Aktietråden

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Nu då, vad ska vi göra nu?
+2,72% :)

mm, är det en sund reaktion?, kan ju hoppas att det håller i sig.:gnissla

hoppas de håller liv i grejerna och fortsätter sänka räntan ett tag till

Ben Bernanke och hans kolleger i styrelsen för den amerikanska centralbanken Federal Reserve var piskade att sänka räntan vid tisdagens möte. Hade de låtit bli skulle de ha orsakat panik på börser och räntemarknader, både i och utanför USA.

På Nordea tror man att det kommer fler räntesänkningar från i USA.

"Fed är oroliga för tillväxten och det talar för att det kommer fler sänkningar."

Handelsbanken tycker också att det är för tidigt att säga att faran är över.

Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Aha, men jag är sugen på att kamma hem vinst. Är det inte så man ska göra, köpa när det är lågt och sälja när det är högt? :confused:

Någon måste reda ut det här!

Ja ungefär så. Att köpa när det är lågt är bra men köpa när det är lägre är bättre. Precis som att sälja högt är bra, men sälja när det är högre är bättre. Allra bäst är att sälja när det är högst resp köpa när det är lägst.

Det är så man gör. :)

borsen-ny-574.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Allra bäst är att sälja när det är högst resp köpa när det är lägst.

Jag trodde det var bäst att köpa och sälja när det är allra lägst respektive allra högst? :(

Skämt å sido, jag förstår också att det är för tidigt att andas ut och att en lågkonjunktur kommer i en eller annan form begriper alla.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Det är bara svaret på en kosntgjord andning. Problemen som orsakade börsnedgången de senaste veckorna finns fortfarande kvar.

Frågan är ju om de motiverar speciellt mycket börsnedgång. Vissa menar det, andra menar att problemen är näst intill obetydliga i det stora perspektivet och att börserna har överreagerat.

Vem som har rätt kan bara framtiden utvisa.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Bofors nya artillerigranat Excalibur är ÄNTLIGEN på plats i Irak och Afghanistan. :yoparty :banana :rock

Dom kostar 1 mille st och USA's arme har tjackat typ 200 st som dom ska brassa iväg över hela jävla Irak! :tuttar :lol :hihi

BAE Systems heter Bofors ägare!

KÖP KÖP KÖP!!!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Bofors nya artillerigranat Excalibur är ÄNTLIGEN på plats i Irak och Afghanistan. :yoparty :banana :rock

Dom kostar 1 mille st och USA's arme har tjackat typ 200 st som dom ska brassa iväg över hela jävla Irak! :tuttar :lol :hihi

BAE Systems heter Bofors ägare!

KÖP KÖP KÖP!!!

Sjukt dyra bomber, vad kostar napalm?
Tycker det låter osmakligt ur ett kapitalförstöringsperspektiv att bygga så dyra bomber. :zpy
Ett företag med sådan filosofi blir knappast långvarigt. :ajjabajja

Köp inte köp inte köp inte!

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Sjukt dyra bomber, vad kostar napalm?
Tycker det låter osmakligt ur ett kapitalförstöringsperspektiv att bygga så dyra bomber. :zpy
Ett företag med sådan filosofi blir knappast långvarigt. :ajjabajja

Köp inte köp inte köp inte!

Napalm luktar gott men e lite old school.

Problemet som jag ser det är att allt fler och fler slutar röka, vilket e synd eftersom det får Swedish Match att sjunka :( Nu höjs dessutom skatten på snus vilket inte gör saken bättre.

Jag letar efter en ny bra bransch att placera mina pengar i.

BAE system verkar ha bra skit! http://www.baesystems.com/

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Napalm luktar gott men e lite old school.

Problemet som jag ser det är att allt fler och fler slutar röka, vilket e synd eftersom det får Swedish Match att sjunka :( Nu höjs dessutom skatten på snus vilket inte gör saken bättre.

Jag letar efter en ny bra bransch att placera mina pengar i.

BAE system verkar ha bra skit! http://www.baesystems.com/

Jag hade Swedish Match för några år sedan och redan då krympte sverigemarknaden i förhållande till Midwest-trailer-trash-staterna i US så det där borde inte påverka så mycket, eller?

Tjejkoftor, är det verkligen framtiden? :va

Last edited:

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Nibe

Funderar på att gå in i Nibe har rasat ca: 50 på dryga 3 månader. Visst har de fått skriva ner resultatet en del men är det verkligen så dåligt?
Nån som har koll?

//Dafe

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Jag har HM-warranter som jag tänkte sälja av nu och köpa om ngn vecka igen. Förutom det så står det ganska still. Funderar även på att gå in i Xact bear men tror att det är lite för tidigt ännu.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
köat i 2 dagar till banken:skrämd

Man kan inte lita på någon längre, säger Andreas Constanti, en excentriskt klädd britt, som efter två dagars väntan nått fram till stolarna framför entrén.

Constanti är mycket pessimistisk inför framtiden och räknar med att många småsparare förlorar stora pengar. Han utesluter inte att Northern Rocks problem kommer att spilla över på andra banker. Att investera i aktier är också uteslutet.

Den ”bank run” som skakat banken saknar motstycke, aldrig har Anne Elliot sett något liknande. Hon utesluter inte att den finansiella instabiliteten kommer att leda till kraftigare reaktioner framöver.

http://www.e24.se/dynamiskt/finans/did_17120481.asp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...