mikcar
Ny medlem
TERMINATOR skrev:snackade med AVA idag och enligt dom spelar det ingen roll vilken glukol jag använder, tack för svaren
Brukar va etylenglykol i hojar (blå färg). Blanda inte propylen med etylen bara.
TERMINATOR skrev:snackade med AVA idag och enligt dom spelar det ingen roll vilken glukol jag använder, tack för svaren
Haloj..mikcar skrev:Brukar va etylenglykol i hojar (blå färg). Blanda inte propylen med etylen bara.
Ingen tvekan att PCIII är en bra produkt, men behövs de om du bara moneterar ett airkit med slipon.KaZ skrev:tjenix...
Om du beställer ett renegade airkit tror jag inte att du behöver bry dig i rubber-prylen... Eller rättare sagt... du behöver inte bry dig i den.
Din motor kommer få för mycke luft iaf. Vad du bör göra är att samtidigt skaffa en PCIII och helst ett helsystem, slipon om det inte finns stålar till ett helsysse. Sen monterar du allt och sen konfar du in PCIII:an i bänk. Då först kommer du kunna få ut max ur den motorn med de 3 enkla moddsen.
Väldigt lätt att få fel blandning om du inte har PCIII, dessutom kommer du bara få gissa hela tiden om du labbar omkring med Chip. Och sen om du kör med en för tunn blandning så kommer det slita svin på avgasventilerna... Men men...
plånboken styr!
Aprilias egna eprom är väl i första hand endast tänkta i kombination med deras egna effektljuddämpare tror jag.2ono skrev:varför säljs då EPROM som tillbehör av aprilia om det skulle vara skadligt?
Dom om några borde ju veta!
Vill inte vara näsvis men ha fakta.
2ono skrev:Ingen tvekan att PCIII är en bra produkt, men behövs de om du bara moneterar ett airkit med slipon.
Reagerade på ditt inlägg du säger att Citat"lätt att få fel blandning om du inte har PCIII, dessutom kommer du bara få gissa hela tiden om du labbar omkring med Chip.
Är det fakta eller subjektiv känsla? ha du någon erfarenhet av detta eller några exempel att referera till.
Undrar efter som flera tuning shops tex ducati kämna och af1 racing använde i 1:a hand mod anpassade eprom och rek dyno ,med synkning av trottelhusen,
varför säljs då EPROM som tillbehör av aprilia om det skulle vara skadligt?
Dom om några borde ju veta!
Vill inte vara näsvis men ha fakta.
KaZ skrev:Genom att ta bort luftburken och tex. sätta dit ett Renegade airkit så ändrar du förutsättningarna väldigt mycke. Då måste du kunna "ställa in" luft/bränsle blandningen efter de nya förutsättningarna. Annars går inte hojen optimalt och du har till 99% chans fel blandning.
Problemet med detta är att det finns en uppsjö av olika chip och tillverkare av slipon. Och om man bara håller sig till att byta chip och avgas så klarar man biffen enkelt. Då har du hela tiden rätt blandning, dvs. Kör du med ett Arrow slipon och arrow chip... ja då ere funkis. Lägger du däremot till ett renegade airkit... ja då faller allt. Då får du nya förutsättningar som i så fall skulle kräva ett chip som är framtaget med just de förutsättningarna... Nu skiljer det väl kanske inte så mycket mellan de olika chippen som finns, men det finns bara ett fåtal chip med rätt förutsättningar för en luftmod. Renegade själva har ett chip... men då skall du oxå köpa deras slipon.
Har labbat med detta själv i 2 år, men vet eg. aldrig om det va rätt eller fel. dock när jag slängde på PCIII och mappa in den i bänk så vet jag att det blev rätt.
Om nu af1 racing använder "anpassade" eprom beror det juh på att de kan göra det, dvs bränna dem själva... dvs göra egna mappar utefter de mods de gör på motorn. Tror inte de sitter och letar bland 25 olika Eprom för att testa alla och se vilket som fick bäst resultat... dom mappar och bränner ett precis som jag sa utefter de mods som gjorts.
det e vad jag tror.
Sen är juh den största fördelen med en PCIII att den inte blir "gammal" i den kan du hela tiden ändra förutsättningarna om du ändrar nåt på hojen som har med luft eller bränsle att göra.
/KaZ
/KaZ
Triggerhappy skrev:Renegade kitet ger inte bara mer luft utan tar även bort den resonans svackan som orginalburken genererar vid ca 5Krpm. Byt hur mycket filter du vill...så länge orginalburken sitter där finns svackan där !!
Greenblood skrev:Var kan man inhandla kitet och passar det även på Tuonon...???
Undrar en tjomme som äger sin första Aprilia....
TERMINATOR skrev:är det någon som har en helbild på en falco med bukkåpa/motorkåpa eller kalla det va ni vill, jag har letat men hittar ingen helbild bara massa småbilder, jag kan inte bestämma mej om det är snyggt eller inte, föresten kan ni säga vad ni tycket om det, allså en falco med hel kåpa
Greenblood skrev:Var kan man inhandla kitet och passar det även på Tuonon...???
Undrar en tjomme som äger sin första Aprilia....
Va sa du nu då?TERMINATOR skrev:hejhopp, komigen nu give me a bild.....
nu så sa jag TACK!!!!ec2bme skrev:Va sa du nu då?
Personligen tycker jag att det ser riktigt bra ut.
TERMINATOR skrev:nu så sa jag TACK!!!!
undrar hur det skulle se ut med en mattsvart sån på min hoj
RSV_R skrev:Den va LÄCKER!!!
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |