Android vs iPhone

Status
Ej öppen för fler svar.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Du får inte ens upp någon information om att appen uppdaterar sig själv?
Kan du styra när och var uppdateringarna får ske? Om inte känns det måttligt begåvat för den som befinner sig utomlands.

Du ställer ju självklart in (är default) att telefonen inte får roama data. Då använder den bara WiFi utomlands.

Så länge appen inte kräver mer "access" så säger den inget mer än en ikon i statusraden att det är ordnat, så du vet alltid att den har gjort det.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Ett år för sent. När konkurrenterna har kört över Apples argument, då ibland kryper dom till korset. Skulle inte förvåna mig om det blir någon strypt variant... :)
Apple är sällan först med det senaste i sina produkter, det vet alla. Ta bara MMS som inte fanns på min 3G men som sen fixades med en ny version av iOS. Apple verkar som sagt vara mest mån om att deras produkter ska fungera klanderfritt och sedan lägger de på nya funktioner vart efter. Förhoppningsvis kan man bara ansluta andra Apple-produkter, det skulle ju reta gallfeber på alla Apple hate boys :D

Du ställer ju självklart in (är default) att telefonen inte får roama data. Då använder den bara WiFi utomlands.
Så funkar det på iPhonen också men när du inte har tillgång till ett WiFi-nät är det skönt att kunna slå på 3G utan att behöva oroa sig för att någon appa ska sätta fart och tanka hem sig själv i en ny version på ett antal MB, men det kan man alltså inte förhindra på en Andriod-lur?

Last edited:

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Du får inte ens upp någon information om att appen uppdaterar sig själv?
Kan du styra när och var uppdateringarna får ske? Om inte känns det måttligt begåvat för den som befinner sig utomlands.
Man får upp en liten ikon när det är klart, inte när det börjar vilket ju lite är syftet med att det ska ske automatiskt. Och det är ju som du säger inget vidare om man roamar data utomlands. Om man kunde klicka för att automatiska uppdateringar bara ska ske över wifi så skulle det ju vara löst men något sådan har jag inte hittat. Personligen har jag inte använt det på knappt några appar, smånörd som man är så vill jag läsa changeloggen för uppdateringarna så jag vet vad jag kan göra.
Däremot "googleapparna" som maps och market har automatisk uppdatering påslaget jämt.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Apple är sällan först med det senaste i sina produkter, det vet alla. Ta bara MMS som inte fanns på min 3G men som sen fixades med en ny version av iOS. Apple verkar som sagt vara mest mån om att deras produkter ska fungera klanderfritt och sedan lägger de på nya funktioner vart efter. Förhoppningsvis kan man bara ansluta andra Apple-produkter, det skulle ju reta gallfeber på alla Apple hate boys :D

Du menar som när världen skrek efter videosamtal.

Ett videosamtal där sändaren måste vara ansluten till WiFi. Och mottagaren måste ha både en iPhone4 och vara ansluten till WiFi.

Wohoo! Inlåst sa Jobs :gnissla

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det handlar ju i princip bara om känsla och egen uppfattning. Olika personer upplever saker på olika sätt.

GuW beter sig ju som en femåring med sin attityd "telefonen jag har är bäst, allt annat är sämst".

Hur svårt ska det vara, det är bara telefoner och båda har givetvis sina för och nackdelar.

Ungefär som jag skrev då, jag har bemött kritiken om den plastiga simkortshållaren i metall, allt annat som iPhone var bättre på härrörde till "känsla", vi har kommit fram till att man får andra sin Android hur man vill, man måste inte men man får göra det.

På en iPhone är det tydligen ett plus att man varken kan eller får göra det.

Android kan köra widgets om man vill, på en iPhone är det ett plus att man varken kan eller får göra det.

På en Android har man fullständig valfrihet hur man vill synca och föra över vilka filer och program man vill, på en iPhone är det ett plus att man måste använda iTunes och köpa/hämta apparna på Apples app store.....

Sen var det det där med känslan som per automatik är bättre på en iPhone, för alla tycker givetvis likadant om känsla....

Sist men inte minst prisskillnaden på ett par tusen, den är ju motiverad...

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Så funkar det på iPhonen också men när du inte har tillgång till ett WiFi-nät är det skönt att kunna slå på 3G utan att behöva oroa sig för att någon appa ska sätta fart och tanka hem sig själv i en ny version på ett antal MB, men det kan man alltså inte förhindra på en Andriod-lur?

Vill du ha den funktionaliteten så väljer du att inte låta apparna uppdateras automagiskt. Den valfriheten har du självklart med, eftersom det är Android.
:tuttar

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Yes sir, wifi hotspot. Har funnits tidigare men bara för jailbreakade lurar. Men den som lever får se, förhoppningsvis drar de ut snasen lite granna i 4.3.

Jag läste någonstans att det inte var säkert att det skulle släppas i 4.3, däremot var det med i utvecklingsversionen för att det skulle finnas i telefonerna hos en operatör, och av det har folk dragit slutsatsen att WiFi hotspot skulle släppas till alla i 4.3.

Förhoppningsvis har ryktet grott så pass länge att dom inte har något val.

Eller så var det tänkt att släppas nu ändå, vi lär aldrig få veta beslutsgången bakom, vi får bara vänta och se.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Jag läste någonstans att det inte var säkert att det skulle släppas i 4.3, däremot var det med i utvecklingsversionen för att det skulle finnas i telefonerna hos en operatör, och av det har folk dragit slutsatsen att WiFi hotspot skulle släppas till alla i 4.3.

Förhoppningsvis har ryktet grott så pass länge att dom inte har något val.

Eller så var det tänkt att släppas nu ändå, vi lär aldrig få veta beslutsgången bakom, vi får bara vänta och se.

Det finns med i Beta-versionen som skickats ut till utvecklarna. Dock så är det precis som du säger. Innan den skarpa versionen släppts så än ingenting 100%-ligt.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Ungefär som jag skrev då, jag har bemött kritiken om den plastiga simkortshållaren i metall, allt annat som iPhone var bättre på härrörde till "känsla", vi har kommit fram till att man får andra sin Android hur man vill, man måste inte men man får göra det.

På en iPhone är det tydligen ett plus att man varken kan eller får göra det.

Android kan köra widgets om man vill, på en iPhone är det ett plus att man varken kan eller får göra det.

På en Android har man fullständig valfrihet hur man vill synca och föra över vilka filer och program man vill, på en iPhone är det ett plus att man måste använda iTunes och köpa/hämta apparna på Apples app store.....

Sen var det det där med känslan som per automatik är bättre på en iPhone, för alla tycker givetvis likadant om känsla....

Sist men inte minst prisskillnaden på ett par tusen, den är ju motiverad...

Eftersom du uppenbarligen inte förstår dig på det "mjuka" mervärdet produkter kan ha, utan bara tekniska specifikationer så är det rätt onödigt att försöka nå en gemensam slutsats. Vi kan ju bara nöja oss med det.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Vill du ha den funktionaliteten så väljer du att inte låta apparna uppdateras automagiskt. Den valfriheten har du självklart med, eftersom det är Android.
:tuttar
Så man kan inte ställa in att uppdateringarna inte ska göras när man är utomlands?
Herre gud, hur står ni ut :rolleyes:

Skrivet med min iPad som inte kraschar ;)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Eftersom du uppenbarligen inte förstår dig på det "mjuka" mervärdet produkter kan ha, utan bara tekniska specifikationer så är det rätt onödigt att försöka nå en gemensam slutsats. Vi kan ju bara nöja oss med det.

Det är alltså "känslan" som är bättre, precis som i fallet med italienska produkter...

Fast framrutorna på Alfa spricker väl inre i kyla?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så man kan inte ställa in att uppdateringarna inte ska göras när man är utomlands?

Ja, annars så fixar man ju helt sonika så att man slipper larvigt höga data rates utomlands. ;)

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Det är alltså "känslan" som är bättre, precis som i fallet med italienska produkter...

Fast framrutorna på Alfa spricker väl inre i kyla?

Är du helt jävla blåst eller?

Jag radade upp vad jag ser som för- och nackdelar med de båda telefonerna och avrundade med att jag tycker kvalitetskänslan i den ena är bättre. Kan jag inte få tycka det utan att du börjar grina om att just din telefon är bäst på allt? Jävla sandlåda här ibland asså.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Är du helt jävla blåst eller?

Jag radade upp vad jag ser som för- och nackdelar med de båda telefonerna och avrundade med att jag tycker kvalitetskänslan i den ena är bättre. Kan jag inte få tycka det utan att du börjar grina om att just din telefon är bäst på allt? Jävla sandlåda här ibland asså.

Jag tycker det verkar som att det är du som är grinig på sandlådemaner.

Jag frågade bara om det var korrekt att det var "känslan" (du vet det där luddiga som är personligt) som är iPhonens största fördel.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer

Jag frågade bara om det var korrekt att det var "känslan" (du vet det där luddiga som är personligt) som är iPhonens största fördel.

Okej, jag repeterar:
- Det finns en mängd fördelar med båda telefoner, ingen är komplett.
- Jag föredrar HTC Desire då den fyller några tekniska behov som iPhone inte kan tillfredställa.
- iPhone känns kvalitetsmässigt bättre och mer genomtänkt. En känsla när man inte riktigt kan sätta fingret på.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08

Jo, självklart kan du det. Du kan stänga av "market". Om den processen inte är igång så uppdateras inget.

Samtidigt så uppdateras ju ganska mycket saker på en Androidtelefon om man har datatrafiken igång (widgets vettö) så det är inte bara market som "suger data". Bättre att sätta att utanför hemnätet så tankar den bara hem via WiFi.

Eller?

Tillockmed jag tycker att dina argument stundtals är jättekonstiga. Känslan i en iPhone är jättefin, den käslan kommer inte Android upp i, en Desire är inte lika solid att hålla i som en iPhone4, däremot uppfyller en Legend eller Desire HD kvalitetskraven.

I IceCream kommer känslan i touchen vara likvärdig mellan operativen, hoppas jag.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tillockmed jag tycker att dina argument stundtals är jättekonstiga. Känslan i en iPhone är jättefin, den käslan kommer inte Android upp i, en Desire är inte lika solid att hålla i som en iPhone4, däremot uppfyller en Legend eller Desire HD kvalitetskraven.

I IceCream kommer känslan i touchen vara likvärdig mellan operativen, hoppas jag.

Känslan av att hålla i, ska jag tolka det som att när du håller i telefonen gillar du känslan av glas och aluminium i handen?

Sen skriver du känslan i touchen, där kan jag hålla med om att iPhonen har en jättebra skärm med bra touch, men inte så avsevärt bättre att jag tycker att den vinner några poäng på det, dessutom gillade jag inte att skriva på iPhonen, vilket kan vara en orättvis jämförelse för då hade jag vant mig vid tangentbordet på HTC'n, det tycke jag inte heller om från början.

I den här tråden får jag väl skratta åt käbblet om hur man (inte) synkar sina bilder i iPhonetråden?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras