Silmotos slutburk till RXV ser ut som orginalet men ska ge lite mindre effektvinst än SXV burken.
gasen på min brukar hänga sig lite... så jag smörjde vid gashandtaget, men det har inte hjälpt..
nu så har jag märkt att den vill häng sig när motorn blir varm, altså går han upp till 3500v på tomgång istället för ca 2000v
nån som har några goda råd på vad det kan vara?
Är det någon av er som kör med "supermotard" stövlar?
De som gör vet ju att dom är högre och man måste flytta upp växelpetaren för att kunna växla. Detta har dock Aprilia satt stopp för med att sätta skyddet för framdrevet på ett fyndigt sätt.
Hur har ni löst det?
gasen på min brukar hänga sig lite... så jag smörjde vid gashandtaget, men det har inte hjälpt..
nu så har jag märkt att den vill häng sig när motorn blir varm, altså går han upp till 3500v på tomgång istället för ca 2000v
nån som har några goda råd på vad det kan vara?
O. Eriksson eller Mr Helmut ni som kan mycket... ni har inga tips på ovanstående?
det måste ju vara något material som expanderar när det blir varmt..?
Är det verkligen att det kärvar då? Man har en startmapp som gå så länge motorn är kall, den lär ju göra skillnad men har inget minne av att martinsson (mina förra gjorde så).
Lyft tanken- bort med luftburkslocket- bort med filter. Då kan du se spjällen och se vad som händer( tar 5 min). En möjlighet kanske kan vara om returwiren är dåligt spänd så du inte kan dra tillbaka spjällen och wiren inte är riktigt nog stark sista biten.
När jag kikade på Alice racing om SIL systemet så stod det att man behövde en SIL mapp för att systemet skulle lira.
Går det att installera en sådan mapp själv eller måste man lämna ifrån sig cykeln?
Varför finns det ingen som säljer beggade system? : /
ne det kan inte vara start knappen, för när den är kall så ser/hör jag skillnad mellan knappa å inte.... jag har bara kollat spjällen i kallt tillstånd och då verkar dom gå hur fint som hällst, men får prova i varmt me. För det är då felet kommer.
Varför skulle man dra upp tomgången? min är ställd på ca 2000v i tom. å 3-3500 med kallstartknappen. men när jag startar uttan knppen i så ligger den kanske på 1600v.
Ang. mappning så vet jag inte vilken som sitter i. Orginal ifrån fabrik skulle jag kunna gissa på. vad kostar en mappning? Min närmaste Aprilia verkstad är i Anderstorp, och dom har bara sålt en SXV. För jag hade lite frågor och dom kunde inte svara på dom utan skickade mig till Halmstad. Men för att mappa så behöver dom en "vad det nu heter" är det samma som till andra Aprilia modeller. Så jag kan lämna in den på en mappning fast att dom inte vill ha med Sxv att göra. Dom menat på att dom kan inget om just dom motorerna.
Är det någon här inne som har lackat/eloxerat sina fälgar?
Jag är lite sugen på racefälgarna, men vet inte om det kommer bli svårt att få det bra.
Vad tror ni?
http://www.martinz-racing.at/mario_martinz/1_news/news_mario_dateien/apri2008dh8.jpg
Jag fixade till mina på min 07:a
Riktigt snyggt!
Använde du den "riktiga" färgen eller valde du en egen?
Pulverlackade du, eller eloxerade du?
Min bror sa att det förmodligen kommer att släppa ganska fort eftersom att aluminiumet är polerat.
Tog du av ekrarna eller maskerade du?
Många frågor
Pulverlack, sitter som berget.
Jag tog bort ekrarna
Du slipade inte upp fälgarna eller gjorde något annat innan lack?
Har du skickat skjutspinnarna?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |