Nån mer än jag som e jävligt less på H&M ?
Har någon ett bra tips på något långsiktigt? Gärna med sjysta utdelningar.. Är inne lite på att köpa på mig mer skanska..
utöver skanska har jag sandvik, h&m, volvo och peab i portföljen..
Vad hade ni lagt till?
Eftersom du redan har PEAB i portföljen så röstar jag nej till Skanska. Sök någon annan bransch.
Om du sedan är ägare till en bostadsrätt så borde du fundera på att även byta ut PEAB eftersom byggbolaget rimligtvis också rasar om bostadsmarknaden rasar.
Jag snackar alltså helt ur ett riskperspektiv här och vill inte leda in till en debatt huruvida det ska bli någon krasch eller inte på någon marknad.
Tips på annan branch då? Som sagt- långsiktigt och ok utdelning.
Är ingen finansanalytiker så jag vill inte ge enskilda råd. Försöker hålla mitt snack så allmänt som möjligt. Men råvaror som du nämner saknas ju i din portfölj dock är dom ju väldigt konjukturkänsliga.
Ungefär så. Jag hade utställda säljoptioner i januari och ställde även ut köpoptioner. Nu i februari hade jag bara utställda säljoptioner med lösenpris 70, i praktiken blir mitt inköpspris ungefär 67kr på fredag. Trode nog aktien hade rasat färdigt.
Jag känner mig ganska lugn, och fortsätter med min strategi, med utställda optioner varje månad och i maj kommer dessutom en utdelning på 3.55kr. Nokia är dessutom inte den enda posten i min portfölj.
Jag är snarare sugen på att ta in dom i portföljen. Dom är stabila även när det blir lågkonjuktur igen om ett par år. Det som talare emot är väl främst att andra konjukturkänsliga alternativ troligen kommer dra starkare den närmaste tiden. Men den girige brukar få betala dyrt på börsen...
Trodde faktiskt inte att de skulle rasa så hårt, funderar på att ta smällen i Nok och kasta in pengarna i HM. Fan visste man allt så satt man någon helt annanstans...
Hinner inte trejda alla dagar pga av jobbet heller..
Visst finns det sånna som jobbar med att investera deg åt andra?!
Hur bra brukar det gå för sånna?
Hur delar man på vinsten? Delar man även på förlust? Hehe, knappast troligt...
Har vi någon SH-guru som kan få alla mina pengar att växa lavinartat? :rolleyes
Tyvärr är banknissarna endast intresserade av två saker. Avgifter och courtage. Hur det går för kunden bryr de sig mindre om. Det kommer alltid att knacka på nya kunder på dörren så länge de inte uppenbart har gett riktigt dåliga råd som kommit ut till allmän kännedom.
Trodde faktiskt inte att de skulle rasa så hårt, funderar på att ta smällen i Nok och kasta in pengarna i HM. Fan visste man allt så satt man någon helt annanstans...
Hinner inte trejda alla dagar pga av jobbet heller..
Tänker du behålla Nokia så sälj och köp tillbaka så att du realiserar en förlust. Så håller du nere skatten nästa år.
Tänker du behålla Nokia så sälj och köp tillbaka så att du realiserar en förlust. Så håller du nere skatten nästa år.
Faktum är att de suger rätt hårt, efter de och Skandia som försäkringen ligger hos hade tagit sina förvaltings % var det bara 8% värdeökning kvar. OMX steg väl runt 24, mina egna investeringar lite över 30%. Tyvärr får jag dras med dem, inget att göra åt. Men inte får de röra mina privata pengar, som de så generöst har erbjudit sig att göra.
Sånt där behöver jag inte bry mig om när jag handlar med kapitalförsäkring väl?
Sätt in stopploss på aktierna om du inte kan hålla lite koll på dem, men lita inte blint på funktionen om det är riktigt oroligt på markanden. Med stopploss säljs aktierna automatiskt om kursen går under en nivå du valt.
Det där är ju ett smart tips, men blir inte skatten på den eventuella vinsten ( om de går upp igen) lika mycket då?
Sånt där behöver jag inte bry mig om när jag handlar med kapitalförsäkring väl?
Ofta använder jag SL brukar köra 5/7 starta försäljning när kursen sjunkit 5% under inköp med ett till salupris 7% under inköp, då vet man att kursen inte "ramlar igenom SLn"
Men den här gången gjorde jag inte det och raset fortsätter
Hur fungerar det här med stop/loss? Kostar det att använda den tjänsten och är det då procentuell kostnad?
Finns denna tjänst att tillgå i alla depåer eller är det specifikt för några speciella?
Vad händer om ingen vill köpa aktierna för det priset jag antar att man anger i stop/loss, fortsätter de sjunka då?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|