Alla älskar CBR 125 tråden!

matte@honda

4-takt e fett
Gick med
14 Aug 2004
Hoj
CBR 125 och en Grön Choppercykel
*Foxen* skrev:
ne, visst är det så! acc. vill man ju ha mycket av! ;) men samtidigt, man vill ju kunna få upp hojjen i en 130km/h utan att man ska slita i gasen halva dan! kan jag få min hoj att gå 130km/h på dom flesta ställerna å få den att acc. dit relativt snabbt så är jag nöjd så länge tills man skaffar en större! *man är bra less på att få planera så förbannat mycket på att köra om en bild som kör 105-110km/h... vore ju najs om man kunde acc. lite friskare där.. :)

ja, de e sant.. men de går nog lättare me detta röret på. ja måste fan prova de nån gång... fan att de ska va så jävla kallt, halt, blåsit och regnit... sen så e hojen avställd oxå... får nog vänta ett tag tills ja börjar köra igen... hoppas inte de börjar snöa nu för då får vi sång jävla slask överallt o då går de verkligen inte o köra på ett bra tag... men ja ska försöka prova så fort så möjligt :) vill ändå inte köra me avställd hoj utan skylt på motorvägen :kocko

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
matte@honda skrev:
ja, de e sant.. men de går nog lättare me detta röret på. ja måste fan prova de nån gång... fan att de ska va så jävla kallt, halt, blåsit och regnit... sen så e hojen avställd oxå... får nog vänta ett tag tills ja börjar köra igen... hoppas inte de börjar snöa nu för då får vi sång jävla slask överallt o då går de verkligen inte o köra på ett bra tag... men ja ska försöka prova så fort så möjligt :) vill ändå inte köra me avställd hoj utan skylt på motorvägen :kocko

hehe.. det är inte allt för smart att köra med en avställd hoj.. ;P men när du hunnit testa lite mer och kan se skillnaden på hastigheten och så, så är det bara å berätta! =]

matte@honda

4-takt e fett
Gick med
14 Aug 2004
Hoj
*Foxen* skrev:
hehe.. det är inte allt för smart att köra med en avställd hoj.. ;P men när du hunnit testa lite mer och kan se skillnaden på hastigheten och så, så är det bara å berätta! =]

will do :tummenupp

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
matte@honda skrev:

Du vet inga fler sidor där man kan beställa grejjer till cbr:en? det finns inte alltför många sidot som annonserar ut cbr 125 grejjer ändå.. :(

matte@honda

4-takt e fett
Gick med
14 Aug 2004
Hoj
*Foxen* skrev:
Du vet inga fler sidor där man kan beställa grejjer till cbr:en? det finns inte alltför många sidot som annonserar ut cbr 125 grejjer ändå.. :(

skulle ist va http://www.performancemotorcycleparts.com/
hittar inte så mycke själv heller...
kolla på www.s-racing.se , har mailat dit o frågat om dom har prylar till cbr.

men du, har du gjort nåt mek på skruvarna ja påpekade innan?

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
matte@honda skrev:
skulle ist va http://www.performancemotorcycleparts.com/
hittar inte så mycke själv heller...
kolla på www.s-racing.se , har mailat dit o frågat om dom har prylar till cbr.

men du, har du gjort nåt mek på skruvarna ja påpekade innan?

den första sidan har jag vart å tittat lite på förut =] neee, jobbade halva sommarn med plantsättning, så då steg man upp 5, kom hem vid 5 på kvällen, dushade, käkade å körde hoj 2tim sen sov man ;P sen när jag slutat jobba så körde jag bara :rolleyes: skruvar i en bil nu, men när den skickas in på lackning så ska jag nog ta hem hojjen å pilla lite.. har köpt en minimoto, och ska nog bygga ett "minimoto ställ" på passagerar sittsen, så dom dära ful-skruvarna kan kommas till användning ändå.. ;)

matte@honda

4-takt e fett
Gick med
14 Aug 2004
Hoj
*Foxen* skrev:
den första sidan har jag vart å tittat lite på förut =] neee, jobbade halva sommarn med plantsättning, så då steg man upp 5, kom hem vid 5 på kvällen, dushade, käkade å körde hoj 2tim sen sov man ;P sen när jag slutat jobba så körde jag bara :rolleyes: skruvar i en bil nu, men när den skickas in på lackning så ska jag nog ta hem hojjen å pilla lite.. har köpt en minimoto, och ska nog bygga ett "minimoto ställ" på passagerar sittsen, så dom dära ful-skruvarna kan kommas till användning ändå.. ;)

haha ball. var köpte du minimoton o va kosta den? lägg upp en bild!

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
matte@honda skrev:
haha ball. var köpte du minimoton o va kosta den? lägg upp en bild!

Det är dock inte "äkta" minimoto, utan en så kallad kina moppe..

Adress: www.cuihan.com

Modell: Ly-cig 14F

Obs! min kommer i februari, och den är röd! Obs! sen så har jag beställt ett extra kåpsett (gult) så jag ska ha ett par kåpor som krashkåpor ;)

Edit: Kostar ca 5000:-

Bifogat

• 14F New.jpg
    14F New.jpg
    48.2 KB · Visningar: 43

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
matte@honda skrev:
hehe ja köpte Giannelli helsystem av Mohlins.. ger ett garanterat oslagbart avgasljud bland 125or :D
ökar effekten ganska mycke vid 6000 varv (och vidare för den delen). :tummenupp

EDIT: trimmet kostade ca 3000.. kommer inte ihåg exakt... men ja fick de i present av pappa :D . så ja ska nog köpa undertray till den snart.[/QUOT

snygg ljud dämpare :tummenupp
hur låter den e det brum brum eller som en riktig hoj t.ex R1 :confused:

matte@honda

4-takt e fett
Gick med
14 Aug 2004
Hoj
NSR_MAN skrev:
matte@honda skrev:
hehe ja köpte Giannelli helsystem av Mohlins.. ger ett garanterat oslagbart avgasljud bland 125or :D
ökar effekten ganska mycke vid 6000 varv (och vidare för den delen). :tummenupp

EDIT: trimmet kostade ca 3000.. kommer inte ihåg exakt... men ja fick de i present av pappa :D . så ja ska nog köpa undertray till den snart.[/QUOT

snygg ljud dämpare :tummenupp
hur låter den e det brum brum eller som en riktig hoj t.ex R1 :confused:

låter som.. typ 4-takts crossar eller nåt sånt... möjligen inte lika högt men nära hehe...

ozow

Medlem..
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Yamaha FZR 600-91
Ny cbr

Hejsan, vad får man ge för en sprillans CBR?

MVH Jocke

matte@honda

4-takt e fett
Gick med
14 Aug 2004
Hoj
ozow skrev:
Tackar!

Det kanske man kan skrapa ihop till
:yoparty

MVH Jocke

tycker ja verkligen du ska göra :)

o lyssna inte på va dom stygga pojkarna med 2takt's maskiner säger för dom har fel :tungan

matte@honda

4-takt e fett
Gick med
14 Aug 2004
Hoj
uggla skrev:
Låter lite som en supermotard, innan man kommer upp i över 8 tusen varv tycker jag.

Den låter ju inte som en rad fyra, tex r1, den har ju 4 cylindrar, cbren har en.

Donk donk, enstånka :tummenupp

de låter ascoolt :yoparty adda på msn så ska ja skicka ljud om ni tvunget vill höra hehe

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Det med dom skruvarna som sticker ut under sadeln löste jag med att sätta dit ett par vanliga i en blå eloxerad tjock halvrund bricka där kanterna på huvudet på skruven inte syns!

:)

EDIT: Hoppas ni fattar, lät visst lite konstigt nu när jag läste det.

Last edited:

matte@honda

4-takt e fett
Gick med
14 Aug 2004
Hoj
Padde skrev:
Det med dom skruvarna som sticker ut under sadeln löste jag med att sätta dit ett par vanliga i en blå eloxerad tjock halvrund bricka!

:)

Hoppas ni fattar, lät visst lite konstigt nu när jag läste det.

hehe ja fattar :) ja körde till bauhaus o köpte insekts skruvar som ja skruva in i den vanliga plastbrickan där. ser faktsikt ganska bra ut om man jämför me mördarpinnarna orginal som e helt onödiga :va

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
matte@honda skrev:
hehe ja fattar :) ja körde till bauhaus o köpte insekts skruvar som ja skruva in i den vanliga plastbrickan där. ser faktsikt ganska bra ut om man jämför me mördarpinnarna orginal som e helt onödiga :va

Dom är ju till för att dra spännband över när du ska packa grejor på sadeln.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...