TwinSucker
Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Nikk skrev:...fantastiskt !!! Man behöver inte ens svara utan det gör någon annan åt en Kunde inte sagt det bättre själv
Tack TS o loman
//Niclas
Nåt mer du undrar över???
Nikk skrev:...fantastiskt !!! Man behöver inte ens svara utan det gör någon annan åt en Kunde inte sagt det bättre själv
Tack TS o loman
//Niclas
Mina svar på problemen...Black-Wolf skrev:Hej
Har efter en längre tur på min Falco 01:a blivit mer och mer irriterad på växellådan. Kanske är jag kräsen då jag kört Suzuki (Förlåt att jag svär i kyrkan) tidigare.
Problem 1.
Startar motorn och pressar in kopplingshandtaget. Det smäller ljudligt i lådan när jag petar i ettan.
Ibland smäller det inte alls
Problem 2.
Har växlat ner till ettan och ska tex parkera hojen. När motorn är igång är det ibland omöjligt att få in neutral. Stänger jag av motorn så hittar jag neutral direkt.
Någon som känner igen liknande symptom?
Problem 3.
Har kanske inte så mycket med växellådan att göra.
Vid hastigt minskad gas blir det ett väldigt avbrutt ryck, nästan som ett och noll. Det sitter Renegade Chip, Luftburk och Slippisar monterade. Är det något man kan justera på bänk med tec PC3? Eller ryckutjämnare?
Tacksam för input
För övrigt en jäkla kul hoj Undrar om Aprila tänker släppa någon ny Falco snart
/BW
TwinSucker skrev:Mina svar på problemen...
P 1: Det gör det på min oxå, och har gjort på dom flesta hojar jag har kört!
Testa med att dra in kopplingen och håll den intryckt ett tag innan du peter i ettan...då hinner drev och allt annat i lådan lugna ner sig.
P 2: Har inget svar på det egentligen utan bara tänker lite högt just nu...det är samma på min. Det enda jag vet är att som exempel på Kawwa när man bygger om dom till banhoj så kittar man lådan för att det ska va praktiskt taget omöjligt att få i neutralen.
Vilket borde innebära att Aprilia är så mycket grymmare från skratsch! Pure racing
P 3: Hmm, har du kört twin innan Det är ju mycket makantare respons vid gasavslag på en twin. Men fan va det låter gott!!
Jag tycket att det är en vanesak!
Lite kludd blev det iaf
//TS
Black-Wolf skrev:Tack för din input
Nej det är min första Twin så det är som du säger kanske mer en vanesak.
Var mest orolig för att lådan höll på att ge sig men är lite lugnare nu
/BW
Black-Wolf skrev:Nej det är min första Twin så det är som du säger kanske mer en vanesak.
Var mest orolig för att lådan höll på att ge sig men är lite lugnare nu
/BW
Black-Wolf skrev:Hej
Problem 3.
Har kanske inte så mycket med växellådan att göra.
Vid hastigt minskad gas blir det ett väldigt avbrutt ryck, nästan som ett och noll.
/BW
Jag har ju redan erbjudit ett byte rakt avbikerwoman skrev:Vill gnälla lite nu.... min nya hoj (mille-r 04) går som skit sen den var på första servicen och de uppdaterade CDI-boxen enligt rekommendationer av Aprilia. Den hostar och hackar vid 4000 rpm samt vid hastigt släpp av gasen baktänder den och "bluddrar".
På alla andra varv går den normalt. Beror detta på att den får för mkt. soppa kanske?
Sen har blinkersknappen hållt i 340 mil bara Skitsak visserligen som går på garantin, men snacka om dålig kvalitet....
Sen har jag behövt lufta kopplingen 1 gång/vecka, den drar in luft
Ska åka och gnälla hos handlaren i morrn och se till att få sakerna fixade, men det är trist med så mkt. fel på en sprillans ny hoj! Falcon gick ju 4000 mil utan problem!
flugan skrev:P:1 Min smäller mindre när hon är varm, dessutom, om kallstarten är idragen kanske den varvar rätt friskt för dig när du lägger i 1:an. Jag kör inte iväg förrän tempen är 68C, d v s utan kallstarten på.
P:2 Vid stillastående let efter neutral med 1:an i så är jag obestämd, odistinkt och osnabb för att få i neutralen. Funkar varje gång.
P:3 Jomenvisst, slipper du ju använda bakbromsen så mycket.
icko skrev:Tror de hänger mera på insprutet, som inte e silkeslent direkt...
Pröva o justera gaspelet på gasvajrarna under handtaget, tror inte du får bort de helt men mindre markant! Förmodar att du har ett ryck i andra riktningen oxå, dvs när du slår på gasen!??
//Icko
Själv brukar jag alltid vända mig till FLR Racing i Vallentuna. En gammal racekille som har verkstad där. Bra service och framför allt bra priser. Han är återförsäljare på PowerCommander och kan fixa fram det mesta. Skall tilläggas att det va ett tag sen jag va i kontakt med honom men såvitt jag vet så kör han firman fortfarande.Göran skrev:Vart skall man bäst vända sig för att köra Millen i en Dynojet bänk ?
Jag tänkte köra den en gång innan man gör några justeringar. Efter vintern blir det att köra den igen, och då gärna i samma bänk, med tillhörande injustering.
Vem är bäst i Stockholms trakten ?
TwinSucker skrev:Själv brukar jag alltid vända mig till FLR Racing i Vallentuna. En gammal racekille som har verkstad där. Bra service och framför allt bra priser. Han är återförsäljare på PowerCommander och kan fixa fram det mesta. Skall tilläggas att det va ett tag sen jag va i kontakt med honom men såvitt jag vet så kör han firman fortfarande.
Det är 2meter här på forumet. Dra ett PM till honom så hjälper han säkert gärna till.
//TS
hbo69 skrev:Jag funderar på att köpa en Aprilia SL1000 Falco. Någon som har koll på vad en helförsäkring för denna kostar i stockholmsområdet?
flugan skrev:Ni som trimmade era RSV >04. Vilka hästkrafter kommer ni upp i? Vad har ni gjort då?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |