Aprilia-tråden.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
Black-Wolf skrev:
Så här ser min Falco ut personligen tycker jag att det ser grymt bra ut :tummenupp

Vet inte om en Mattsvart kåpa gör sig så bra, skulel nog satsa på vinröd i ditt fall...men som sgat smaken är som baken :arsele

/BW

ja det va skit snyggt, satt den på när du köpte den eller har du satt dit den själv?? om du köpt den vad kostade den och var fick du tag i den????
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Black-Wolf skrev:
Så här ser min Falco ut personligen tycker jag att det ser grymt bra ut :tummenupp

Vet inte om en Mattsvart kåpa gör sig så bra, skulel nog satsa på vinröd i ditt fall...men som sgat smaken är som baken :arsele

/BW

Silverfärgad såg riktigt bra ut :tummenupp Kostar som sagt??
 

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
TERMINATOR skrev:
ja det va skit snyggt, satt den på när du köpte den eller har du satt dit den själv?? om du köpt den vad kostade den och var fick du tag i den????

Den satt på när jag köpte den.
Förra ägaren köpte den på rsvr.net och den kommer olackad

Snabb koll på deras hemsida ger 99,99 £ + VAT

Är helnöjd med utseendet som sagt :tummenup

/BW
 
Last edited:

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Kom att tänka på en sak nu i kväll! När jag gjorde min första service på Biscaya så sa dom att bränsle/luft värdet på den bakre cyllen låg lite galet. Det justerade dom in på sprutet. Men när dom mäter detta antar jag att dom kopplar en lambda till de hål som finns i avgassystemet. (sitter en insex skruv i båda rören strax efter varje cylle)

Men nu till funderingen.... Hur gör man en sådan mätning med ett helsystem? Jag har ett Akra i titan som inte har några sådana inkopplingar! Då kan man väl inte mäta på de båda cylindrarna separat? Kanske kan koppla lambdan till ljuddämparen men då blir ju det för båda cyllarna..... :gnissla Och en av dessa kan ju då gå snålt.... :gnissla

Är det jag som är virrig nu eller? (är ju rätt sent....) :rolleyes:
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
RSV_R skrev:
Kom att tänka på en sak nu i kväll! När jag gjorde min första service på Biscaya så sa dom att bränsle/luft värdet på den bakre cyllen låg lite galet. Det justerade dom in på sprutet. Men när dom mäter detta antar jag att dom kopplar en lambda till de hål som finns i avgassystemet. (sitter en insex skruv i båda rören strax efter varje cylle)

Men nu till funderingen.... Hur gör man en sådan mätning med ett helsystem? Jag har ett Akra i titan som inte har några sådana inkopplingar! Då kan man väl inte mäta på de båda cylindrarna separat? Kanske kan koppla lambdan till ljuddämparen men då blir ju det för båda cyllarna..... :gnissla Och en av dessa kan ju då gå snålt.... :gnissla

Är det jag som är virrig nu eller? (är ju rätt sent....) :rolleyes:


bra då fick jag veta va det hålet är till för, stog för några timmar sen och diskuterade just det med polarn :tummenupp :tummenupp
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
RSV_R skrev:
Kom att tänka på en sak nu i kväll! När jag gjorde min första service på Biscaya så sa dom att bränsle/luft värdet på den bakre cyllen låg lite galet. Det justerade dom in på sprutet. Men när dom mäter detta antar jag att dom kopplar en lambda till de hål som finns i avgassystemet. (sitter en insex skruv i båda rören strax efter varje cylle)

Men nu till funderingen.... Hur gör man en sådan mätning med ett helsystem? Jag har ett Akra i titan som inte har några sådana inkopplingar! Då kan man väl inte mäta på de båda cylindrarna separat? Kanske kan koppla lambdan till ljuddämparen men då blir ju det för båda cyllarna..... :gnissla Och en av dessa kan ju då gå snålt.... :gnissla

Är det jag som är virrig nu eller? (är ju rätt sent....) :rolleyes:

Låter som att det inte blir så lätt. På vacuum går ju forfarande att justera men CO (som man mäter i hålen) ska ha prioritet över synkronisering på vacuumet så frågan är väl om eller hur bra det skulle bli.
Ring till Kenneths MC i Gbg å fråga, de har mekat båge sen istiden å e auktoriserade Aprilia mekers.
Av egen erfarenhet kan jag säga att Kenneths kan mer Aprilia än Biscaya.
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
kolla och säg vad ni tycker, längst till hö som det är idag.

TACK till Kyckling och Rejvis med moddningen av bilderna :pannkyss
 

Bifogat

  • FALCO test svart.JPG
    FALCO test svart.JPG
    50.5 KB · Visningar: 76
  • falco 4.jpg
    falco 4.jpg
    80.2 KB · Visningar: 72
  • falco test röd.jpg
    falco test röd.jpg
    50.6 KB · Visningar: 65
Last edited:

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 748 SPS
RSV_R skrev:
Kom att tänka på en sak nu i kväll! När jag gjorde min första service på Biscaya så sa dom att bränsle/luft värdet på den bakre cyllen låg lite galet. Det justerade dom in på sprutet. Men när dom mäter detta antar jag att dom kopplar en lambda till de hål som finns i avgassystemet. (sitter en insex skruv i båda rören strax efter varje cylle)

Men nu till funderingen.... Hur gör man en sådan mätning med ett helsystem? Jag har ett Akra i titan som inte har några sådana inkopplingar! Då kan man väl inte mäta på de båda cylindrarna separat? Kanske kan koppla lambdan till ljuddämparen men då blir ju det för båda cyllarna..... :gnissla Och en av dessa kan ju då gå snålt.... :gnissla

Är det jag som är virrig nu eller? (är ju rätt sent....) :rolleyes:


För att optimalt mäta med lambda så ska man ha ett maxavstånd ifrån avgasventil som jag tror man överstiger ganska mycket om man kollar efter ljuddämparen, alternativet är väl att fixa motsvarande mätpunkter på det nya systemet?!
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
man kanske skulle ha den i kolfiberlook alike, har ju det på huggern och tankskyddet :näsblod :näsblod , KAN INTE BESTÄMMA MEJJJJJJJJJJJ :va
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
christer skrev:
För att optimalt mäta med lambda så ska man ha ett maxavstånd ifrån avgasventil som jag tror man överstiger ganska mycket om man kollar efter ljuddämparen, alternativet är väl att fixa motsvarande mätpunkter på det nya systemet?!

Det man kan göra är ju att ta bort ljuddämp och mellanrör. Då kommer du att mäta (i ett helvetes VRÅLANDE) ca: 50 cm från avgasventil. Men det kanske är för långt det med.... Hur FAN kan Akra med fler va så kassa att dom skiter i att montera dessa enkla saker. Trodde ärligt inte det om dessa "gurus"....

Att montera dit nya egna mätpunkter skullle ju kunna gå om man kan fixa sådanan i titan, och har tillgång tilll att svetsa i titan helvetet!!!! :4skrika
Vilket inte är så lätt....

Flugan: som du sa så tror jag Biscaya är mest inriktade på ducce....

KaZ: hur mätte du nar du mappade hojen med helsystem? CO:n alltså?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top