Allt om platt-TV & hembio!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Nu har kanske förutsättningarna ändrats, om det blir som frun funderar på så kan det det bli en 37"-are. Jag sneglar på en plasma och en lcd, Panasonic båda (Uffe rekomenderar det av någon anledning) I vart fall Panasonic Viera TH-37PX80 eller Panasonic Viera TX-37LZD80F
Vilken ska man välja??

Ska ni använda den mest för TV och filmtittande så säger jag PX80. :fakta :tummenupp
Kommer du använda den mycket till TV-spel och dator så hade jag valt en LCD men INTE den du nämnde där.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Vilken hade du valt då? (i ungefär samma prisklass och 37")

Inte omöjligt att jag hade valt denna även om jag inte riktigt förstår varför du så gärna vill begränsa dig till just 37" då det finns mycket mer att välja på bland 42":arna..
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=298148

http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/lcd/Samsung_LE37A656.htm "review" :fakta

Edit:
Missförstå mig rätt... Jag säger inte att LCD:n från Panasonic är dålig, jag säger bara att den möter mycket hårdare konkurens i sitt prissegment och i sin klass än vad panasonics px80-plasma gör.. Den är överlägsen.

Last edited:

Gallianoman

DÖD åt alla hojtjyvar!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nada
Nu menar jag inte att vara elak och otacksam, för jag är JÄTTEtacksam för den här tråden och jag har lärt mig mycket i den!

Att jag skriver detta är bara för att jag inte kan låta bli att retas... (och med risken att missuppfattat allt ... igen med modellbeteckningar och annat. )

Två saker har upprepats i tråden:
1. Panasonics plasma är överlägsen till det priset och bästa köpet.
2. Mellandagsrea är nys med mest skräp-tv:sar...

Nu fick jag reklamblad från El-giganten med Panasonics plasma 42" till mellandagspris... Såpass...

Men då kommer jag FÖRSÖKA att slå till... och det kan jag tacka er här för! :pannkyss

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Nu menar jag inte att vara elak och otacksam, för jag är JÄTTEtacksam för den här tråden och jag har lärt mig mycket i den!

Att jag skriver detta är bara för att jag inte kan låta bli att retas... (och med risken att missuppfattat allt ... igen med modellbeteckningar och annat. )

Två saker har upprepats i tråden:
1. Panasonics plasma är överlägsen till det priset och bästa köpet.
2. Mellandagsrea är nys med mest skräp-tv:sar...

Nu fick jag reklamblad från El-giganten med Panasonics plasma 42" till mellandagspris... Såpass...

Men då kommer jag FÖRSÖKA att slå till... och det kan jag tacka er här för! :pannkyss

Vilken modell är det rea på?
På Elgigantens hemsida kostar PX80 fortfarande 8450 :-.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Jag kommer nog slå till på en Panasonic Viera TH-46PZ80
Lite bättre än PX-serien, lite dyrare, och finns som 46" vilket PX-serien inte har någon.

Frågan nu är bara när man ska slå till hehe, en Mac Mini kring 5-6 Januari (lär komma en ny då iochmed MacWorld-mässan i Moskva, enligt en kompis som jobbar på MacHuset "finns det inga mac minis kvar att beställa hem från apple")... TV får nog vänta till feb/mars.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
6990:- (om jag inte minns fel, noterade den på framsidan av el-gigantens reklamblad när jag var förbi morsan igår kväll)

vad innebär EA på slutet då!? TH-PX80 brukar väl egentligen inte ha något "EA" på slutet!?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
vad innebär EA på slutet då!? TH-PX80 brukar väl egentligen inte ha något "EA" på slutet!?

Den brukar väl heta E på slutet?!

....däremot är det väl rätt vanligt att Elgiganten får en extra bokstav för att komma runt lägsta-pris-garantin.

Maciver

None
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
VFR -08
Då var det ytterligare en PX80 ägare här, fast det blev 37" aren. Det var faktiskt helt perfekt i storlek. en 42á hade nog ändå blivit för stor i mitt lilla vardagsrum.
Tack för råden och tipsen Uffe.:yoparty :Bugar :Rockbanan

1 fråga: Från dvi på datorn (ASUS GF N7600) till vad? Vga kontakten eller till en hdmi?
Sen får man väll dra en separat ljudkabel oxå va?

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Då var det ytterligare en PX80 ägare här, fast det blev 37" aren.

1 fråga: Från dvi på datorn (ASUS GF N7600) till vad? Vga kontakten eller till en hdmi?
Sen får man väll dra en separat ljudkabel oxå va?

Var köpte du den och för hur mycket? Överväger att få min gode far att köpa just en sådan...

Jag kör DVI->VGA och det blir finfint. Tror f.ö. inte att det går att pixelmappa via HDMI så det blir minst lika bra med DVI-> VGA.

Maciver

None
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
VFR -08
Var köpte du den och för hur mycket? Överväger att få min gode far att köpa just en sådan...

Jag kör DVI->VGA och det blir finfint. Tror f.ö. inte att det går att pixelmappa via HDMI så det blir minst lika bra med DVI-> VGA.
Lokal handlare i Skåne, fick ge 7300:-. Finns på expert.se för 7500:-+frakt (då sätter man att man hämtar i butik). Media markt i Lund(skåne) tog 7500:- för den med.

cEf

Den som bäddar får ligga!
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Delvis gul å en StorTwin
Har letat lite men hittar inget på SH, kollar på 2 olika modeller på Elgiganten.
Tittar lite på film och "vanlig" och ungarna spelar spel (Wii)

LG 50" plasma - 100hz & inbyggd DVBT 50PG3000 för 10k

eller

LG 47 Full-HD LCD 47LG5010 också för 10k

Förmodar att den sista är samma som 47LG5000

Någon som har koll på fördelar nackdelar.

Last edited:
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...