Android vs iPhone

Status
Ej öppen för fler svar.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Nej, jag menar inte att det är dåligt, men jag har inget större behov av det. Jag köper produkter för min egen skull, inte för att hjälpa andra. Apples iPhone och iPad passar mig perfekt och hurvida mina kompisar eventuellt ska kunna surfa eller inte är inte ens sekundärt.

Ska bli spännande att se hur Xoom säljer, det borde ju bli snäppet bättre än iPad, den har ju Android Honeycomb.

Det har väl ingen sagt. Den kommer däremot att göra läsplattan på Androids vis.

Hur bra den kommer vara ser vi ju när man använt dom..

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Menar du att iOS kanske är bättre än Android 3.0? :jisses

Jag har väl hela tiden påstått att båda är otroligt bra operativ och enbart framställt fruktträdgårdens "inget är fel, allt funkar. Allt är bäst" som en osanning.

Android passar däremot mig eftersom det får funktioner snabbare och framförallt så kan jag ändra det efter tycke och smak. Så slipper jag roota som mången i er sekt gör.. ;)

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Fortsätter med Sonys reklamfilm, opposable thumbs är nyckeln till människans "framgång" som ju alla vet! :D
[YOUTUBE-ID]T2Xl7G9zitE[/YOUTUBE-ID]

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Fortsätter med Sonys reklamfilm, opposable thumbs är nyckeln till människans "framgång" som ju alla vet! :D
[YOUTUBE-ID]T2Xl7G9zitE[/YOUTUBE-ID]

Den är grym den reklamen.

Får man tro förhandstittarna blir telefonen frän med, men det dröjer nog innan den finns att handla över disk.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Man kan ju undra lite hur Motorola tänkte när de satte priset till $799 :va

För gemene man är det en surfplatta med ungefär samma spec som en iPad 32 GB + 3G och Motorola tror tydligen att folk ska betala mer för deras platta för att den har en bättre processor och kamera. Tillåt mig att tveka.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Man kan ju undra lite hur Motorola tänkte när de satte priset till $799 :va

För gemene man är det en surfplatta med ungefär samma spec som en iPad 32 GB + 3G och Motorola tror tydligen att folk ska betala mer för deras platta för att den har en bättre processor och kamera. Tillåt mig att tveka.

Va väl mer skumt med samsungs platta som dessutom bara va 7 tum.. Säga va man vill om fruktens produkter, men de har ett väldigt starkt varunamn! De har dessutom mer eller mindre skapat segmentet med surfplatta. Att då komma som uppstickare med en betydligt dyrare produkt känns som ett vågat tilltag..

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Dax för lite spänning i vardagen.. :)

Min ajfån råkade jag låsa här om dagen. Kommer det ingen upplåsning som funkar så blir den låst till påsk.. Jag stot ut ca 2 minuter med skitet som fick bli ersättnings telefon.. Nästan bara pga alla diskussioner här på sh så ska jag skaffa en android telefon medans jag väntar :) skulle nu den va bättre så får den såklart fortsätta i trogen tjänst. Ska bli spännande! Vill inte lägga en förmögenhet och hatar ju Androids märkes bindning kring uppdateringar, så en nexus one är väl enda raka :tummenupp

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4

Min ajfån råkade jag låsa här om dagen. Kommer det ingen upplåsning som funkar så blir den låst till påsk.. Jag stot ut ca 2 minuter med skitet som fick bli ersättnings telefon.. Nästan bara pga alla diskussioner här på sh så ska jag skaffa en android telefon medans jag väntar :) skulle nu den va bättre så får den såklart fortsätta i trogen tjänst. Ska bli spännande! Vill inte lägga en förmögenhet och hatar ju Androids märkes bindning kring uppdateringar, så en nexus one är väl enda raka :tummenupp

Trevlig resa!
Vi väntar på dig vid påsk... :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ska bli spännande! Vill inte lägga en förmögenhet och hatar ju Androids märkes bindning kring uppdateringar, så en nexus one är väl enda raka :tummenupp

Du hatar inte Apples märkesbindning till uppdateringar?

Det är ju inte så att Androidtelefoner som inte är uppdaterade till 2.2 inte fungerar längre, dom fungerar precis lika bra som när dom var nya.
Nexus One fick väl 2.2 något före HTC släppte den, men jag grät inte för det.

Köper du däremot en Ericsson som är erkänt dåliga på att uppdatera eller en billig kines-Android med låg prestanda kommer du att bli gruvligt besviken, även om jag skulle kunna tänka mig en billig kinestelefon med Android som slit och slängtelefon om jag hade ett yrke där telefonen riskerade att få stryk, en sån känns inte "premium" på något vis, men kan ändå köra alla appar och widgets som dom dyraste telefonerna kan.

En kompis har en Huawei Android som såldes för under tusenlappen olåst, och den har sämre skärm på alla sätt, segare på alla sätt, men han har alla appar och widgets som jag har och dom fungerar som dom ska.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Du hatar inte Apples märkesbindning till uppdateringar?

Det är ju inte så att Androidtelefoner som inte är uppdaterade till 2.2 inte fungerar längre, dom fungerar precis lika bra som när dom var nya.
Nexus One fick väl 2.2 något före HTC släppte den, men jag grät inte för det.

Köper du däremot en Ericsson som är erkänt dåliga på att uppdatera eller en billig kines-Android med låg prestanda kommer du att bli gruvligt besviken, även om jag skulle kunna tänka mig en billig kinestelefon med Android som slit och slängtelefon om jag hade ett yrke där telefonen riskerade att få stryk, en sån känns inte "premium" på något vis, men kan ändå köra alla appar och widgets som dom dyraste telefonerna kan.

En kompis har en Huawei Android som såldes för under tusenlappen olåst, och den har sämre skärm på alla sätt, segare på alla sätt, men han har alla appar och widgets som jag har och dom fungerar som dom ska.

Nä när telefonen är ny är det ju klart att uppdateringarna kommer snabbt.. Men inte ens nexus har ju fått 2.3 än.. Desire kommer säkert få snabba uppdateringar men det vet man ju aldrig. Sen vart jag ju riktigt bränd på min förra HTC som fastna med 1.6 :huvet Tappa lite förtroende för deras uppdateringar då, skit telefon eller inte så kunde den ju fått nån senare version än den..

Nu ska jag bara hitta en begagnad telefons om inte tillverkaren bytt ut till ett guld skal i..

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Nä när telefonen är ny är det ju klart att uppdateringarna kommer snabbt.. Men inte ens nexus har ju fått 2.3 än.. Desire kommer säkert få snabba uppdateringar men det vet man ju aldrig. Sen vart jag ju riktigt bränd på min förra HTC som fastna med 1.6 :huvet Tappa lite förtroende för deras uppdateringar då, skit telefon eller inte så kunde den ju fått nån senare version än den..

Nu ska jag bara hitta en begagnad telefons om inte tillverkaren bytt ut till ett guld skal i..

Jag kan berätta en sak i förtroende för er. 2,3 är släppt lite som "buggtestare" på Samsung Nexus S. Till Nexus One kommer 2,4 när den är klar och sluttestad. Det skall dom vara glada för.

Glöm nu inte att jämföra med en 3g/3GS när du sitter med Nexus One. Det är en i gemet gammal lur.

Last edited:

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Jaså ni kör inte Gingerbread än grabbar? Det har jag haft på min gamle Hero några dagar nu! :D

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jag kan berätta en sak i förtroende för er. 2,3 är släppt lite som "buggtestare" på Samsung Nexus S. Till Nexus One kommer 2,4 när den är klar och sluttestad. Det skall dom vara glada för.

Glöm nu inte att jämföra med en 3g/3GS när du sitter med Nexus One. Det är en i gemet gammal lur.

Har ju en 3gs nu så det blir en rättvis jämförelse :tummenupp

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jepp, det borde det vara.

Hoppas du blir nöjd. Det tror jag faktiskt att du blir :fakta

Ja det ska bli spännande! Tänkte först sälja min och köpa en likadan som inte va telia låst. Men efter allt ios vs android prat så tyckte jag det här va roligt :) Är inte nån direkt fanboy av apple men varit väldigt nöjd med de produkter jag testat. Så jag lovar att va opartisk :tummenupp

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Eftersom jag hatar Jens så har den här tråden fått mig att hata Android ännu mer och att älska Apple mESt! :D

Citat från Nokias nya CEO i ett läckt PM som ni kanske redan har läst:
In 2008, Apple's market share in the $300+ price range was 25 percent; by 2010 it escalated to 61 percent. They are enjoying a tremendous growth trajectory with a 78 percent earnings growth year over year in Q4 2010. Apple demonstrated that if designed well, consumers would buy a high-priced phone with a great experience and developers would build applications. They changed the game, and today, Apple owns the high-end range.

The first iPhone shipped in 2007, and we still don't have a product that is close to their experience.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras