Tackar! Jag ska spana in dessa modeller och jämföra och begrunda. Som sagt så lägger jag mig hellre runt 10 000:- om man nu får en betydligt mer prisvärd då, än att ge 7000:- för en som man blir missnöjd med.En panasonic TX-37LXD85F för 10500kr lär du inte bli besviken på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?r=297316 den är dock 3500kr dyrare ungefär än vad du skrev att du vill hålla dig till. Att välja någon av Sonys 37" är bra oxå och du blir nog intebesviken på en sådan heller. Sharp är likvärdig med sony som dom går bar oxå.
Men sen rekomenderar jag att inte titta på några andra märken, utan håll dig till dom 3 märkena.
Sen brukar jag oxå skriva
"Du gör en sämre affär om du köper en TV för 7000kr som du blir missnöjd med efter ett tag än om du köper en tv för 10 000kr som du blir nöjd med"
Om inte Plasma är helt uteslutet för dig så kan jag rekomendera dig att fundera på denna 37-PX80
Sen tycker jag man känner sig lite blåst oavsett vilken 37" man köper eftersom man verkar få ge minst lika mycket som för samma modell i 40" eller 42", men det får man väl leva med.
Jag har fått för mig att det är en LCD jag ska ha eftersom den enbart kommer vara kopplad till datorn. Mestadels kolla på serier och nån film då och då samt surf och lite halvslött jobbande i soffan. Någon antennkabel äger jag inte så hur den hanterar tv-signaler är ganska ointressant.