Android vs iPhone

Status
Ej öppen för fler svar.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Räcker det inte med att du skriver en kort sammanfattning och en länk till artikeln så får den som vill läsa mer klicka och göra det istället för att du alltid copy/pastar hela artiklar med bilder och allt? Tråden blir jobbig att läsa och det är rätt så störande att måsta scrolla i en timme för att ta sig längst ner på sidan.

Ja, eller bara starta en egen tråd och sluta spamma massa länkar och krafs i denna? Läsvärdet försvinner tyvärr, för ingen orkar läsa all skit som Powerglide länkar upp.

Tycker inte att den här nyhetsbevakningen tillför något eftersom jag kan läsa allt detta på andra ställen. Om jag förstått det rätt så var tråden från början menad som en plats för diskussion, inte en yta för länkar till andra sidor.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Visst är det bekvämt att bortse från allt som talar emot Android och leva i en skyddad bubbla?

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Visst är det bekvämt att bortse från allt som talar emot Android och leva i en skyddad bubbla?

Vem har påstått något sådant? Det personer (även jag) har emot är ditt eviga citerande. Det finns nog ytterst lite som talat emot android (eller iphone för den delen) nuförtiden. De är båda dåliga på sitt eget vis...

l!me

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2013
Hoj
blandat

haha herregud, jag kan också finkamma internet efter anti-apple artiklar och spamposta dom här :tungan

för mig verkar det som att du är nyfrälst inom smartphone och har favoriserat apple, inget fel i det alla får tycka olika,, men det känns lite oskönt att leta upp alla artiklar du kan hitta som påvisar fel hos android och posta här.

visste du föresten att apple köpt skärmar, minnen och annat från samsung? vad kan man dra för slutsatser av det? jo att samsung nog sparar dom finare bitarna till sina egna mobiler.
hur går det med 4g och 4kärniga processorer för apple? inte så mkt va, börjar väl bli standard på dom andra tillverkarnas flaggskepp nu, för att inte tala om samsungs super amoled skärm :Bugar skillnaden mellan den och lcd skärmar är verkligen enorm.

sist men inte minst, hur många android enheter har du ägt? för det vore bra korkat att rutinmässigt såga android utan att ha ägt ett antal och skapat sig en egen bild av dem..

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Powerglide. Du är bara jävligt tröttsam. Det är väldigt uppenbart vad du pysslar med. Starta en blogg eller nåt och häng där istället.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
He, he. Öm tå det där?
Det är inte jag som behöver antivirus på min Smartphone.

Att du ännu inte har installerat ett på din egen är ditt eget val.

You Should Put Antivirus Software on Your Phone

It seems like Android viruses have been more and more common lately, but I don't know anyone who's gotten one. Still, I don't want my phone getting infected. Is it worth installing antivirus software?

Short answer: yes. Longer answer: probably, unless you spend so much time vetting each app you install that you're completely confident it's legitimate and virus-free. [...]

Last edited:

l!me

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2013
Hoj
blandat
jag har inget vettigt att säga så jag svamlar istället :crash

eftersom du gjorde en edit så får jag med göra det: laddar man appar från play butik så är man så gott som helt säker på att slippa virus.
talar av egen erfarenhet och inte vad nån självutnämnd expert på en suspekt sida skriver.

men du är duktig på att googla får jag medge.

Last edited:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
He, he. Öm tå det där?
Det är inte jag som behöver antivirus på min Smartphone.

Att du ännu inte har installerat ett på din egen är ditt eget val.

Lägg ner nu. Det finns ingen substans i det du skriver. Starta en blogg och häng där istället. Kanske dyker det upp fler fanboys där du kan söka bekräftelsen du är ute efter.

Stick nu.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Ok. Allvarligt då.

Du har inte på ngt sätt bemött ngt av mina inlägg med fakta eller undersökningar som stödjer din ståndpunkt.

Jag förväntar mig ett ngt mer nyanserat svar än "Stick".

Så länge du inte har ngt att komma med så är det inte mkt värt med dina inlägg.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Ok. Allvarligt då.

Du har inte på ngt sätt bemött ngt av mina inlägg med fakta eller undersökningar som stödjer din ståndpunkt.

Jag förväntar mig ett ngt mer nyanserat svar än "Stick".

Så länge du inte har ngt att komma med så är det inte mkt värt med dina inlägg.

Du beter dig som en fjortis, så tycker inte att jag behöver bemöta dom.
Kan du inte bara sprida din applepropaganda någon annanstans?
Kolla tumblr eller nåt. Där finns det många som du.

Du kan komma tillbaka sen när du testat en androidlur en månad eller tre så du vet vad du talar om.

Skrivet på min iPad.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag är inne på min andra android. Den första var verkligen vidrig, en HTC Desire S med 2.3. Så länge den hade 2.2 gillade jag den faktiskt. Efter uppdateringen blev den sämre än en Symbian. Nästan.

Nu har jag 4.2 och det är väl som himlen på jorden ungefär jämf med 2.3/HTC. Nu har den inte varit igång så länge men so far so good.

l!me

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2013
Hoj
blandat
de är det som är de fina med android, tröttnar man på os:et så är det bara roota den och flasha in en custom rom, vips så har du en helt annan mobil :)

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
de är det som är de fina med android, tröttnar man på os:et så är det bara roota den och flasha in en custom rom, vips så har du en helt annan mobil :)

Fast det är ju oxå det som är den stora nackdelen och varför fler och fler virus kommer till Android.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
hur många android enheter har du ägt? för det vore bra korkat att rutinmässigt såga android utan att ha ägt ett antal och skapat sig en egen bild av dem..

Tänker aldrig skaffa ngn :)
Provade en Windows Mobile 5.2 för länge sedan innan iPhone 3G fanns. Trodde jag skulle bli knäpp på den av ologiskt gränsnitt och buggar. :brinnerupp

Men grejen är. Android är helt ok att använda numera iom v4.2, men inte säkerheten.

Android pumpas ut till den breda massan för billiga pengar medan ligorna i Ryssland och Kina sitter och gnuggar händerna i förtjusning.

l!me

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2013
Hoj
blandat
Fast det är ju oxå det som är den stora nackdelen och varför fler och fler virus kommer till Android.

förstår inte hur du kan få fler valmöjligheter till nått negativt? fler valmöjligheter klingar ALLTID väldigt bra i mina öron.
möjligheten finns liksom där, vill du byta rom så kan du göra det, du måste inte göra det, men du KAN.
du är onödigt rädd för virus också, jag har aldrig hört nån irl säga att dom fått virus i sin mobil, aldrig någonsin hört det handen på hjärtat.
ett öppet system behöver heller inte betyda ett osäkert system.
har ägt ett antal android mobiler och säkert 500+ appar, inte ett enda virus och nej jag använder inte nått antivirusprogram, väldigt enkelt att läsa recensionerna på play butik också.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping