Aprilia mille i Landskrona ?

Status
Ej öppen för fler svar.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Blev precis uppringd av min "polis kompis"

ärendet är tydligen lagt på is eftersom bevis saknas. enligt kontakt med utredaren i detta ärende. :va

min kompis tycker detta låter vansinnigt eftersom jag kan lämna både vittnesuppgifter & bildbevis. Med detta i hand, så kommer han själv att engagera sig i fallet, trots att han är pappaledig månaden ut. :tummenupp

jag vill inte avslöja allt jag fått veta, på grund av att jag inte vet om tjuvarna är inne på SH och läser detta.

mer info kommer inom kort

// Henke

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Anton_Ljunghusen skrev:
Är nån _säker_ på att hojarna på bilderna är snodda? Det mesta pekar ju på det men någon/några har ju matchande hjälm och jacka, R1an är även låst på nån bild

Lås går väl inget problem att tjöpa och jacka går väl å pula den oxå.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
flugan skrev:
Lås går väl inget problem att tjöpa och jacka går väl å pula den oxå.

Mja visst, tror fortfarande att dom är snodda bara undra om nån var säker

Fått tag på en bild till.. Blev lite konstigt, klicka på den så blir det bra

Bifogat

• 22.JPG
    22.JPG
    61.8 KB · Visningar: 4,009
Last edited:

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
wonderwizard skrev:
Blev precis uppringd av min "polis kompis"

ärendet är tydligen lagt på is eftersom bevis saknas. enligt kontakt med utredaren i detta ärende. :va

OK. De poserar på bild och film med stulna hojar. Och "bevis saknas"?! :kocko

Kan någon komma på en enda rimlig jävla förklaring?!

Kan någon komma på en enda rimlig jävla orsak till att inte medborgargarden är det logiska nästa steget?!

:huvet :4skrika

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
ft skrev:

Kan någon komma på en enda rimlig jävla orsak till att inte medborgargarden är det logiska nästa steget?!

Att kävlingepolisen skiter totalt i det för att dom inte vill ha högre brottsstatistik i kävlinge kommun.

om det är stulet i kävlinge kommun så kollar dom inte ens i filen.

Danne_W

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
R6
MattE. skrev:
Att kävlingepolisen skiter totalt i det för att dom inte vill ha högre brottsstatistik i kävlinge kommun.

om det är stulet i kävlinge kommun så kollar dom inte ens i filen.

:mad: :mad: :mad: :mad:

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Men ring Janne Josefsson för i helvete :mad:

Tilläggas bör att undertecknad inte är så förtjust i Janne Josefsson men inser potentialen som påtryckningsmedel vid förslappad eller felaktigt myndighetsutövande.

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Hoj
Aprilia RSV4R-10
ft skrev:

har hört att det måste vara godkännda kameror som tar bilderna.En ica handlare fick några på bild med video kamera monterad i butik :Dom var inne efter stängninsdags så att säga.Men polisen godtog inte bevisning trots att man så ansiktina bara för att kameran ej var godkänd. :va

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Kuben skrev:
har hört att det måste vara godkännda kameror som tar bilderna.En ica handlare fick några på bild med video kamera monterad i butik :Dom var inne efter stängninsdags så att säga.Men polisen godtog inte bevisning trots att man så ansiktina bara för att kameran ej var godkänd. :va

gäller bara för övervakning.. inte egna kort som dessa idioter tagit & sedan själva lagt ut på nätet.. tror inte dessa killar blir medlemmar i mensa inom den närmsta tiden :rofl

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Kuben skrev:
Tror det är att man måste ha tillstånd för att ha kameror i butik, vilket han kanske inte hade. Och jag tror (obs! Jag TROR) att bevis som är införskaffade på olagligt vis inte godtas.

Fast det kanske bara gäller om poliser gör det, t.ex. gör en husrannsakan utan tillstånd eller motsvarande.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
De har knappast nåt problem med att doktorshattarna blir vindfång i höga farter heller.

wonderwizard skrev:
tror inte dessa killar blir medlemmar i mensa inom den närmsta tiden

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Men allvarligt, nu har det gått flera dagar utan att något har hänt. Vad krävs?
Att kräken ska köra in på polisstationen med hojarna själva för att polisväsendet skall reagera?

Jag är skitförbannad & jag har egentligen inte alls med saken att göra.
Men kan inte ni som har all info & är mer insatta för guds skull åtminstone kontakta en dagstidning om situationen??? Lite belysning i media brukar ju hjälpa för att få liv i saker.

/eXup

hansome

©hansome
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
Ny läcker Busa :-) -//- Stolt pappa till Isola (anno 061222)
JaDeM skrev:
en grej till,,,,varför skriker inte ägarna till dessa hojar efter dom e det någon här som vet/känner/pratat med dom som äger motorcyklarna.
För att detta ska gå och göra nånting åt så måste ju alla som e drabbade anmäla dessa killar,för ju mer dom får på sig ju lättare o sätta dit dom,eller,
Matte du snacka nåt om att dom snott din brorsas moped o en cross från din polare,,,,,alla måste ju anmäla dom för det dom råkat ut för,,,,,,eller har jag fel?

När blev cyklarna stulna, eller rättare sagt när sågs dom första gången och antogs vara stulna? Har det gått mer än 30 dagar har ägarna säkert löst det (med förlust iofs) med FB redan.
Om det är löst med FB redan borde däremot dessa vara mer än intresserade att få tag på cyklarna! Ring Larmtjänst och be dom kolla! Vad säger ägarna? Jag vet att någon av er varit i kontakt med en av dom. Är det löst av FB?

Och än en gång, till er som gör detta jobb i de sydliga trakterna: Keep up the good work! :tummenupp Det behövs mer människor med ert kurage!!! :Bugar Men gör inget överilat! Sänk er inte till deras nivå!!!

- En som vet vad han snackar om -

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
stoffer skrev:
Tror det är att man måste ha tillstånd för att ha kameror i butik, vilket han kanske inte hade. Och jag tror (obs! Jag TROR) att bevis som är införskaffade på olagligt vis inte godtas.

Fast det kanske bara gäller om poliser gör det, t.ex. gör en husrannsakan utan tillstånd eller motsvarande.

I USA är det så, men inte i Sverige. Här har vi fri bevisprövning vilket innebär att alla sorters bevis kan godtas. Bevis som från husrannsakningar utan tillstånd kan alltså användas i en rättegång. Dock måste bilder m.m. självklart vara tillräckligt skarpa och tydliga för att gärningsmännen säkert ska kunna identifieras. I det aktuella fallet är nog problemet att det är svårt att bevisa att just den hojen de sitter på är stulen. Det syns inga registreringsnummer och dyl. på bilderna. Bilder på att de sitter på stulna hojar räcker inte heller som bevis för att just de stulit dem, men det kan bidra till en fällande dom om ytterligare bevis finns.

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
.
shit.. kunde inte sluta läsa... har läst igenom hela tråden och jag kokade mer o mer för varje sida som jag läste... :mad: :mad:

och jag är nästan lika förbannad på polisen som inte gör något.. vad är det dom gör igentligen?

för några dagar sen när en kille blev påkörd bakifrån av en billist ( och det var med mening) så hade dom inga resurser för att skicka ut en polisbil.. :kocko

och nu verkar dom skita i att ett gäng fjun ligger o kör runt på stulna hojar för 250 000 kr! :huvet

jag tappar min respekt för polisen mer o mer för varje dag som går.. varför ska jag betala deras löner om dom inte vill sköta sitt jobb? :4skrika

till er som tog tag i det! :Bugar ge inte upp!

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Har läst hela tråden nu, fi satan vad arg man blir. Legalisera mord! :mad:

:tummenupp :tummenupp :tummenupp till er privatpoliser/detektiver!

Thallid

Kusk!
Gick med
3 Oct 2003
Hoj
Damcykel
flipm0de skrev:
shit.. kunde inte sluta läsa... har läst igenom hela tråden och jag kokade mer o mer för varje sida som jag läste... :mad: :mad:

och jag är nästan lika förbannad på polisen som inte gör något.. vad är det dom gör igentligen?

för några dagar sen när en kille blev påkörd bakifrån av en billist ( och det var med mening) så hade dom inga resurser för att skicka ut en polisbil.. :kocko

och nu verkar dom skita i att ett gäng fjun ligger o kör runt på stulna hojar för 250 000 kr! :huvet

jag tappar min respekt för polisen mer o mer för varje dag som går.. varför ska jag betala deras löner om dom inte vill sköta sitt jobb? :4skrika

till er som tog tag i det! :Bugar ge inte upp!
Nåja, nu är det väl inte som sådant att polisen skiter i dessa fjun och väljer att dricka kaffe istället. Polisen är grovt underbemannad, och det är inte polisens fel, snarare politikernas.

Baseballträn, kängor, samhällstjänst och annat krims-krams är överskattat; det enda rätta psykologisk krigsföring mot dessa individer. Nedbrytning till den grad att de varken vill eller kan återhämta sig. Obarmhärtig utrotning av deras förmåga att tänka själv. :banana

Jag hoppas i alla fall att alla motorcyklar och annat i gott skick kommer åter till sin rättmätige ägare.

Folköl

Åt 25 ostron och drack en hel pomac
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
Husa 650-05
Pa ett satt kanns det skont att inte behova bo i Sverige langre, speciellt nar man hor hur flata den svenska polisen och rattsvasendet ar. Har aldrig hort pa maken om en myndighets (som borde vara till for att skydda de skotsamma medborgarna) bristande intresse for att uppklara brott. Kan det verkligen bli enklare att losa ett brott nar arliga, hyggliga medborgare formligen serverar bevis material? O vad ar det for javla ursakt, brist pa resurser? Varfor sitter jag o jobbar 60h i veckan isf? Har man brist pa resurser far man val jobba pa lite istallet extra istallet o sluta KLAGA! Det blir val kanske latt sa nar vissa politiker vill att alla ska vara lika, ingen ska behova arbeta, alla ska ga pa bidrag, bli bestraffad om man forsoker gora ett hederligt dagsverke o vara laglydig. Vada, galler det aven att ngn snorunge ska fa kora min hoj???? Javisst, det ar ju sa det borjar o sen bar det ju av till helvetet. Medborgar garden ar ju aldrig bra men det borjar luta at det hallet o det ar kanske det anda som hjalper, tyvarr.

OK, nog med snicksnack. Jag lider verkligen med alla som far sina hojar stulna och jag appladerar alla forsoker skipa rattvisa o fa tillbaka hojarna. I vissa fall lyckas det men i andra inte. I alla fall sa gor ni ett bra jobb men det vore ju underbart om politikerna kunde fa ta del av det oxa. Nu ligger ju iofs inte resurtilldelningen till polisen under kommun o landsting men anda.

Hade liknade hant har sa hade processen blivit kort med detta riff raff. Fangelse i 20 ar till livstid om det var 3:e forseelsen. Alternativt blivit skjuten fran ett koksfonster medans de knycker hojen eller prejad av en 1/2 tons truck pa motorvagen. Polisen har ganska ont om resurser har oxa men de ar val medvetna om vad som hander om man inte stoppar smabuset direkt, det vaxer o blir varre. Oftast kommer de snabbt o stulna fordon hittas oftast.

Lycka till pa "jakten" efter buset o hojarna! Keep up the good work! :tummenupp

Mate

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Suzuki RGV 250
Enligt bl.a. Leif GW Persson har Sverige världens dyraste (per capita) och ineffektivaste poliskår...börjar märkas lite smått eller vad tycker ni?

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Gixxer Fighter 96:a
X-up skrev:
Men allvarligt, nu har det gått flera dagar utan att något har hänt. Vad krävs?
Att kräken ska köra in på polisstationen med hojarna själva för att polisväsendet skall reagera?

Jag är skitförbannad & jag har egentligen inte alls med saken att göra.
Men kan inte ni som har all info & är mer insatta för guds skull åtminstone kontakta en dagstidning om situationen??? Lite belysning i media brukar ju hjälpa för att få liv i saker.

/eXup

så dom hinner gömma undan grejerna o går under jord bara för att dyka upp igen när allt lagt sig,,,,svårt o veta vad man ska göra

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept