sådär då har den fula framstänkan bytts ut till en mindre variant!!
Najs! Väntar själv på ny
Hur sitter lyset nu när det inte hänger på skärmen?
Jag tror mer att du dödat startmotor än drev men det är bara att ta bort kåpan på vänstersidan och kolla, kan inte bli enklare att komma åt. Är dreven fina har du kanske bränt startmotorn, i början kan det hjälpa att jucka hojen lite fram och tillbaka med växel i så kan den gå att starta men det funkar inte så länge. Antar att du inte åker runt med en gammal map?
Jag tror mer att du dödat startmotor än drev men det är bara att ta bort kåpan på vänstersidan och kolla, kan inte bli enklare att komma åt. Är dreven fina har du kanske bränt startmotorn, i början kan det hjälpa att jucka hojen lite fram och tillbaka med växel i så kan den gå att starta men det funkar inte så länge. Antar att du inte åker runt med en gammal map?
Kan du rulla igång hojen ? går motorn runt ? provat kört startmotorn bort skruvad från motorn ? v-sida har du dreven.
Jag råkade ut för problem med min startmotor i veckan.
Hördes ett skrikande ljud då man försökte starta.
Ringde upp Jonas på Starol Racing där jag köpte hojen, han ville att jag omedelbart skulle komma in med hojen.
Det visade sig att lagret hade skurit på startmotorn.
Fick hämta den igår.
Dom hade bytt startmotorn och lagt in senaste mappningen.
Kanonservice
Ibland lyckas de kanske, annars är det förmodligen Sveriges sämsta mc-handlare, på min hoj satte han ena kammen ett halvt varv fel. Då gick den naturligtvis inte som den skulle så åkte tillbaka tillbaka med hojen och sa att jag misstänkte att kammen stod fel men han hittade inget fel och tyckte jag skulle felsöka själv. Naturligtvis var det kammen som stod ett halvt varv fel och då hade han inte ens kollat det även fast jag sagt det: "jag var så säker på att jag gjort rätt.." Vilket jävla pucko!
Går hojen mjukt på gaspådrag efter de lagt in mappen? Han brukar ju hoppa över att ställa in max- och minläge och sånt när de mappar. Hoppas du är den siste som köper hoj där.
när jag köpte GG:n trodde jag att jag visste bra mycket mer än jag gjorde och det medförde att jag skar den
En OT fråga men är de svårt att få tag på delar till GG?
Har hört från flera håll att man ska akta sig för gas gas just pga att det knappt finns reservdelar att tillgå.
Min smäller när jag motorbromsar. Inte alltid men ganska ofta och bara en smäll inte flera. Troligen är det samma cylinder som smäller hela tiden. Någon annan som har problem med det och löst problemet? Det kanske är så enkelt att det räcker att justera vid gashandtaget för ena spjället? Hur ska spjällen stå igentligen utan gas? Lite tilltade eller helt plana?
Hojen har originalsystem och är ommappad. Polaren har köpt en likadan hoj från samma affär å hans smäller inte.
\Masonit
Kommer om allt går som det ska beställa en SXV 5.5 imorgon. Är det något speciellt jag behöver tänka på med denna maskin?(den kommer gå ostrypt och mappad av dem där jag köper den) När jag ligger på en rak väg 5km behöver jag variera varvet hela tiden? Eller räcker det med någon växel ändring lite då och då?
/Eric
Om den smäller går den lite för snålt. Vet du vilken mapp du har?
Tror att den du mapp du borde ha är #25016 om du har originalavgassystem och har den avstrypt.
Läste om en kille där luftfilterlocket inte satt ordentligt på och då fick han mycket avgassmällar. Kan vara värt att kolla.
Sen att det är kallt ute kan också påverka.
Nu med Silmotor helsystem och tillhörande mapp så smäller den ändå mer, går det att fetta upp den extra utöver silmotormappen?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|