Om det fortfarande är Marlon som besiktigar hojbyggen, så är han inte särskilt intresserad av vilken kringutrustning som begagnas efter besiktningen.
Men ljudet kan bli problem ändå.
Även utan avgasljud så lever en motor om rätt ordentligt.
Är du säker på chassiemåtten?
1360 mm låter nervöst för ett vasst hemmabygge.
Strax under halvannan meter skulle kännas bättre.
Du håller väl koll på motorns rotationsriktning, så att det inte blir bekymmer?
Motorn och växellådan bör sitta ihop ordentligt om det skall gummiupphängas.
Drevet nära svinglagringen spar mycket bekymmer.
Jag tror inte att viktmålet kommer att hållas.
Men kul att följa kommer det att bli.
Lycka till.
Det är Luigi jag har diskuterat med så antagligen blir det han som besiktar. Jo, de kan nog väsnas en del, men det ska gå. Detta bygge kommer inte att gå obesiktat bara för att den låter för mycket. Sånt går att lösa och jag har tålamod. Massor.
Japp, hyfsat säker på måtten. Computer says 1360. Turbohojen har 1460 och jag tycker att den känns lite lång i kurvorna. Aprilia RS250 ligger på 1370. Perfekt ju
Rotationsriktning har jag stenkoll på. Utgående på höger sida, snurrar "baklänges" jämfört med hojmotor. Men jag vänder inte rotationsriktning. Normalt sett sitter utgående åt vänster (på skotrar) och då snurrar den ju på rätt håll på sådana.
Framdrevet hamnar väldigt nära svingaxeln. Skulle helst haft drevet på svingaxeln men det blir lite för mycket jobb. (Likt Motozysczsczsczs eller hur det nu stavas
)
Motor gummiupphängs, men med riktigt hårda motorfästen som inte flexar alltför mycket. Bara lagom. Det blir kuggrem mellan vev och kopplingskorg och den tar upp den millimetern eller vad det nu blir som motorn flyttar sig i förhållande till låda.
Joooooodå, klart viktmålet hålls
Jaja, vi får se. Men som det ser ut nu efter jag vägt motor och låda och kollat upp vad sving, fälgar, gaffel, bromsar och sådant väger, och kollat vad ram, subframe och bakram kommer att väga + lagt till en del för resten så verkar det ändå som 130 kg är ganska realistiskt. Torr. Vi får se