Aprilia-tråden.

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
KRK skrev:
Tackar…(där fick man :) )
Är faktiskt tacksam för synpunkter, positiva som negativa. (så tack faktiskt :tummenupp )
Vet att hemsidan går att göra bättre (och den kommer at bli bättre i framtiden)…men det kostar och det kan i slutänden betyda högre priser på produkterna (vilket jag inte vill).

Mvh
Karl / KRK

Sorry.... :rolleyes: Nej men ärligt, jag förstår dig. Det kostar stålar, men om du vill ha lite tips på bättring så kan du ju lägga en tråd i forumet. Då får du säkert mer tips än du vill ha.... (när den dagen kommer då du tänkt uppdatera)

Vore ju iaf gott om man kunde se bilder, priser och till vad grejerna passar till. Men är man riktigt intresserad så kan man ju faktiskt fråga/ringa. Men det blir lite "avtändande" när inte internet sidor är lättöverskådliga/enkla och har all information om produkerna....
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
KRK skrev:
Tackar…(där fick man :) )
Är faktiskt tacksam för synpunkter, positiva som negativa. (så tack faktiskt :tummenupp )
Vet att hemsidan går att göra bättre (och den kommer at bli bättre i framtiden)…men det kostar och det kan i slutänden betyda högre priser på produkterna (vilket jag inte vill).

Mvh
Karl / KRK


Du kan säkert få nån härifrån att bygga en hemsida mot lite gåvor i form av hojsaker,vadsom helst skulle vara bättre än den du har nu :hihi

Skulle vara bättre om produktbilder och navigationen bättrades.I övrigt så kan man väl inte klaga på nåt:=),din inställning om så låga priser som möjligt är för mig väldigt tilltalande :tummenupp

MvH Markus
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
blir nog en mattsvart kåpa, tror det blir rejsigast :va om man inte ser ut som den hojen förstås
 

Bifogat

  • mattsvart på röd.jpg
    mattsvart på röd.jpg
    84.6 KB · Visningar: 84
Last edited:

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
RSV_R skrev:
Va tyvärr inte med under servicen.... Vet bara att dom sa att CO:n låg galet och att dom fixat det... Kanske får fixa mätpunkter på det satans akra systemet....

Jag har samma problem jag. Det sitter iofs portar på. (orginal) Men de är för 4-EGA, 5-EGA o allt vad det nu heter. Jag skall ha för O2-sensor. Det blir att svetsa dit. Om du skall svetsa dit portarna, kolla innan med verkstad och vad de kör med.

Akara 2-2 till din modell har portar. Kan det vara för att 2-2 är egentligen 2-1-2 och de tänkte att bara då behövs det? Möjligt.
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
TERMINATOR skrev:
blir nog en mattsvart kåpa, tror det blir rejsigast :va om man inte ser ut som den hojen förstås
I de sällskapet så e de klart att den ser rejsig ut. Prova att ställa den brevid en mille så får du se. :tungan :D :banana :hihi


Skämt o sido. Men mattsvart med en aprilia-logga i krom eller nåt så e de nog inte fel. Jag tycker du ska ha nån dekal eller nåt på den iaf så att den syns.

Good luck. :tummenupp
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
ec2bme skrev:
I de sällskapet så e de klart att den ser rejsig ut. Prova att ställa den brevid en mille så får du se. :tungan :D :banana :hihi


Skämt o sido. Men mattsvart med en aprilia-logga i krom eller nåt så e de nog inte fel. Jag tycker du ska ha nån dekal eller nåt på den iaf så att den syns.

Good luck. :tummenupp

blir samma textkulör på kåpan som på tanken dvs ljus grå, och kåpan kommer att bli sidenmatt typ


ps. ang rejsig så ser väl allt rejsigare ut en just den falcon på bilden med full semmsterpackning
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
TERMINATOR skrev:
blir samma textkulör på kåpan som på tanken dvs ljus grå, och kåpan kommer att bli sidenmatt typ
De låter snyggt. Bild när de klart tack. :tummenupp

TERMINATOR skrev:
ps. ang rejsig så ser väl allt rejsigare ut en just den falcon på bilden med full semmsterpackning
Nä, kolla på dom loken i bakgrunden. Falcon hade ju krachpuckar och allt möjligt coolt.
 

Greenblood

http://ninjaz.kicks-ass.net/greenblood/
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Kalix
Hoj
Mitsubishi Evolution IX -06 (vässad)...:o)
Om man monterar renegade , evo eller nått annat "öppet" airbox-kit så borde man ju förlora lite av övertrycket som "luffarturbon" åstadkommer.
Kan inte tänka mig att det blir lika tätt med tanken som luftbox som med orginal....eller...??? :confused:
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Greenblood skrev:
Om man monterar renegade , evo eller nått annat "öppet" airbox-kit så borde man ju förlora lite av övertrycket som "luffarturbon" åstadkommer.
Kan inte tänka mig att det blir lika tätt med tanken som luftbox som med orginal....eller...??? :confused:

Tror inte heller att det blir lika tätt. Men jag hörde av någon som känner någon (?) att appe motorn inte jobbade så bra vid övertryck...
 

Deefred

Garage på Grosse Freiheit.....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hamburg/Nyköping/Sevilla
Hoj
FZ750-85, Aprilia Mille R -02, Aprilia Futura -01
RSV_R skrev:
Tror inte heller att det blir lika tätt. Men jag hörde av någon som känner någon (?) att appe motorn inte jobbade så bra vid övertryck...

Nog snarare så att placeringen av intagen inte är direkt bra tom 2003.
Mer att motorn skall få kall luft än en ramm luft effekt som inte ger något före ca 160 knutar ens vid en idealisk placering.

Det är totaltrycket man är ute efter dvs det dynamiska + statiska.

Själv vill jag ha den här www.ironbite.de men tyvärr rätt dyr jämfört med andra lösningar. Den verkar dock kunna hålla tätt vilket är viktigt för att undvika att få in damm i motorn.
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
TERMINATOR skrev:
blir kåpa, ska beställa på måndag, köper ifrån www.mcevolution.se
var får jag tag i rätt färg kod???

Snacka med Don Tomaso här på forumet, hans röda Falco är omlackad av en firma som har hittat exakt rätt nyans trots att det som sagt är omöjligt att få tag i färgkoden.
När hans står brevid min kan man inte för blotta ögat upptäcka nån färgskillnad. :tummenupp
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
bikerwoman skrev:
Snacka med Don Tomaso här på forumet, hans röda Falco är omlackad av en firma som har hittat exakt rätt nyans trots att det som sagt är omöjligt att få tag i färgkoden.
När hans står brevid min kan man inte för blotta ögat upptäcka nån färgskillnad. :tummenupp


Nja, helt omöjligt är det inte. När jag skulle lacka om min så pratade jag med en firma i England(tror det var ang. dekaler) och frågade då om dom visste vilken färgkod det var på min mille. Det visste dom inte men jag fick namnen på färgerna "Rosso Red" och "Plumb Grey" vilket räckte för att lackfirman här i stan skulle kunna ta fram rätt kod.
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
TERMINATOR skrev:
blir nog en mattsvart kåpa, tror det blir rejsigast :va om man inte ser ut som den hojen förstås

Den där var ju hur cool som helst, kolfierskärm, Mille sving mm.
Blinkers arrangemanget fram kanske inte var det sexigaste !!
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
ok, då är det bara att fixa koden eller namnet på fägen så löser det sig säker, tack för all hjälp
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
TERMINATOR skrev:
ok, då är det bara att fixa koden eller namnet på fägen så löser det sig säker, tack för all hjälp

Snacka med Peter på FLR racing, han ombesörjde 2 omlackningar på "röda" Falco´s nu i vintras. Jag har sett den ena å den var helt perfa !!
Pm´a mig eller 2meter (Peter) direkt !
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
Triggerhappy skrev:
Snacka med Peter på FLR racing, han ombesörjde 2 omlackningar på "röda" Falco´s nu i vintras. Jag har sett den ena å den var helt perfa !!
Pm´a mig eller 2meter (Peter) direkt !

Jag har nyss pratat med en lackerar som fixar all lackering åt AVA mc, han avåde mej att lacka kåpan i falco röd pga att den är så värmetjänslig att den skulle bli gul efter en säsong, röda kulören va tydligen inga problem att få fram, om någon sitter inne på info ang detta med att färgen skulle vara värme tjänslig kan ni berätta det för mej.
 
Last edited:

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
hej hopp!

va juh bara tvungen att göra ett besök i garaget i söndags... :D
Jag mena... det va juh + grader och solen lös... då röck det direkt i morrpinnen... :hihi

Startade upp henne och lät henne morra lite... :banana

lite pics

Dsc00076.jpg

Dsc00071.jpg

Dsc00074.jpg

Dsc00075.jpg

Dsc00001.jpg
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
TERMINATOR skrev:
va fin hon är, luktar hon gott oxå??
jag vet att dom har ett jävla temprament när man retar upp dom som italienska liven :hihi :hihi

Oja! hon luktar som en stor! :hihi

"OBS! När Du/Ni svarar på ett mess med img-taggar så ta bort de taggarna innan ni postar svaret... annars förljer bilderna med som ni vet! :tummenupp
Detta för att det inte ska bli ett enda långt bildspel med samma bilder i samma tråd!" :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top