Aprilia-tråden.

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
LÅter kul det Ted ,, kan du sms:a mig om hur många vi blir ,, är vi 4 så behöver du inte för det har ja bokat rum för.

Fan va häftigt det ska bli med ett MOTO GP till i tjeckien ,, :banana

Ha det gott allesammans ,, // Jocke

Lam-Kaka skrev:
Ses i norge jocke får hoppas vi hittar ditt :)
 

_basse_

ailirpA
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia RSV Mille
Motul 300V

Var fan köper man Motul olja i Malmö?? Jag behöver fylla på till ikväll!! :4skrika
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
2ono skrev:
Nope men min motorhommie och tillika granne Kent vars söner kör enduro har pratat gott om dessa , har tydligen verkstad och kan det här med fjädring på
MTX i varje fall.
Jo, jag vet om flera som har lämnat in sina gaffelben och fått dom kittade för en spottstyver.
Hörde att nån hade lämnat in sina och fått dom fixade för typ 1100 och det är ju inte så farligt.

Du har riktigt snöat in på fjädringen märker jag :tomten
 

_basse_

ailirpA
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia RSV Mille
Vilken olja??

Jag har en Mille -00 (nyinköpt). Den förra ägaren körde på Motul 300V 15W50. När jag berättade detta för en verkstad här i Malmö, tyckte dom :3freak att jag skulle köra på Castrol olja istället. Annars börjar garanterat kopplingen att slira.
Tidigare har jag hört att man ska köra på Motul olja för att just undvika detta!
Förvirrande!! Vill dom bara sälja sin egen olja!?

Hur stor roll spelar märket egentligen? Bara man kör på en helsyntetisk kvalitetsolja!? Eller??
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
basseman skrev:
Jag har en Mille -00 (nyinköpt). Den förra ägaren körde på Motul 300V 15W50. När jag berättade detta för en verkstad här i Malmö, tyckte dom :3freak att jag skulle köra på Castrol olja istället. Annars börjar garanterat kopplingen att slira.
Tidigare har jag hört att man ska köra på Motul olja för att just undvika detta!
Förvirrande!! Vill dom bara sälja sin egen olja!?

Hur stor roll spelar märket egentligen? Bara man kör på en helsyntetisk kvalitetsolja!? Eller??
Min koppling högg som satan när jag körde castrol, motul fungerade utmärkt.. häll inte castrol i hojen, motul eller belray är rätta medlet!
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
basseman skrev:
När jag berättade detta för en verkstad här i Malmö, tyckte dom :3freak att jag skulle köra på Castrol olja istället. Annars börjar garanterat kopplingen att slira.
Hmm, bara en snabb liten motfråga då...har du märkt att kopplingen slirar?!? Låter bara som ett pissigt argument för att sälja den oljan som dom har :kocko

Castrol eller Motul...same shit diffrent name typ.
Själv kör jag med Motorex men skulle utan att tveka egentligen lika gärna kunna slänga i OKQ8 racing olja så länge det är rätt viskositet.
Jag vet inte om du har nån servicemanual till din men jag slänger med den här.
Servicemanual
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
jocke i köping skrev:
Tjenare Felix !
jag tog isär min o tittade efter ,, det är 10mm som det ska vara ,,
ok jag gjorde de inte bara för skoj skull ja bytte däkc åxå inför stundande semester resa till tjecien på MOTO GP den 28/8 ,,

Ha det så gott allesammans tillsvidare ,,
MvH: Jocke i köping


QUOTE=Felix]Tyckte deffinitivt det borde vara en 10:a men den är för stor, skall kolla i garaget igen idag. Å andra sidan är det inte originaldrevet som sitter på men bultarna borde vara original tycker jag.
/F
[/QUOTE]
Tackar,
Då vet jag att det bara var jag som var pantad :gnissla

Skall fixa det idag... fan jobbet tar all tid, aldrig hinner man köra!
 

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 748 SPS
Felix skrev:
Min koppling högg som satan när jag körde castrol, motul fungerade utmärkt.. häll inte castrol i hojen, motul eller belray är rätta medlet!


Använd inte Castrol, jag hade samma problem med min Mille, jag bytte till Mobile 1, fick ta isär koppling, rengöra, glasblästra stålskivor samt byta fjädrar, sedan var det OK. Vet till och med Mc handlare här i Linköping som stipulerat krav på att man inte ska använda Castrol om garanti ska gälla
 

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
Tjena Aprilia åkare!! jag vill bara säga det att jag avgudar era hojjar och ska snart sälja min riskokare för att köpa en mille!! :tummenupp det måste väl vara ett bra byte eller vad säger ni??.. ngt man ska tänka på när det gäller dessa cyklar?.. har hört att kopplingen är kass på dom tidiga modellerna.. men har tänkt mig en 02,03 typ.. kanske en R ?? denna verkar ju hur skön som hellst, bra pris med tror jag.. http://www.blocket.se/view/5760303.htm?caller=sbl_s&l=0&c=1&city=0 ...

V-Twin :yoparty
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
kraschpuck skrev:
Tjena Aprilia åkare!! jag vill bara säga det att jag avgudar era hojjar och ska snart sälja min riskokare för att köpa en mille!! :tummenupp det måste väl vara ett bra byte eller vad säger ni??.. ngt man ska tänka på när det gäller dessa cyklar?.. har hört att kopplingen är kass på dom tidiga modellerna.. men har tänkt mig en 02,03 typ.. kanske en R ?? denna verkar ju hur skön som hellst, bra pris med tror jag.. http://www.blocket.se/view/5760303.htm?caller=sbl_s&l=0&c=1&city=0 ...

V-Twin :yoparty


:hihi Kan juh inte köpe en Gul juh, det är juh den låmgsamma färgen! :hihi

allvarligt... ser ut som en bra deal! =)

gogogo
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
2ono skrev:
Nope men min motorhommie och tillika granne Kent vars söner kör enduro har pratat gott om dessa , har tydligen verkstad och kan det här med fjädring på
MTX i varje fall.

Springzz suspension är jag nöjd med. Köpte WP racedämpare till min Yamaha från dom. De fixade även till gaffelbenen med WP fjädrar samt kit från RaceTech.
Dom är erkänt duktiga på MX men börjar även satsa mer på RR-grejer nu.

Ett inlägg om dom:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=86555
 

MC Doktorn

Guest
TwinSucker skrev:
Jo, jag vet om flera som har lämnat in sina gaffelben och fått dom kittade för en spottstyver.
Hörde att nån hade lämnat in sina och fått dom fixade för typ 1100 och det är ju inte så farligt.

Du har riktigt snöat in på fjädringen märker jag :tomten

Ja bakdäcken tuggas upp till frukost $$$$$$$ av den förb.. fjädringen ska nu göra ett försök på torpet och KGA med lite mera kompressions dämp och .....bla bla. :tomten
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
2ono skrev:
Ja bakdäcken tuggas upp till frukost $$$$$$$ av den förb.. fjädringen ska nu göra ett försök på torpet och KGA med lite mera kompressions dämp och .....bla bla. :tomten
Min är svajig och svampig som fan men det får va för stunden, måste ju ha nåt att pilla med i vinter oxå :)
Vinterns sysslor ser ut som följer:
*Nya fjädrar i gafflarna
*Nya styrlager
*Porta topparna
*Kolla över alla lager i motorn
*Bygga om luftburken
*PCIII
*Pilla lite här och pilla lite där...listan kommer att bli längre säkert :banana
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
TwinSucker skrev:
Bla bla bla, jag är jobbig som QUOTAR mig själv :kocko
Kom på en annan minst sagt intressant sak...
Min skönhet är lite klöst efter ett par marksyningar och det kanske jag ska fixa till i vinter oxå.
Dom säljer kraschkåpor här på forumet men dom är till 04:an.

Så frågan lyder: Går det att ha 04:ans kåpor på en -99 om man moddar om luftkanaler och lysen?
Finns det någon som vet...Kaz kanske?

//Vill bli 04-wannabe
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
TwinSucker skrev:
Kom på en annan minst sagt intressant sak...
Min skönhet är lite klöst efter ett par marksyningar och det kanske jag ska fixa till i vinter oxå.
Dom säljer kraschkåpor här på forumet men dom är till 04:an.

Så frågan lyder: Går det att ha 04:ans kåpor på en -99 om man moddar om luftkanaler och lysen?
Finns det någon som vet...Kaz kanske?

//Vill bli 04-wannabe


allt går med vilja och vaselin! :tummenupp

Du lär få plasta och ha dig en hel del, men tja... du har juh hela vintern på dig! :hihi
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top