Nu är det andra gången jag är negativ jag vet......
Men är ni säkra på att ni uppnår en effektökning på E85 även utan turbo?
Problemet med E85 är att det brinner så långsamt vilket gör att tryckmax förskjuts och all förbränning som inte skett inom 25 grader från ATDC är i princip verkningslös. Med så stort borr är det snarare läge med soppa som brinner snabbare än BF98.....
Men visst är det roligt att experimentera och borra sönder munstycken...
Helt klart fördelar och inte så lite heller, bara att kolla bromsintyg.. Dom här maskinerna har ju rätt så högt komp-förhåll typ över 12-1 så det funkar ju skapligt och man brukar se 2-8% mer pullver beroende på hur pass mycket man utnyttjar soppan!!,,Speciellt på lägre varv skilljer det säkert minst 10% mer nm/hk.. Vill man få ut allt ur e85 med bara 12-1 så ska man ju förtända maximalt,,,Ännu bättre vore ju att gå upp till 15-1 i k-f för det klarar ju e85.
Jag kör ju e85 i båda bilarna en gammelaudi från kalla kriget och en v70glt98 och tillockmed dom går några % bättre trotts sunk komp-f + att jag tjenar 7000kr per 2000 mil körda trotts närmare 2 dl mer förbrukning