Aprilia-tråden.

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Aprilia Fan skrev:
jag fick också det rådet, sätt tillbaka den av klippta kabeln, hojen gick mycket bättre, ska och bromsa den i slutet av veckan.
Roligt att se om min kurva har ökat;)

Vänta lite nu, ska man koppla på den avklippta kabeln vid datorboxen om man har chippat om den??
:confused:
Jag har alltså INTE bytt luftfilteret(har bara tagit bort "strypbrickan").


Eller är jag ute o cyklar?
Vilken avklippt kabel åsyftas?
Bör den bara kopplas ihop igen om man byter luftfilteret?

Enl vad JAG har fått höra, så ska den avklippta bara göra så att datorboxen läser "rätt" kurva i orginal e-promet, då det är programmerat med 2 kurvor, en strypt och en ostrypt.
Så OM det nu stämmer så ska det ju i princip kvitta huruvida kabeln är avklippt eller ej om man har chippat om hojjen....

Rätt eller fel?

Tacksam för svar!
 

Spykez

Superbike
Gick med
14 May 2003
Ort
Sverige
Hoj
GSXR 1000
El Presidente skrev:
Vänta lite nu, ska man koppla på den avklippta kabeln vid datorboxen om man har chippat om den??
:confused:
Jag har alltså INTE bytt luftfilteret(har bara tagit bort "strypbrickan").


Eller är jag ute o cyklar?
Vilken avklippt kabel åsyftas?
Bör den bara kopplas ihop igen om man byter luftfilteret?

Enl vad JAG har fått höra, så ska den avklippta bara göra så att datorboxen läser "rätt" kurva i orginal e-promet, då det är programmerat med 2 kurvor, en strypt och en ostrypt.
Så OM det nu stämmer så ska det ju i princip kvitta huruvida kabeln är avklippt eller ej om man har chippat om hojjen....

Rätt eller fel?

Någon som vet, blev också nyfiken!
Han på Renegade sa att jag kanske skulle måsta sätta tillbaka kabeln.
Hojen fick för mycket bensin med air kitet.
Ja upplever att hojen går bättre, men jag ska köra i broms bänk med kabeln och utan kabeln för att få se.
Ska i slutet av veckan och testa.
Kommer att redovisa svaret här;)

Tacksam för svar!
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Satt precis och undrade samma sak...!?!?

Har ringt till Roffes nu ang. Barnetts koppling och de har inte till Aprilia tyvärr!

Hur många i Stockholmstrakten vill göra en sambeställning från RSVR? Jag kan åta mig att ordna med beställningen. Kaz, Buster... några fler? Finns det fler i Stockholm...? ;)
(Såldes tydligen hela 18 st. Aprilia Mille i Sverige förra året....)

Idag ska jag montera nya slicks på Yamahan och sen ska det köras utav.... i Linköping och Karlskoga!

Ha det!
 

Spykez

Superbike
Gick med
14 May 2003
Ort
Sverige
Hoj
GSXR 1000
mikcar skrev:
Satt precis och undrade samma sak...!?!?

Har ringt till Roffes nu ang. Barnetts koppling och de har inte till Aprilia tyvärr!

Hur många i Stockholmstrakten vill göra en sambeställning från RSVR? Jag kan åta mig att ordna med beställningen. Kaz, Buster... några fler? Finns det fler i Stockholm...? ;)
(Såldes tydligen hela 18 st. Aprilia Mille i Sverige förra året....)

Idag ska jag montera nya slicks på Yamahan och sen ska det köras utav.... i Linköping och Karlskoga!

Ha det!
Är gärna med och beställer om det är okej.
Skulle vilja ha en ny ruta.
Har haft anonns på hojen, nu kommer det en och bjuder jättebra för hojen:(
Om jag skulle sälja den.
Någon som är intresserad av: Helsystem leo vince ny pris 11.000kr, 1 vecka gammalt

Renegade air kit ny pris 2500kr, i vecka gammalt

kompletta original kåpor, alla kåpor, tank, skärmar, lysen, fram och bak, precis allt.
Är lackade matt svarta, med insperation av -01 mille(vita fram med blixten)

Super chipp ny pris ca 4000kr, kan släppa det för 1200kr

intresserad Aprilia fan
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
tjena alla sötnosar...

:D

tänkte bara lägga in lite bilder på min lilla mille... passade på att få den fotad när den va nytvättad och putsad... J-Bones Tlr i bakgrunden... :tummenupp
 

Bifogat

  • 003.jpg
    003.jpg
    75.8 KB · Visningar: 267

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
en till! :whip det e så vackert att man nästan gråter!! :bow
 

Bifogat

  • 002.jpg
    002.jpg
    78.8 KB · Visningar: 255

Kullberg

........
Gick med
11 May 2003
Ort
Malmö
Hoj
DM Brutale
TheDude skrev:
Nu är jag inte helt säker, men jag har för mej att jag hört någonstans att det är tillåtet att ha den på ryggen, hehe...någon som vet säkert?? :confused:

Det går ju inte och ha skylten på ryggen ioch med att man måste ha skyltbelysning
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Betr "lufta kopplingen" så gjorde det faktiskt skillnad.
Det känns som kopplingen "låser" bättre, jämnare ??

Kan väl bäst beskrivas med att framhjulet blev piggare på att lätta än innan. (jag är ingen bakhjuls fantom)

En väldans enkel åtgärd som gav mig ett bra resultat.

Dock är inte kopplingen helt kurant villket märks på de höga växlarna i hög fart = hög last.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
tänkte att man skulle lagt in en bild på hojen oxå, men nu ser den ut som skit :( :( Hoppas att de går smidigt med försäkringen o sånt o att man hinner köra lite hoj innan sommaren är slut :confused:

angående de där fälg-köp-byt-osv snacket så har man den där 6(?) ekrade varianten, samma som triggerhappy har tror jag..

iaf, om ni villl veta vilken hoj som låter grymmast, är de en mille med dubbla shark.. ännu grymmare är de utan dämpare o fan så mycket snyggare :D :D :D låter som en argsint top-fuel-metanol osv.. :rock :rock

kör hårt. :öl
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
dan_mille skrev:
tänkte att man skulle lagt in en bild på hojen oxå, men nu ser den ut som skit :( :( Hoppas att de går smidigt med försäkringen o sånt o att man hinner köra lite hoj innan sommaren är slut :confused:

angående de där fälg-köp-byt-osv snacket så har man den där 6(?) ekrade varianten, samma som triggerhappy har tror jag..

iaf, om ni villl veta vilken hoj som låter grymmast, är de en mille med dubbla shark.. ännu grymmare är de utan dämpare o fan så mycket snyggare :D :D :D låter som en argsint top-fuel-metanol osv.. :rock :rock

kör hårt. :öl

har du också kraschat??
 

Spykez

Superbike
Gick med
14 May 2003
Ort
Sverige
Hoj
GSXR 1000
Triggerhappy skrev:
Betr "lufta kopplingen" så gjorde det faktiskt skillnad.
Det känns som kopplingen "låser" bättre, jämnare ??

Kan väl bäst beskrivas med att framhjulet blev piggare på att lätta än innan. (jag är ingen bakhjuls fantom)

En väldans enkel åtgärd som gav mig ett bra resultat.

Dock är inte kopplingen helt kurant villket märks på de höga växlarna i hög fart = hög last.

Har du så rätt i så, såg det ni skrev här;)
Provade, tyckte också den funkade bättre:tummenupp
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
r1666 skrev:
har du också kraschat??

"klart" att man har krashat :( :( Lämnade in hojen till verkstan igår, skulle inte ta "allt" för lång tid ändå sa dem, sjysst folk man har att göra med haä i jönköping :tummenupp förresten 5 ekrar varde visst på fälgarna.. har inte så jättekoll på hojen, tog två månader innan jag såg att de var såna fälgar, hade för mig att de var dem där "aprilia-fan" fälgarna ..

mr noll-koll :confused:
 

Spykez

Superbike
Gick med
14 May 2003
Ort
Sverige
Hoj
GSXR 1000
dan_mille skrev:
"klart" att man har krashat :( :( Lämnade in hojen till verkstan igår, skulle inte ta "allt" för lång tid ändå sa dem, sjysst folk man har att göra med haä i jönköping :tummenupp förresten 5 ekrar varde visst på fälgarna.. har inte så jättekoll på hojen, tog två månader innan jag såg att de var såna fälgar, hade för mig att de var dem där "aprilia-fan" fälgarna ..

mr noll-koll :confused:

?????????? Hur menar du
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Aprilia Fan skrev:
Vad pratar vi om för summa?
maila ett mellan pris till mig så ska jag fundera på det;)
Varför vill du byta bort dom?

ja?!? grymmens svårt... men det beror lite på vad du har før dæck på osv... men skillnaden i pris på fælgarna ær nånstans runt 10 - 15 000:-.

men...

kolla pm

Hade hojjen på sørvis igår.. på hojladan... han sa att han gick igenom hela hojjen och efterdrog och hade sig ... ventilcheck och allt.. bøt olja 0 filter, t.o.m luftfilter bøt han.. han bjød på den kostnaden :D ... nu ere castrol GPS olja i.

inte en sak hade han att anmærka på... inte ens drivpaketet..

me vara NØJD Mille ægare... kopplingen funkar bættre... då han också luftade den åt mig... allt før 2500:-...

tycker jag kænns helt ok :fakta

kram på er
 
Last edited:

twinner666

Guest
dan_mille skrev:
"klart" att man har krashat :( :( Lämnade in hojen till verkstan igår, skulle inte ta "allt" för lång tid ändå sa dem, sjysst folk man har att göra med haä i jönköping :tummenupp förresten 5 ekrar varde visst på fälgarna.. har inte så jättekoll på hojen, tog två månader innan jag såg att de var såna fälgar, hade för mig att de var dem där "aprilia-fan" fälgarna ..

mr noll-koll :confused:

vilket skit :( lider med dig
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top