VRM Roffe
Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
- Gick med
- 20 Apr 2004
- Hoj
- Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Nu vet jag inte vilka banor du pratar om men rent generellt så stämmer det du säger att det är på vissa punkter på ett visst avstånd från banan det får låta en viss mängd. Som förbund måste SVEMO visa att man jobbar för att få ner ljudnivåerna, precis som vi som använder banorna måste jobba framåt hela tiden, annars är det ganska stor risk att miljökontoren ställer ännu hårdare krav vid nästa förhandling, krav som är omöjliga för oss att följa. Jag har en bestämd känsla av att STCC kommer vara tvungna att sänka sina krav framöver, annars vete katten om nån banägare vill ha dem på sina banor. Sök ni vidare men se för allt i världen till att grannarna vet att det inte är godkänt av SVEMO så att SVEMO-sanktionerade aktiviteter får fortsätta. Förstör inte för oss andra i onödan.
Jag kan notera att hoten från Svemo har bitit fast i ditt medvetande i alla fall...
SVEMO måste inte vara emot oss..
Svemo ska företräda oss medlemmar då dom anser att vi medlemmar är svemo och ska därför jobba med det som vi tycke är viktigt..
Jag vet INGEN medlem som har skrivit till svemo och krävt att det det ska vara tystare på svenska banor..........
STCC har pengar och och makt.... Det finns ingen som kommer att kunna kräva att dom sänker ljudnivån så länge 1200 metersnivån är uppnådd.
BSF och SVEMO är under luppen nu hos KKV och det kommer snart att hända saker som ritar om deras världsbild rejält..
Banägare är normalt intresserad av rejsing men så länge förbunden beter sig som dom gör så vågar en del inte höja rösten av rädsla...
Vi körde under Danska regler halva helgen nere på Knudan nu.Tills Volmar Mårtensson fick reda på det i Anderstorp..
Då blev det helt plötsligt hot om tävlingsstopp och reprisalier
Häpnadsväckande då V M är Tävlingsdommare och inget annat.........
Det är en sjuk sjuk branch som leder till sönderfall..
Precis som facket med hot om blockader om man inte skriver på kollektivavtal mm...
Vi måste vända den här båten och låta dom som nu bestämmer förstå att dom måste företräda oss INTE sig själva...