notrightrider
The white zone is for loading and unloading only
Nej, så är det inte.
Försäkringsbolagen rabatterar inte motorcyklar med ABS-bromsar baserat på skadeutfall.
Det är så sjukt att försäkringsbolagen rabatterar försäkringen baserat på en undersökning som säger att "ABS är bäst, ingen protest"
Undersökningen i sig är ytterst diskutabel i den metod som använts, och därtill snudd på lögnaktig i de resultat man kommit fram till.
Jag fattar inte att ni alla ABS-förespråkare har svalt den dyngan med hull och hår.
Låt mig ta ett enda utsnitt ur denna "forskarrapport" som alla tillbett i snart ett decennium:
Läs igen. Det står faktiskt så i rapporten.
Den av Tingvalls kronprinsar som hyllats till skyarna för sitt arbete kring ABS-system på motorcyklar förstår inte skillnaden mellan ABS-bromsar och kombinerade bromsar/bilbromsar på MC.
Rapporten är så full med logiska luckor att man häpnar.
Bara rubriken med "sensationella resultat" borde stämt till eftertanke: det normala är att varje forskare som snubblar över "sensationella resultat" drar öronen åt sig och kritiskt granskar sitt arbete: "Var har jag gjort fel?"
Alla ni som hänger upp ryggskyddet på en krok märkt "ABS" är så jävla grundlurade.
Varför ser ni inte igenom ridåerna? Varför reagera ni inte på nepotismen där en och samma forskare och trafikbyråkrater roterar runt och byter välavlönade tjänster med varandra?
Varför tänker ni inte själva?
Jag hatar inte ABS.
ABS har några definierade fördelar.
...om man inte tecknar in sina ursprungliga marginaler.
...om man inte nöjer sig med ABS utan ser till att fortsätta utvecklas som motorcyklist.
Missar man dessa två grundbultar så finns inget positivt med ABS.
Tvärt om!
Det jag tycker illa om - avskyr! faktiskt, är hur systemet trumfades igenom och nu är ett obligatorium - utan att folk förstår hur det gick till.
En scam - och alldeles för många svalde den.
Försäkringsbolagen rabatterar inte motorcyklar med ABS-bromsar baserat på skadeutfall.
http://media.folksam.se/sv/2010/04/...-minska-antalet-svara-och-dodliga-mc-olyckor/Folksam April 2010 skrev:
Folksam sänker försäkringspremie med målet att minska antalet svåra och dödliga mc-olyckor
För att stimulera förarna att välja säkrare motorcyklar, vilket kommer att leda till färre svåra olyckor, sänker Folksam från 1 maj försäkringspremien med 15 procent för motorcyklar med ABS-bromsar.
– Det är egentligen ofattbart att motorcyklar fortfarande kan säljas utan ABS-bromsar. Genom premiesänkningen hoppas vi att allt fler väljer säkra motorcyklar, och att det i sin tur också sätter press på tillverkarna att utrusta fler av sina motorcyklar med ABS, säger Maria Krafft.
Det är så sjukt att försäkringsbolagen rabatterar försäkringen baserat på en undersökning som säger att "ABS är bäst, ingen protest"
Undersökningen i sig är ytterst diskutabel i den metod som använts, och därtill snudd på lögnaktig i de resultat man kommit fram till.
Jag fattar inte att ni alla ABS-förespråkare har svalt den dyngan med hull och hår.
Låt mig ta ett enda utsnitt ur denna "forskarrapport" som alla tillbett i snart ett decennium:
Med ABS fördelas bromsverkan på fram- och bakbroms och föraren riskerar inte att
låsa hjulen, vilket gör att man lättare kan utnyttja bromsarnas fulla potential och öka kontrollen över fordonet.
Läs igen. Det står faktiskt så i rapporten.
Den av Tingvalls kronprinsar som hyllats till skyarna för sitt arbete kring ABS-system på motorcyklar förstår inte skillnaden mellan ABS-bromsar och kombinerade bromsar/bilbromsar på MC.
Rapporten är så full med logiska luckor att man häpnar.
Bara rubriken med "sensationella resultat" borde stämt till eftertanke: det normala är att varje forskare som snubblar över "sensationella resultat" drar öronen åt sig och kritiskt granskar sitt arbete: "Var har jag gjort fel?"
Alla ni som hänger upp ryggskyddet på en krok märkt "ABS" är så jävla grundlurade.
Varför ser ni inte igenom ridåerna? Varför reagera ni inte på nepotismen där en och samma forskare och trafikbyråkrater roterar runt och byter välavlönade tjänster med varandra?
Varför tänker ni inte själva?
Jag hatar inte ABS.
ABS har några definierade fördelar.
...om man inte tecknar in sina ursprungliga marginaler.
...om man inte nöjer sig med ABS utan ser till att fortsätta utvecklas som motorcyklist.
Missar man dessa två grundbultar så finns inget positivt med ABS.
Tvärt om!
Det jag tycker illa om - avskyr! faktiskt, är hur systemet trumfades igenom och nu är ett obligatorium - utan att folk förstår hur det gick till.
En scam - och alldeles för många svalde den.