Vad bör man ha för lufttryck i däcken? Känns som jag har för lite luft dock osäker på vad man bör ha för tryck.
Gata 2,1 fram och 1,9 bak i min åsikt
och om man ska köra bana?
Gata 2,1 fram och 1,9 bak i min åsikt
Nån som har bytt batteri i sin SXV? Jag är problem att få igång min efter vinterdvalan och det känns som att det inte är bästa hugget när jag provstartar. Misstänker att batteriet börjar bli lite slött.
Har ni någon bra rekommendation på batteri som funkat bra och vart ni handlat det? Gärna till bra pris...
En fråga eller rättare skrivet lite funderingar inför kanonsommaren! Sxv ska alltså ge ktm 690 på fingrarna ganska rejält i accelration men gäller det även i toppfart ? Är 690 ett bättre val om man ska cruisa lite på motorvägen till och från också i jämn hastighet eller är den inte byggd för sådan typ av körning heller?
Anledningen till att jag frågar är efterssom många utav mina polare skaffar sportbågar och halvsportiga bågar och jag vill inte behöva ligga och puttra i 110 jämngas på motorvägen för att det sliter eller något sådant på motarden. Aprilian är riktigt snygg och lätt, medans 690 ser tyngre men något komfortablare ut vid eventuella heldagskörningar.
Kan en bra lösning vara efterssom jag har en förkärlek till aprilian, att dreva ner den endel så man får den snabbare men med lite sämre klös och varv? Då kanske den blir lite mer stabil i 150 km/h glidarfarter. Ser att vissa talar om hastigheter på 200km/h och i vissa fall lite över men då tokvarvar man väl verkligen ? Sådan körning kan ju inte vara något man vill nyttja allt för ofta.
Tips till en ny vore tacksamt, vill absolut inte ha sporthoj som polarna , vill ha buset ifrån motarden samtidigt som jag vill kunna glida lite på motorvägen också. Glad påsk!
690 klarar högre hastigheter om du frågar mig, men dreva om Aprilian som du säger, så löser du problemet. SXV är ju så mycket snyggare.!!!!
det var lite prat om oljor innan....
jag vet ej vilken olja förra ägaren körde med, men minns att han sa att han hade nån helsyntetisk olja i...
vad ska man stoppa i för olja?
vad är skillnaden med 10w60 som står i instruktionsboken och 10w40 som olof kör med?
tänkte handla olja imån.!!!
samt vilken ska man ha till växellådan?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!