Aprilia mille i Landskrona ?

Status
Ej öppen för fler svar.

malmo

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
SV1000s -03
har nyss läst igenom tråden och kan itne göra något annat än att le lite inombords. Det är helt otroligt hur man kan låta detta ske utan att ta till åtgärder (tänker på polisen)

Kan inte heller komma ifrån att jag skäms lite och tycker det är lite patetiskt hur så många skriver om dur dom skall pryla upp dom och man borde lyncha dom.

Men kan samtidigt inte ljuga och tycke något annat själv. Hade det varit min hoj hade jag suttit utanför hans lägenhet dagen efter om jag haft hans adress. Det behövs inte 50 hojåkare för att skrämma en 17 årig ligist. Det räcker med en förbannad människa.

Han lever i en liten drömvärld som många av oss levde i när man var ung om att inget kan skada dom och att dom alltid klarar sig.

Att ta saken i egna händer tycker jag är en ensamrätt som ägarna till dessa cyklar har. Vi andra borde inte beblanda oss i våldet (om det skulle finnas nått). Alla reagerar olika och vissa som blivit av med hojarna tycker bästa iden är att få sina försäkringspengar och bara leva vidare som inget hänt.

Det bästa somvi kan göra är något som är lite kul och absolut superjhobbigt för dessa ungar.

Och det är som sweedos kriver. ut med alla bilder printa så mycket ni kan förstora klistra upp på väggar fasader etc. överallt där det syns. Jag hade skrayttat så mycket att jag hade fått magont.

Sweedo for president.;)

Sweedo skrev:
En ny tanke som slog mig är att sätta upp efterlysningslappar på hojarna över hela staden med bilderna som buset själv tagit.
"Hittelön erbjuds för information som leder till att tjuvarna fälls i domstol"

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
En cool fasad och respekt är nog viktigt. Att visa att man sitter och liper framför datorn och inte kan sova på nätterna är nog helfel i gangsta-kretsar.

Swedie skrev:
haha. rolig är han, eller förstår inte alls vad han gör.

Hoj_henke

No fuck no ride !
Gick med
30 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
en liten tanke som slog mig.. har ni ingen polare i dom här ligisternas ålder som kan bli bulvan eller nått liknade så vet ni ju snart vart dom förvarar hojarna.. jag menar att e dom så korkade att dom åker omkring med stulna hojar så måste dom ju va lätta att lura.. skulle kanske funka värt att prova.. :confused:

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
NilleRR skrev:
Han vet väl att inget kommer hända, dom sitter säkert och skrattar åt det just nu.
Ja tyvärr, eftersom några inte kunde hålla sig utan tvunget skulle börja skriva till honom på Lunar. Millen och Rettan har de säkert dumpat i någon skugsdunge under gårdagskvällen.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Hm...

NilleRR skrev:
Han vet väl att inget kommer hända, dom sitter säkert och skrattar åt det just nu.
Är inte så säker på det.
En SH-tråd som passerar 20 sidor utan att spåra ur är värd respekt.. :Bugar
Så länge all sköts snyggt och prydligt är det OK, bara nu inte det blir en backlash i media där hojåkare beskrivs som "trakasserandes oskyldiga flyktingar".
Finns en viss, nej STOR risk, vi bor ju i Sverige där buset äger alla rättigheter.
Skulle gärna delta trots att jag har 55mil till L-A men ibland så..
Prydligt, försiktigt och organiserat väcker respekt i Sverige och dess media.

NilleRR

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
cbr900rr
MostWanted skrev:
Joinade: 2005-06-16

Och? Känner ägaren av aprilian. vet mycket om dessa killar. vet var dom brukar hänga m,m. vet var bilderna är tagna då jag känner igen platserna.

Mvh

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Kahobe skrev:
Är inte så säker på det.
En SH-tråd som passerar 20 sidor utan att spåra ur är värd respekt.. :Bugar
Så länge all sköts snyggt och prydligt är det OK

Hoho, DET var roligt! Man undrar ju vilka som är dummast, gangsta-in-tha-hood ynglen eller gaphalsarna som gastar i deras gästböcker.

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
NilleRR skrev:
Och? Känner ägaren av aprilian. vet mycket om dessa killar. vet var dom brukar hänga m,m. vet var bilderna är tagna då jag känner igen platserna.

Mvh
Vet ägaren av aprilian om att du känner till pojkarna som tog hans mc.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Chris Ash skrev:
Hoho, DET var roligt! Man undrar ju vilka som är dummast, gangsta-in-tha-hood ynglen eller gaphalsarna som gastar i deras gästböcker.
Eller den som påpekar att alla är dumma utan att bry sig om det som har hänt...

NilleRR

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
cbr900rr
MostWanted skrev:
Vet ägaren av aprilian om att du känner till pojkarna som tog hans mc.

Såg detta igår så jag har inte haft tid att ta kontakt med ägaren än. Har fått veta att 04 R1an är såld för ett tag sedan pga att dom inte fick igång den. Om någon seriös vill ha reda på vart dessa puckon brukar hänga så skicka ett pm.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Swedie skrev:
Eller den som påpekar att alla är dumma utan att bry sig om det som har hänt...

Tycker bara det är trist för de drabbade, det fanns en chans i början att få tillbaka hojarna om det sköttes snyggt och diskret, den chansen har inte direkt ökat av att vissa beter sig som hormonstinna högstadieelever. Det är precis sånt här som grabbarna som snodde hojarna tycker är skitroligt.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Chris Ash skrev:
Tycker bara det är trist för de drabbade, det fanns en chans i början att få tillbaka hojarna om det sköttes snyggt och diskret, den chansen har inte direkt ökat av att vissa beter sig som hormonstinna högstadieelever. Det är precis sånt här som grabbarna som snodde hojarna tycker är skitroligt.
Du vet allt du. Du gör allting rätt. Typiskt att kunna klaga på alla andra som inte gör rätt. Har du fått en hoj snodd? Kan du relatera till ilskan som man bär och vad man önskar personerna i fråga?

Även om man nu gått "rätt tillväga" enligt din metod skulle det sitta en massa personer som skulle göra livet ett helvete för dom ändå. Om nu det blir ett helvete för dom endast så är iaf DET NÅNTING!... för troligen sker det ingenting vad gäller rättsväsendet utan det blir som vanligt att man får vänta på att försäkringsbolaget betalar och sedan gå vidare och "glömma"...

Dags att sluta glömma.

Laguna

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
...
Tjenare allihopa!

Har nu suttit och läst igenom hela denna tråden och blir lixom alla andra grymt förbannad! :huvet

Jag är iofs ingen hojåkare själv för tillfället men vill bara visa att ni har uppbackning av oss bil-nissar oxå!

Hoppas jag inte blir utskälld eller lynchad bara för att jag inte åker hoj själv nu bara... :rolleyes:

Men som sagt, vi stödjer er till fullo och meddela gärna oss biltokar oxå om ni får för er att ta en sväng förbi dessa j_vla idioter som springer runt och stjäl andras egendom!

Offrar glädjeligen en skärm, dörr eller liknande om jag får syn på nån av dessa små gossar! :mad:

Respekt till alla som lagt ner tid och energi för att sätta dit dom! :Bugar

Vi för en liten diskution på vårat forum oxå om ni inte misstycker...
http://www.streetcars.se/forum/forum_posts.asp?TID=1082&PN=1

Hoppas allt löser sig grabbar!

Mvh Laguna & Streetcars.se

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Jag kom på att jag har en polare som har en son som kan vara i samma ålder som banditerna på bild. Han kanske känner till något om garage eller liknande så jag har mailat honom om info... Jag återkommer så snart jag hör något...
Sen kan jag hänga med och hämta grejorna! :machinegu

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Swedie skrev:
...för troligen sker det ingenting vad gäller rättsväsendet utan det blir som vanligt att man får vänta på att försäkringsbolaget betalar och sedan gå vidare och "glömma"...
Dags att sluta glömma.
Det är helt otroligt att inte försäkringsbolagen gör mer i sådana här frågor. :kocko
Kostnaderna för att brotten som inte klaras upp hamnar ju på våra premier, visst är personskadorna dyrast, men många bäckar små...
Jag håller helt med om att man skall sluta glömma.
Men att ge sig på glina handgripligen riskerar bara att få tråkiga konsekvenser för den som gör det och sedan får småskitarna kultstatus bland fårskocken som ser upp till dem och så spinner karusellen vidare...
Det bästa är att de kan dömas till skadestånd och vård, förhoppningsvis kan det få någon av dem att vakna upp.
Jag vill inte ens tänka på hur mycket smågangstahs som dessa kostar oss iskatter och premier m.m. :mad:

Last edited:

Savage

Idiot-Ivar!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
KTM 250 EXC -00 Hayabusa -10
Grymt många nya medlemmar den här tråden har genererat.
Helt jävla sjukt. Gör inget överilat nu, bit ihop och kör manifestationen/demonstrationen istället!

Speed955i

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 955i
Råkade ut för att min 900RR blev stulen, jag fick reda på vem som hade dragit runt med den. Drog hem till snorisen och mycket riktigt så stod den där. Resultatet blev två mån i kurran för misshandel. Rekomenderas ICKE!

Förstååelse finns för vanmakten vi står inför men att :fatta! vett i dom är icke lösningen.

Mr_J

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
blandat
Kan lämman lite info om polisens agerande på racet som beskrivs i första inlägget i denna tråden.

Var på platts på racet.
Såg minst två kilar köra MCen.

Polisen kom till plattsen alldeles försent även om jag är säker på att det fanns lediga bilar långt innan dom ryckte ut.

Polisen stannade mig på väg där i från och ställde till en början bara fråger om vad vi gjorde där och hur vi träffades mm.
Dock så frågade de efter ett tag om det hadde varit någon MC där och vem som körde den.
Vist då inte att den var stulen eller vem killarna var.
Så svaret blev något i stil med att det nog var myligt och jag inte viste vem som körde.

Där efter hännde något lite lusstigt.

Jag frågade polisen om MCen var stulen och lyst.
Polisen svara då NEJ den är inte stulen eller lyst.

Då är bara frågan varför polisen nekar till att en uppenbart stulen och lyst mc inte skulle vara stulen eller lyst.

Hadde polisen där i mot svarat ja den är stulen och lyst så hadde det ju funnits en chans att någon annan på plats hadde vatat vem killarna var och vart den fanns.

Får ens polisen neka på detta sättet ?

Naturligt vis så kom polisen till platsen pga att en stulen och lyst MC var rapporterad finnas på plats där.
Är inte det då lite att arbeta mot sig själv att neka till detta på platsen då ?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept