mikcar
Ny medlem
Hej å hå!
Rev kopplingen igår och slipade av skivorna och lamellerna lite lätt. Får se om det gör någon skillnad... jag körde ca 1 mil igår kväll efter att jag var färdig men vill inte dra på fullt ännu. Varvade upp till 6000 ungefär och inget slir... jag ska ta det lugnt ett par mil till innan jag drar på fullt. Tyckte faktiskt att den drog iväg lite bättre från stillastående.
Vet inte om det här är någon långsiktig lösning... Det är nära en beställning på en "Barnett High Performance" koppling från RSVR nu...
Vad som är väldigt konstigt när jag plockade ihop kopplingen är att det saknas "Support Disc Plate" . #25 i sprängskissen på föregående sida... Någon som vet nått om det där? Blev ju osäker om jag supit bort den på nått sätt men jag var väldigt noggrann när jag plockade ur allt. Mycket konstigt!
Läste lite i verkstadshandboken att kopplingen också kan slira om det är luftbubblor i kopplingsvätskan... Ska även prova att lufta kopplingen...
Forts. följer....
Rev kopplingen igår och slipade av skivorna och lamellerna lite lätt. Får se om det gör någon skillnad... jag körde ca 1 mil igår kväll efter att jag var färdig men vill inte dra på fullt ännu. Varvade upp till 6000 ungefär och inget slir... jag ska ta det lugnt ett par mil till innan jag drar på fullt. Tyckte faktiskt att den drog iväg lite bättre från stillastående.
Vet inte om det här är någon långsiktig lösning... Det är nära en beställning på en "Barnett High Performance" koppling från RSVR nu...
Vad som är väldigt konstigt när jag plockade ihop kopplingen är att det saknas "Support Disc Plate" . #25 i sprängskissen på föregående sida... Någon som vet nått om det där? Blev ju osäker om jag supit bort den på nått sätt men jag var väldigt noggrann när jag plockade ur allt. Mycket konstigt!
Läste lite i verkstadshandboken att kopplingen också kan slira om det är luftbubblor i kopplingsvätskan... Ska även prova att lufta kopplingen...
Forts. följer....