929-tråden

Wiking

aka Pinhead
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
-00 cbr 929 -05 cbr 600 banhoj
Det är redan påtänkt!
Undrar bara om 929 är kassa i gängorna i helhet, eller är det ett måndagsex han har fått tag på?:confused:

det har hänt på ett par stycken så det är nog inget måndags ex.
jag gjorde allt jobb själv förutom gängorna, det slutade på 4000:- totalt

Conza

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Hoj
1000RR -08
Undertraymontering

Ska montera en undertray ikväll.. nån som vet hur man demonterar nyckelhålet till cutsen ..??? :confused: Tänkte att jag ställer frågan här innan jag blir totaly:mad: :huvet

Snälla snabba svar ..

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Ska montera en undertray ikväll.. nån som vet hur man demonterar nyckelhålet till cutsen ..??? :confused: Tänkte att jag ställer frågan här innan jag blir totaly:mad: :huvet

Snälla snabba svar ..

det sitter ett clips på insidan bara dra åt sidan mot hur man kör in nyckeln dvs 90grader

Manolo

Full Throttle
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Hojlös
#SÅLD#

Någon som vill köpa ett helt nytt K&N-filter?
Är köpt till en 929:a -00.

Last edited:

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Ngn som vet hur "hastighetsmätaren" kommer ihåg trip mätaren samt klockan? Är det via batteri eller ngt annat sätt? min vill nämligen inte komma ihåg det.

// Joakim

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Ngn som vet hur "hastighetsmätaren" kommer ihåg trip mätaren samt klockan? Är det via batteri eller ngt annat sätt? min vill nämligen inte komma ihåg det.

// Joakim

Trippmätaren har du 2 st du kan pendla emellan, för att nolla håll nedtryckt några sekunder.

Ställa klockan cbr 929 beskrivs nedan, blir vid strömavbrott, så blinkar klockan.

DIGITAL KLOCKA:

Denna klocka visar timmar och minuter.För att justera tiden, gör som följer:

1. Slå på tändningen
2. Tryck ner höger kontrollknapp och håll den nedtryckt medan du trycker ner vänster kontrollknapp. Klockan kommer då in i programeringsläge och minutangivelsen börjar blinka.
3.ställ timmar och minuter
klockan kommer växla mellan justering av minuter och timmar varje gång som vänster kontrollknapp trycks in.

För att justera tiden,sätt klockan i läge för att justera timmarna och tryck höger kontrollknapp till dess att rätt timme och aningen AM eller PM visas..

För att justeraminuterna, sätt klockan i läge för att justera minuterna och tryck på höger kontrollknapptill dess att önska minutvisning visas. minutvisningen kommer att slå över till 00 när 60 passerats, utan att påverla timvisningen.

4. Vänta i ungefär 10sekunder så slutar klockan att blinka automatiskt. justering av klockan avbryts om tändningen stängs av när klockan är i justeringesläge.

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Trippmätaren har du 2 st du kan pendla emellan, för att nolla håll nedtryckt några sekunder.

Ställa klockan cbr 929 beskrivs nedan, blir vid strömavbrott, så blinkar klockan.

DIGITAL KLOCKA:

Denna klocka visar timmar och minuter.För att justera tiden, gör som följer:

1. Slå på tändningen
2. Tryck ner höger kontrollknapp och håll den nedtryckt medan du trycker ner vänster kontrollknapp. Klockan kommer då in i programeringsläge och minutangivelsen börjar blinka.
3.ställ timmar och minuter
klockan kommer växla mellan justering av minuter och timmar varje gång som vänster kontrollknapp trycks in.

För att justera tiden,sätt klockan i läge för att justera timmarna och tryck höger kontrollknapp till dess att rätt timme och aningen AM eller PM visas..

För att justeraminuterna, sätt klockan i läge för att justera minuterna och tryck på höger kontrollknapptill dess att önska minutvisning visas. minutvisningen kommer att slå över till 00 när 60 passerats, utan att påverla timvisningen.

4. Vänta i ungefär 10sekunder så slutar klockan att blinka automatiskt. justering av klockan avbryts om tändningen stängs av när klockan är i justeringesläge.

Jojo men är inte ställa in klockan som är problemet men tack ändå.
Problemet är som sådant att jag ställer klockan o den slutar blinka men när jag tar ur nyckeln o sätter i o vrider på tändningen så kommer den inte ihåg det.
Eller kör en sträcka så det står ngt på tripp mätarn stänger av o vrider av tändningen väntar lite o vrider på den igen så e tripp = 0 igen
(Det är asså minnet som inte funkar på hojjen med o inte bara mig självt tror jag smittat den =/ )
// Joakim

Last edited:

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
Antar att dom flesta inte kör med orginal ljuddämpare?
Så min fråga lyder:

Vilket system eller slipon ska man ha för att få bäst ljud?
Med bäst menar jag såklart ett ganska "brutalt" ljud...

Förslag?

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Jaha då har man byt kopplingslammeler. Gick ju smidigt men jag märkte att den yttersta lamellen satt som de övriga vilket den inte ska. Det var på hela hojen i Stockholm de gjorde garantijobbet med kopplingskorgen och där missat det.

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
I morron åker jag och kollar på en 929, hoppas att den är ok.
Ska bli intressant att se om det blir affär.

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Nu var det gjort, hämtade hem en 00:a för några timmar sedan. En mycke underhållande maskin :)

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Den gick hela vägen till Uppsala utan problem (nja) det var jä..igt svårt att hålla nere farten :)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC