informationsrebeller som förser oss med SANNINGEN (via internet no less!) eller vad menar du?
Professorn skrev:2040962Nu förstår jag inte riktigt vad du menar det är som rimmar illa med vad. Men internet är decentraliserat. Vem som helst kan nå en massa människor. Man behöver inte söka tillstånd för att öppna en blogg eller starta websidor som vaken.se. Dokumentärfilmer och annan information kan spridas fort. Det är inte hierarkiskt, alltså kan informationen spridas fort mellan vanliga människor utan att någon enskild OKar den. Internet erbjuder även plats för ett flertal forum, som sh t.ex., där massa människor kan tala om alla möjliga saker i en öppen debatt. Dessa möjligheter finns inte i annan media. Det ger makt över ordet till vem som helst och tar därmed makt från eliten.
Den absoluta Sanningen i verbal form existerar enligt mig inte, Nietzsche är här en bra utgångspunkt. Men, vad jag talar om är alltså det fria informationsflödet. Kanske går det att tänka sig att det fåtal som kontrollerar vanliga media anser att det vore mot deras intressen om allmänheten fick reda på vissa saker. De har makten att säga vad som får vara med i den allmänna diskursen, och de utnyttjar den makten. Det är en sak som är säker.
Dessutom: "Den som söker skall finna"* - det är en 2000 år gammal profetia om google![]()
*för att förtydliga, det är ett skämt, med viss mening, som inte skall förstås ordagrant
Professorn skrev:2041004Detta vore mycket bra, för om det lyckas tystas ändå kan vi hälsa hem. Vi kommer strippas på de få rättigheter vi har kvar, det kommer bli ett evigt krigande, kontrollsamhället kommer växa ut som fan (Europaparlamenetet har redan beslutat om införande av datalagring, dvs lagring av alla telefonsamtal, webbsidor, mail etc vilket gör det möjligt för myndigheterna att se vilka som är våra vänner, vad vi pratar om, var vi är, var vi har varit, etc etc, det finns dessutom massor i pipeline enligt en europaparlamentariker jag varit i kontakt med).
Markus skrev:2039612Engelska A? Ja, det är en svår kurs. Jag körde den 95-96.
General E skrev:2041031Det är sant! G.W. Bush vill läsa min epost! Han och Margit Paulssons hejdukar kommer att läsa alla mina emailFan, det kommer att sammanställas rapporter över mina fyllesms
Detta är mycket intressant för EUparlamentet och det kommer att läggas stora resurser på detta!
![]()
Du får lägga till i argument mot att Bin ladin genom sina aktiespekulationer tjänade miljontals dollar genom att tro att den amerikanska börsen skulle rasa. Även den väldigt viktig.Professorn skrev:Argument mot
sportarn skrev:2041181Du får lägga till i argument mot att Bin ladin genom sina aktiespekulationer tjänade miljontals dollar genom att tro att den amerikanska börsen skulle rasa. Även den väldigt viktig.
Sen att byggarna och stålleverantörerna säger att det är omöjligt. Vad fan ska de annars säga? -Vi byggde den här jävla kåken men vi fuska lite granna, stålet är jävligt dåligt vi tog det billigaste som fanns men de jävlarna fick pröjsa för det dyraste! Hade nån opartisk professor sagt nåt så hade det varit en annan femma. Så du kan ju ta bort motargumentet.
Professorn skrev:2041176
Som sagt, det är upp till oss om vi vill leva som hundar eller om vi vill leva i frihet. Börja tänk själva för in i helvete![]()
![]()
Professorn skrev:kanske är det därför Pentagon sedan 2003 betraktar internet som en fiende, se även BBC
Chris Ash skrev:2041263Det är ingen idé, professorn bryr sig inte om alla de motargument som finns, han väljer själv vilka han tar med och raljerar gärna lite på köpet. En tröttsam figur, jag har slutat bry mig.
Efter en uppmaning att tänka själv, vilken du citerar, ställer du en sån fråga?Markus skrev:2042498Finns det ett motsatsförhållande mellan att vara fri och övervakningskameror?
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |