Aprilia-tråden.

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Det med vänster/höger håller jag med om.... Men bara i trafik! Är nog skräcken över att komma över på fel sida vägen tror jag. För på bana känns höger lika gott som en vänster! :tummenupp

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Skrev tidigare om att jag tappade min servicebok på E18.(Har inte fått igen den) Iaf så var serviceintervallen enligt den 600 mil(servade min vid ca 560 mil) och döm om min förvåning när service indikerades på instrumenteringen nu vid 750 mil. Tanken dyker ju genast upp vad det var för ulan bator-variant till servicebok jag fick med :va

Tokas

Hoj hänger i garagetak, dags att skruva?
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV mille -02
Kevorkian skrev:
Skrev tidigare om att jag tappade min servicebok på E18.(Har inte fått igen den) Iaf så var serviceintervallen enligt den 600 mil(servade min vid ca 560 mil) och döm om min förvåning när service indikerades på instrumenteringen nu vid 750 mil. Tanken dyker ju genast upp vad det var för ulan bator-variant till servicebok jag fick med :va
Tja serviceintervallerna varierar ju lite i början:
1: 100 mil
2: 650 mil (750 mil på mätaren)
3: 750 mil (1500 mil på mätaren)
4: 750 mil (2250 mil på mätaren)
5: 750 mil (3000 mil på mätaren)
o.s.v...

Last edited:

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Snyggt! Klar man vill ha det STORA Lejon märket.... :D

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Tokas skrev:
Tja serviceintervallerna varierar ju lite i början:
1: 100 mil
2: 650 mil (750 mil på mätaren)
3: 750 mil (1500 mil på mätaren)
4: 750 mil (2250 mil på mätaren)
5: 750 mil (3000 mil på mätaren)
o.s.v...

:va

Kanske formulerade jag mig otydligt. I serviceboken jag fick med hojen angavs att den skulle servas efter 1000km, 6000km, 12000km osv

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
Kevorkian & Mickar skrev:
Sweet :fyllisar

Berätta nu då...

Hur var det? Känslan? Hur var hojen?

Allt vill vi veta :banana

AA fan det va najs att komma upp i sadeln igen...
Va nervös som fan innan, nästan så jag sket i att prova... höhö.
Men när jag väl kört iväg och rullat en mil så... ja då va det som vanligt.
Hojen va juh rätt go. Måste pilla lite settings bara... Dock går det inte att jämföra med min gamla vildkatt.
Sen får jag juh inte varva någe heller... Booooring, men jaja... trycker väl säkert en 100 mil i helgen... så jag slipper fisåka sen.

Men som sagt, denna blir nog fin att åka på bara jag kört in den och moddat lite! hehe, sjukt att man nu måste modda som fan för att få den som man vill ha den! :D Även fast man inte ska jämföra med 00:an så gör man juh det... och jag kan bara säga en sak... den e inte i närjeten av kick in the but som 00:an va! :Bugar "saknar den" buhuhuhu...
:tummenupp Men, inkörd å sen lite airkits å pcIII å pryls så lär den rocka den med... är rädd för att det förmodligen blir portning av denna med! =) :banana :yoparty

Skuj som faen dock att köra igen!

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
KaZ skrev:
AA fan det va najs att komma upp i sadeln igen...
Va nervös som fan innan, nästan så jag sket i att prova... höhö.
Men när jag väl kört iväg och rullat en mil så... ja då va det som vanligt.
Hojen va juh rätt go. Måste pilla lite settings bara... Dock går det inte att jämföra med min gamla vildkatt.
Sen får jag juh inte varva någe heller... Booooring, men jaja... trycker väl säkert en 100 mil i helgen... så jag slipper fisåka sen.

Men som sagt, denna blir nog fin att åka på bara jag kört in den och moddat lite! hehe, sjukt att man nu måste modda som fan för att få den som man vill ha den! :D Även fast man inte ska jämföra med 00:an så gör man juh det... och jag kan bara säga en sak... den e inte i närjeten av kick in the but som 00:an va! :Bugar "saknar den" buhuhuhu...
:tummenupp Men, inkörd å sen lite airkits å pcIII å pryls så lär den rocka den med... är rädd för att det förmodligen blir portning av denna med! =) :banana :yoparty

Skuj som faen dock att köra igen!

Trött på draget???

Kan byta jämt... :hihi

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
mikcar skrev:
Han har 5.000 varv kvar på varvräknaren... Kommer nog låta lite annorlunda sen.... :confused: :rolleyes:

Nejnej den e lika slö de sista 5000 varven så se till att byta jämt med min finna blåa mille nu, som går som ett spjut!!och inte som en slö 04a :tungan. Inget att tveka om byt medans du har chasen!

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
mikcar skrev:
Han har 5.000 varv kvar på varvräknaren... Kommer nog låta lite annorlunda sen.... :confused: :rolleyes:

Nu med airkittet på så blev det lite bättre respons på botten och upp till 6000 varv.!

börjar banne mig likna gamla millan! :yoparty :D

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...