Aktietråden

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Annars gick jag -3000kr idag, fan va fint

aj då, var dock än så länge värre 1987

1987 DJI föll med 23 procent på en enda dag.

Nu finns åter tecknen där. En börs som svänger kraftigt upp och ner från den ena dagen till den andra, lugnande uttalanden till allmänheten från folk som antas veta vad som pågår och en historia med flera år av stigande kurser.

Det kan därför vara lärorikt att studera några av historiens tidigare krascher.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=629886

robbandalal

Starta! Ditt j***a motorcykelh*****e!!
Gick med
15 Oct 2003
Hoj
Harley custom 110"
Slängde in lite stålar på en köpwurre igår och tjong 62% i callen dock backat lite nu så nu sålde jag på ca 40%+.fint som fan å trejda lite när man ändå ligger hemma sjuk.Tror starkt på börsen framöver dock med nån dipp hit och dit men generellt uppåt.Ingen som är borta i Kanada och leker med uran?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Har planer på att börja med aktier, främst som day-trading och tänkte höra med er om jag fattat saker och ting rätt:

* är det aktiespar.se som är den "bästa" (a.k.a billigaste vettiga) som man bör använda sig utav?

* jag har nyligen fått erbjudande och köpt 4000 aktier i Ulyss ( http://www.ulyss.se/investeringar/ ) - någon som har erfarenhet eller kommentarer om det? ska jag vara ärlig så det första som fick mig intresserad av dom var deras ordentligt snygga "Inbjudan till teckning av aktier"-blad :D sedan blev det att jag läste allt jag kunde hitta om dom och så kolla in deras nuvarande statestik, och 52% plus (just nu) är inte dåligt på en så kort tid (102% på Fragus Group B (FRAG B))
(en anledning till varför jag placerade 6000 kr hos dom var för att jag känner att en start genom dem känns bättre än att försöka med 6000 själv - när jag känner mig mer insatt så blir det nog att börja på 10.000 och hålla tummarna på medvind

Last edited:

robbandalal

Gick med
15 Oct 2003
Hoj
Harley custom 110"
Jodå !!
Köpte PWE förra veckan på 3.6 nu 4.45 så det känns bra.Sen har ju mina RocaMines gått upp 30% från i fredags så portföljen ligger på årshögsta just nu med 44% från årsskiftet.
Kör du oxå uranare??

Har precis börjat lite,är lite dåligt insatt än så länge så några större innehav har det inte blivit men just Roca har jag plockat in i portföljen tillsammans med URE.Kommer nog mer och mer vikta över till kanada framöver.Jag kör annars hårt med derivat då jag vill ha snabba %.Ligger nog 1100-1200% hittils i år men fyfan vilka risker man tar, inte bra för hjärtat.uran är är på uppgång defintivt i 5 år till.

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Köpte lite warranter idag. Blev HM 8C 400UBS och NDA8C 102UBS.
Vad tror ni om Hm? Treårsrapport på onsdag och de har ju Madonna som reklampelare nu.
Nordea köper jag för att få lite säkrare kort i portföljen.

Last edited:

robbandalal

Gick med
15 Oct 2003
Hoj
Harley custom 110"
HM gör väl aldrig nån besviken så där ligger du nog helt rätt.Den har stigit 29% såg jag nu och det samtidigt som börsen är piss-sur.Grattis

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Hm var visst ett ganska bra köp:). Hoppas nu bara att morgondagens rapport ger det resultat jag hoppas på.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Lyfter tråden från avgrunden. ;)

Ni som är lite experter på det här. Jag tänkte börja handla lite med fonder. Ska man satsa på att ha många olika fonder eller ska man lägga in mer i en fond..? Det är för tillfället inga stora summor det handlar om, några tusenlappar.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Lyfter tråden från avgrunden. ;)

Ni som är lite experter på det här. Jag tänkte börja handla lite med fonder. Ska man satsa på att ha många olika fonder eller ska man lägga in mer i en fond..? Det är för tillfället inga stora summor det handlar om, några tusenlappar.

Lägg dem i tillväxtfonder, Kina, Indien, Brasilien, Ryssland, visst, det ap-rasar på kort sikt ibland, men på längre sikt (10+ år) kan det inte bli annat än bra.

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Rysslandsfonden är grym! min som inhandlades 1999 har gått upp med strax över 700% :tummenupp

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Lägg dem i tillväxtfonder, Kina, Indien, Brasilien, Ryssland, visst, det ap-rasar på kort sikt ibland, men på längre sikt (10+ år) kan det inte bli annat än bra.

Jag har handlat lite kinafonder men vad jag funderade på var om det är smartast att investera i flera olika eller att satsa på en fond.

Rysslandsfonden är grym! min som inhandlades 1999 har gått upp med strax över 700% :tummenupp

:eek:

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jag har handlat lite kinafonder men vad jag funderade på var om det är smartast att investera i flera olika eller att satsa på en fond.

Det vet man först med facit i hand.

Flera fonder sprider ju riskerna. Men chansen till riktigt hög avkastning blir ju också mindre.

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r

Jag har också kinafond, den har gått upp ganska precis 40% sen jag köpte den, ett år sen! helt ok!

Ang rysslandsfonden så hade jag knappt några pengar i den, så jag blev inte stenrik på kuppen tyvär :gnissla

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Köpte Insplanet dan innan deras delårsrapport vilket va ganska lyckat, gick upp 10% den dan. Nu e jag lite velig med om jag ska casha hem eller inte... jag tror att det är en potentiell dubblare.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping