9/11 konspirationsteorierna, nu har vi en kändis som är inne på samma spår!

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
Jag trodde konspirationstråden var ett skämt :confused: Men på fullaste allvar verkar det finnas folk som tror att USA själva sänkte sitt folk i WTC.

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
Kanske inte handgripligen sprängde WTC ( inte för att det skulle förvåna mig det minsta ), men indirekt så är det utom allt rimligt tvivel bevisat att US:s policy de senaste 25-30 åren lett upp till 9/11 så säkert som amen i kyrka, klart som fan att CIA och regeringen visste i förväg vad som KUNDE hända.

Vem tror du "skapade" Bin Laden? Genom pengar, vapen och militär träning?...CIA. ( För att kämpa mot russarna som då befann sig i Afganistan ).

"Som man sår får man skörda" skulle man kunna säga. Bara jävligt synd att oskyldiga arbetande människor får betala priset.

Professorn

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
KTM
Maxxi skrev:
2050837 Jag trodde konspirationstråden var ett skämt :confused: Men på fullaste allvar verkar det finnas folk som tror att USA själva sänkte sitt folk i WTC.

Företagsledningen på Enron blåste de anställda på pensionspengar mm. De lyckades lura hela världen (främst USA) att företaget stod för framtiden på energimarknaden. Det fanns ingen substans bakom, i själva verket var företaget en cancersvulst i samhället.

I detta fall tycker jag iallafall att det var rätt åt många av de anställda att bli utan jobb och pensionspengar, för de blåste medvetet folk hej vilt.

Men .. liknelsen hade varit tydligare om de anställda inte hade vetat om att Enron var en bluff. Iallafall, poängen här är: varför skulle inte Bush & Co kunna blåsa andra amerikaner, när företagsledningen på Enron kunde blåsa sina anställda? Båda är (var i Enronfallet) toppstyrda hierarkier, med en korrupt elit.

Konstigt nog hade Bushfamiljen ett finger med i Enronspelet också .. underligt hur de lyckas dyka upp i så många mindre ädla sammanhang :hihi

Det gäller alltså att inte övergeneralisera, utan att se nyanser. Det var inte USA (hela federationen, eller en majoritet av invånarna) som gjorde det. Det var ett litet gäng skojjare som lyckats ta kontrollen över toppen av hierarkin. Skulle inte du också komma fram till det om du drog dina egna slutsatser av argumentlistan vi kommit fram till?
De agerar inte i amerikanarnas eller mänsklighetens bästa, utan styrs av egna sjuka planer. De fattar inte beslut enligt allmänintressets princip (vilket man är lurad att tro då de har "röstats fram"), utan från särintressets princip.

Det finns en bra dokumentär om Enron för den som är intresserad: Enron.The.Smartest.Guys.In.The.Room.2005.
"Fun with Dick and Jane" är en spelfilm som uppenbart har tagit inspiration från Enronfallet (Arthur Andersen, Mr Enron, tackas t.om ironiskt i eftertexterna).

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Professorn skrev:
2054368 varför skulle inte Bush & Co kunna blåsa andra amerikaner, när företagsledningen på Enron kunde blåsa sina anställda? Båda är (var i Enronfallet) toppstyrda hierarkier, med en korrupt elit.

Med den typen av logik skulle man kunna leta upp en likhet mellan dig och Mijailo Mijalovic och göra det sannolikt att du sköt Palme.

Dags att erkänna?

Professorn

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
KTM
lee skrev:
2054975 Med den typen av logik skulle man kunna leta upp en likhet mellan dig och Mijailo Mijalovic och göra det sannolikt att du sköt Palme.

Dags att erkänna?

Poängen var inte att det skulle vara ett bevis för att Bushligan låg bakom. Det var en invändning mot att "USA skulle inte kunna göra det mot sina egna medborgare". Vad jag ville säga var att ingen hävdat att det var USA som gjorde det, eller att det är lyckat att se det på det viset, utan att det istället går att se det som att en mycket mycket mindre grupp människor lyckats inta positionerna i toppen av samhällshierarkin, och att de till stor del låg bakom 9/11 (och mycket annan skit). Även om exemplet inte var klockrent så finns det vissa likheter.
Det är eliten mot resten. Vilken elit? Jo, bland annat denna! (Marcus Wallenberg, Urban Ahlin och Carl Bildt är tre av de fem svenska medlemmarna 2006)

Last edited:

Gabor

Guest
Halogen skrev:
2056298 Snart kommer Professorn tala om för dig att du är lurad av media, att allt är en stor lögn och att du måste börja tänka själv, gärna kryddat med lite länkar och citat från "svåra" böcker.

Har varit med om en hel del mitt liv, teorier i all ära, men det som sker det sker.....
Jag har redan bildat mig en uppfattning för länge sedan, proffe kan inte ändra på den hur mycket han än försöker. Låt han babbla.....

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Last edited:

Professorn

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
KTM
Halogen skrev:
2056298 Snart kommer Professorn tala om för dig att du är lurad av media, att allt är en stor lögn och att du måste börja tänka själv, gärna kryddat med lite länkar och citat från "svåra" böcker.

Ganska bra tajming på den artikeln. Märkvärdigt tyst i media om att 80-90% av amerikanarna tror att regeringen mörkade, att Venezuela ska dra igång en egen undersökning av vad som hände, att en hel drös Hollywoodstjärnor nyligen gått ut och ifrågasatt den officiella storyn (för att inte tala om alla experter och vittnen) däremot. Konstigt? Nej då. :Bugar Överheten.

PS. Snart kommer Halogen med ännu ett hjärndött inlägg :pannkyss :tungan

Gabor skrev:
2056738
Jag har redan bildat mig en uppfattning för länge sedan, proffe kan inte ändra på den hur mycket han än försöker. Låt han babbla.....
Låt säga att du bildat uppfattningen att alla svanar är vita, eftersom alla svanar du sett har varit vita. Låt säga att du bildat den uppfattningen för länge sedan. Låt säga att du ser en svart svan en dag. Skulle du fortfarande benhårt hålla fast vid att alla svanar är vita?

KGK skrev:
2056803

Chock och förvåning i Sillerud :va

Plötsligt riktade världens medier sitt fokus på den lilla orten Sillerud i Värmland. Den lokala ICA-handlaren och navet i byn, Rickard Ohlin, berättar om ett vansinnigt mediepådrag.

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_12282606.asp

Hahaha! Fattades bara att Bush härstammar från Sverige! [skämt]Har länge hyst åsikten att all ondska härstammar från Sverige, nu är det alltså bevisat! :lol [/skämt]

Gabor

Guest
professorn.... :7peta
man behöver inte undra varför du inte har några gästboksinlägg.....

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Professorn skrev:
2057851 Låt säga att du bildat uppfattningen att alla svanar är vita, eftersom alla svanar du sett har varit vita. Låt säga att du bildat den uppfattningen för länge sedan. Låt säga att du ser en svart svan en dag. Skulle du fortfarande benhårt hålla fast vid att alla svanar är vita?

Problemet är att du inte har sett en svart svan, du har sett en film på internet där en snubbe påstår att det finns en svart svan.

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
Ännu fler skrämmande exempel på människor som tror på allt dom läser ( officiella versioner vill säga )..............och neej, jag syftar inte på Professorn.

Eller kanske en släng av den vanliga "argumentera imot av ren princip" - syndromet.

Professorn

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
KTM
Halogen skrev:
2060267 Problemet är att du inte har sett en svart svan, du har sett en film på internet där en snubbe påstår att det finns en svart svan.

Du lyckas sällan förstå vad jag menar. Jag ifrågasatte bara inställningen att "jag har bildat min åsikt för länge sedan, och den kommer jag aldrig ändra på". Det är en väldigt dålig inställning för att lära sig nya saker. Det finns en princip som hjälper till ganska bra vid tolkning. Den kallas välgörenhetsprincipen, eller the principle of charity (se även här). Den går ut på att man tillfälligt ska anta att den man kommunicerar med har någonting vettigt att säga, att det är sant, man ska värdera argumentet/argumentsamlingen i dess starkaste tolkning. Om man inte gör detta låser man sig lätt i läget där man bara letar efter fel (som ofta inte finns i det som menades) vilket leder till ett uppstannande av utvecklandet av ens "belief system", istället för att försöka förstå. Först när man jobbat upp en tillräckligt stor förståelse för vad som menas kan man börja kritisera.

Men, om vi ska gå vidare på din linje, frågan var också "om du skulle se en svart svan, skulle du då ändra åsikt?". I tankeexperimentet måste du alltså se den svarta svanen. Människor fungerar ofta så att de ser det de förväntar sig att se. Det som inte passar in i världsbilden stöts bort, man erkänner det inte, man ser det inte. Detta sker i olika hög grad. Detta är erkänd kunskapsteori, Quines holism. Check it out.

"Kunskapen" vi har är baserad på den erfarenhet vi har samlat på oss, den input vi fått. Ny input kan komma in som kan tvinga en att ändra sin världsbild, och därmed sin tro på vissa områden. Att hävda motsatsen är att tro att man vet allt. Den mycket vise mannen Sokrates, grundaren av västerländsk filosofi, sa "Det enda jag vet är att jag ingenting vet". Med den inställningen har man ett öppet sinne, vilket förutan hjärnan som bekant inte fungerar. Ingen ska känna att detta är påhopp, anklagelser för att vara korkad, eller nåt sånt. Det är helt enkelt så att väldigt många inte har fått denna input. Genom våra liv har vi bara tutats i att lita på auktoriteter, inte ifrågasätta dem, inte undersöka eller tänka själva. Då är det naturligtvis svårt att med en gång se att överheten absolut inte är att lita på. Inom några år kanske de flesta förstår hur det ligger till, precis som folket i Venezuela.

Jag såg förresten just dokumentären The Revolution Will Not Be Televised. Det handlar om hur det gick till när CIA fick till en statskupp i Venezuela år 2002. Hur de för en tid lyckades sätta in en annan president, tills folket gick ut på gatorna och krävde Chavez tillbaka - han har ett enormt stöd och man förstår varför i dokumentären!
Chavez är förresten den person jag skrev om i ett tidigare inlägg, som planerar sätta igång en oberoende internationell undersökning om vad som egentligen hände 9/11.

Intressant titel också. Det hände 2002, men det är inte något speciellt många är medvetna om idag. Man ser i dokumentären även ganska tydligt hur media totalljuger och (försöker) manipulerar Venezuelas invånare (vilket kan vara hur det fungerar även här - eller lever vi kanske i en annan värld där allt sånt är omöjligt?). It goes highly recommended! :banana

Professorn

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
KTM
Former Head Of Star Wars Program Says Cheney Main 9/11 Suspect

"The former head of the Star Wars missile defense program under Presidents Ford and Carter has gone public to say that the official version of 9/11 is a conspiracy theory and his main suspect for the architect of the attack is Vice President Dick Cheney."

"Bowman agreed that the US was in danger of slipping into a dictatorship and stated, 'I think there's been nothing closer to fascism than what we've seen lately from this government.' "

Vem är det som säger detta?
"Dr. Robert M. Bowman, Lt. Col., USAF, ret. flew 101 combat missions in Vietnam. He is the recipient of the Eisenhower Medal, the George F. Kennan Peace Prize, the President’s Medal of Veterans for Peace, the Society of Military Engineers Gold Medal (twice), six Air Medals, and dozens of other awards and honors. His Ph.D. is in Aeronautics and Nuclear Engineering from Caltech. He chaired 8 major international conferences, and is one of the country’s foremost experts on National Security."

Fler och fler vågar nu yttra sig. Dags att uppgradera världsbilden och fatta att de kommande åren kommer vara avgörande för mänskligheten? Dags att vakna, uppsöka information, engagera sig, ta sitt ansvar?
EDIT: Eller sticka huvudet i sanden, låtsas som ingenting eller tro att allt kommer försvinna av sig själv? Detta kommer inte försvinna av sig själv! Det blir ingen sommar om inte nån sätter fart .. och i detta fallet måste alla i slutändan sätta fart! Se "V for Vendetta" och förstå vad solidaritet för frihet är. (haha, "solidaritet", har själv alltid röstat på den borgerliga sidan, och reagerat på det ordet med avsmak, men nu fattar jag vad det verkligen innebär ..) /EDIT
Antingen är man med Bush&Co, eller mot dem. Precis som han själv säger. Och den som inte säger ifrån går med på det som sker.

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Professorn skrev:
Fler och fler vågar nu yttra sig. Dags att uppgradera världsbilden och fatta att de kommande åren kommer vara avgörande för mänskligheten? Dags att vakna, uppsöka information, engagera sig, ta sitt ansvar?

Antingen är man med Bush&Co, eller mot dem. Precis som han själv säger. Och den som inte säger ifrån går med på det som sker.

Som svensk(8 miljoner svenskar?) lär man inte påverka det som sker, det är snart 7 miljarder människor på jorden

http://www.ibiblio.org/lunarbin/worldpop

en del saker går inte att stoppa, Ryssland, Kina mfl. är nog inte bättre än USA mfl.

Den här boken kanske ger något fler perspektiv

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0877285470&so=1

Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Gabor skrev:
2060206 professorn.... :7peta
Jaha, och vad skulle det bero på tycker du ?

håll dig till ämnet istället.

Vad många inte verkar fatta är att ni tror att alla som tror på en konspiration menar att bush stog för hela skiten.

Jag skulle mer tro att Bush passade på att fixa till lite när det väl hände att en terroristattack kom. Alltså, Bush står nog inte bakom, men han har dock saltat på lite för att få foket på sin sida och för att få kunna ge sig ut i krig.

:)

Gabor skrev:
2060206 professorn.... :7peta
Man kan ju undra varför ditt nick har en specifik betydelse på mitt språk:)

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Ravetrancer skrev:
Jag skulle mer tro att Bush passade på att fixa till lite när det väl hände att en terroristattack kom. Alltså, Bush står nog inte bakom, men han har dock saltat på lite för att få foket på sin sida och för att få kunna ge sig ut i krig.

Kanske ligger något i det, många saker gick väldigt fort att komma igång med.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy