TwinSucker skrev:Men brytaren som sitter i stödet och kopplingshandtaget verkar redan vara byglade...va så när jag köpte den. Jag har alltid kunnat starta den med stödet nere och utan att behöva frikoppla.
Idag ska jag köra iväg hojen till ett garage och börja kika på´t men jag är övertygad om att det är nåt pissenkelt fel när jag väl hittar det.
En vild gissning! Den blev sur!
men det fixar du enkelt... Jag kom på ett sätt att få den att starta efter jag fipplat nån dag med min.
Kom på det när jag blev less och förbannad...
Är hojen sur, kan man tydligen hålla full gas medans man kör startmotorn... tar bara några sekunder sen börjar den prutta, och några sek till sen startar den. och när man tänker efter så är det juh inte så konstigt.
En sur hoj behöver luft... med full gas får den luft.

Så gjorde jag och det funkade finfint.
hmmm tips är att köra med startkablar oxå så man har max snurr på startmotorn!

tjing