Android vs iPhone

Status
Ej öppen för fler svar.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag visade Launcher Pro för en kompis med Nexus One (Hej Tomas!) och sedan dess är det den som gäller, rekommenderas. Sense är snyggt men ack så segt...

Launcher Pro är riktigt fint! Jag kör det numera och det flyter på fruktansvärt bra. Nu har jag inget negativt att säga om Sense heller, HTC har det bästa skalet av alla tillverkarna, det är genomtänkt.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Tycker sense förstör mycket av android.. inte bara som louncher utan hela styrningen av telefon.. de har tagit nått riktigt bra och gjort det sämre

Sent from my Nexus One using Tapatalk

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Tycker sense förstör mycket av android.. inte bara som louncher utan hela styrningen av telefon.. de har tagit nått riktigt bra och gjort det sämre

Nu är du där med tappatalkandet ;)

Jag håller inte med, men jag har varit med i Android längre än du. Mycket funktionalitet som inte fanns i Android fanns tidigare i Sense.

Med sense 2.0 är det mycket som är bra, remote wipe, remote backup osv....

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Laggande Samsung Galaxy S var det någon som hade problem med. (Minns ej vem)

Ska finnas en "Lag-fix" till de nu under namnet "OCLF 2.0" i er Android Market.

Hacka på :tummenupp

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Så man måste ladda hem program för att Android-luren ska fungera bra?

Ungefär som med en iPhone, men du måste på kuppen lära dig kuk-iTunes där med.

Så om du säger att en iPhone kommer färdig ur lådan med alla appar du vill använda så visst, säg det.

Men du vet själv att du ljuger. Lång näsa är inte fint...

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Hehe ja jag måste ju läsa forumet: )

Kan erkänna att jag bara kört sense på donut men är många saker jag ogillade! Remote backup är inte bara sense som har. Inte nu iallafall.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Nja. Skillnaden är snarare att man kan förändra stora delar av telefon med program.

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Laggande Samsung Galaxy S var det någon som hade problem med. (Minns ej vem)

Ska finnas en "Lag-fix" till de nu under namnet "OCLF 2.0" i er Android Market.

Hacka på :tummenupp

OCLF är en big no no för galaxyn.

Den säkraste vägen att gå är Voodoo eller speedmod kernel.
Om man nu inte orkar vänta på Samsung släpper 2.2.1 igen.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
OCLF är en big no no för galaxyn.

Den säkraste vägen att gå är Voodoo eller speedmod kernel.
Om man nu inte orkar vänta på Samsung släpper 2.2.1 igen.

Fan inte lätt att sätta sig in i alla hemmaknackade patchar för att få telefonerna att funka :)

Har ingen Galaxy S själv men hittade en annan tråd där de drog in OCLF för att få bort lag i 2.2 så ville rekommendera.

Tror fan inte längre att det var denna tråden som problemet med Galaxyn diskutterades i.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Måste och måste, det är som allt med android helt valfritt! :tummenupp
Men vänta nu, var det inte en app som markant förbättrade upplevelsen/känslan i telefonen eller missförstod jag något?

@Jens: Innan du kallar mig för lögnare kanske du ska ta och fundera på vad det var jag skrev. Vart skrev jag att alla appar man behöver finns på en iPhone när man köper den? I Apples fall är det så att inga appar behövs för att operativsystemet ska bli bättre, som det verkar vara på Android.

BTW: Apple, tokstollarna, tror tydligen att iPad 2 ska sälja bra under 2011, hjälp vad fel de kommer att få...
http://www.idg.se/2.1085/1.369148/apple-gor-det-svart-for-ipadutmanare

Fan inte lätt att sätta sig in i alla hemmaknackade patchar för att få telefonerna att funka :)
Äsch, se det som en stor fördel istället. Du kan ju själv välja om telefon ska fungera dåligt eller inte... :rolleyes:

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Men vänta nu, var det inte en app som markant förbättrade upplevelsen/känslan i telefonen eller missförstod jag något?

@Jens: Innan du kallar mig för lögnare kanske du ska ta och fundera på vad det var jag skrev. Vart skrev jag att alla appar man behöver finns på en iPhone när man köper den? I Apples fall är det så att inga appar behövs för att operativsystemet ska bli bättre, som det verkar vara på Android.

BTW: Apple, tokstollarna, tror tydligen att iPad 2 ska sälja bra under 2011, hjälp vad fel de kommer att få...
http://www.idg.se/2.1085/1.369148/apple-gor-det-svart-for-ipadutmanare

Äsch, se det som en stor fördel istället. Du kan ju själv välja om telefon ska fungera dåligt eller inte... :rolleyes:

Nej, du behöver absolut inte det. Men om en tillverkare (precis som en PC-tillverkare) skickar urusel hårdvara så kan man inte skylla microsoft för det.

Du behöver inte göra något alls, men vill du så kan du. Jag har bytt launcher och upplever en fantastisk skillnad i användarvänlighet nu. Det kan inte du. Jag har bytt SMS-program och upplever en jätteskillnad i användarvänlighet. Det kan inte du. Jag har bytt tangentbord idag och märker en stor skillnad i funktion. Det kan inte du. Och det beror inte på att allt är perfekt från början hos dig....

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Nej, du behöver absolut inte det. Men om en tillverkare (precis som en PC-tillverkare) skickar urusel hårdvara så kan man inte skylla microsoft för det.

Du behöver inte göra något alls, men vill du så kan du. Jag har bytt launcher och upplever en fantastisk skillnad i användarvänlighet nu. Det kan inte du. Jag har bytt SMS-program och upplever en jätteskillnad i användarvänlighet. Det kan inte du. Jag har bytt tangentbord idag och märker en stor skillnad i funktion. Det kan inte du. Och det beror inte på att allt är perfekt från början hos dig....
Och där har du väl den stora skillanden mellan Apple och Google. Google "säljer" sitt operativ till vem som helst och skiter i den upplevelse som slutkunden har, det gör inte Apple.

Där har du dessutom svaret på varför så många säger att Apple-produkter inte krånglar (även om det är långt ifrån sant), det finns ingen annan part som får för sig att installera iOS på en undermålig hårdvara.

Du har dessutom helt rätt, jag kan inte ändra speciellt mycket i min iPhone, som inte är jailbrejkad, och det bekymrar mig lika mycket som den nya säsongen av Big Brother.

Men fortsätt du med ditt mekande för att få en telefon som funkar bra, min gjorde det från början :)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Och där har du väl den stora skillanden mellan Apple och Google. Google "säljer" sitt operativ till vem som helst och skiter i den upplevelse som slutkunden har, det gör inte Apple.

Där har du dessutom svaret på varför så många säger att Apple-produkter inte krånglar (även om det är långt ifrån sant), det finns ingen annan part som får för sig att installera iOS på en undermålig hårdvara.

Du har dessutom helt rätt, jag kan inte ändra speciellt mycket i min iPhone, som inte är jailbrejkad, och det bekymrar mig lika mycket som den nya säsongen av Big Brother.

Men fortsätt du med ditt mekande för att få en telefon som funkar bra, min gjorde det från början :)

Min HTC Desire med Sense har fungerat klanderfritt från första början. Precis lika bra som motsvarande iPhone. Mina tweaks har däremot gjort användarupplevelsen ny gång på gång, något som Apple inte gjort på 4 år. På gott och ont.

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå

Har ingen Galaxy S själv men hittade en annan tråd där de drog in OCLF för att få bort lag i 2.2 så ville rekommendera.

Tror fan inte längre att det var denna tråden som problemet med Galaxyn diskutterades i.

OCLF tar bort lagget till att börja med men sen börjar den tydligen att korumpera filsystemet.
Jag har en Galaxy S och blev avrådd att använda OCLF, så jag har nu Voodoo. Inte haft lagg eller något annat problem på flera månader nu :tummenupp

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..

Vilken liten uppviglare du är, en Nexus funkar väldigt bra från början, men med lite meckande kan du få den att bli ännu bättre, och dessutom skräddarsydd efter hur du vill ha den.

Jag nöjer mig inte med en iPhone, det kanske passar dig, men jag vill ha mer och bättre. Hade jag nöjt mig med det så hade jag haft en då det verkar vara en bra telefon i övrigt, trots överpriset.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Nu vart jag mäkta imponerad!! Hitta just android market på datorn, verka ju praktiskt att leta där men har inte orkat koppla telefon till datorn än. Tänkte att aja kan ju testa install knappen så kanske jag kan få in de senare. Men nej nej, efter lite klickningar så började appen automatiskt laddas ner till min telefon som INTE är inkopplad till datorn alls :bow

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Nu vart jag mäkta imponerad!! Hitta just android market på datorn, verka ju praktiskt att leta där men har inte orkat koppla telefon till datorn än. Tänkte att aja kan ju testa install knappen så kanske jag kan få in de senare. Men nej nej, efter lite klickningar så började appen automatiskt laddas ner till min telefon som INTE är inkopplad till datorn alls :bow

:bow :bow

jag som är nästan på väg att byta bort min HTC HDD mot en iphone4 men efter ha testat en igår ngr timmar så insåg jag att det jag inte saknar med iphone är just alla låsningar och Itunes.

lessnar man på layout el ngt på en android lur laddar man bara ner ngt nytt så är luren som ny igen...toppengrej..

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras