Aprilia-tråden.

MC Doktorn

Guest
mikcar skrev:
Öhlinarna är ju samma oavsett hojmärke. Packboxarna är inte lika tajta för mindre friktion som t.ex. Showan. Kräver mer underhåll alltså. Är det racing så är det... typ...
Bakbromsen har jag problem med. Fattar inte var luften kommer in någonstans. Ska försöka ta reda på mer om det.

Jag har inget problem med kopplingen förutom att kopplingsvätskan blir svart från o-ringarna.

Trycker ut olja... var då? Ofta beror det på att man inte dragit dit grejer jämnt... t.ex. ventilkåpspackning och locket till oljefiltret. Då vet jag att det kan bli problem. Har inga problem med det.

Ducati delar en del av problemen med Aprilia ang. luft i bakbroms och svart kopplingsvätska. Så verkar som Brembo inte lyckats helt på alla fronter...

Jag har åxå svart kopplingsvätska men den funkar kanon.

Träffade David (rolig kille) på KGA med värsting Factoryn med 138 på baken jävlar va den går !! och den tryckte ut oljan genom packboxen runt växellföraren , men han har ju moddat med högkompkolvar varvar 11k mm så de kanske beror på det.
BIKE tobbes RSV 04 drällde olja på GR ,vart vet jag inte tror det va locket till filtret.
 
Last edited:

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Ewwe skrev:
Hej alla glada!

Har precis klarat kortet och snuvat RSV_R på en av hans hojar! (sambos ska väl dela på allt.... eller?) :hihi

Riktigt go hoj är det iaf! Älskar ljudet!!!!!

Har ej vågat ge gärnet ännu... Men det kommer nog!

Ha det//Ewwe
Fick du gathojen eller den med extra allt? :tummenupp grattis till kortet! och välkommen i gänget!

/Felix
 

Ewwe

Brrrrruuummmm
Gick med
25 Aug 2005
Ort
Borås
Hoj
Aprilia mille R
Felix skrev:
Fick du gathojen eller den med extra allt? :tummenupp grattis till kortet! och välkommen i gänget!

/Felix
Tack!

Snodde åt mig gathojen, och kraschkåpor/kraschpuckar! Tyckte det va lämpligt för tillfället..... :crash

Den andra hojen blir gathoj igen. (om den nu blir klar någon gång...(vinter proj> vår proj> sommar proj> höst proj> och troligen vinter proj igen....)) Hahaha....

//Ewwe
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
2ono skrev:
Jag har åxå svart kopplingsvätska men den funkar kanon.

Träffade David (rolig kille) på KGA med värsting Factoryn med 138 på baken jävlar va den går !! och den tryckte ut oljan genom packboxen runt växellföraren , men han har ju moddat med högkompkolvar varvar 11k mm så de kanske beror på det.
BIKE tobbes RSV 04 drällde olja på GR ,vart vet jag inte tror det va locket till filtret.

Det är inga standardproblem på modellen. Skulle kalla det för ovanliga undantag.
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
2ono skrev:
Jag har åxå svart kopplingsvätska men den funkar kanon.

Träffade David (rolig kille) på KGA med värsting Factoryn med 138 på baken jävlar va den går !! och den tryckte ut oljan genom packboxen runt växellföraren , men han har ju moddat med högkompkolvar varvar 11k mm så de kanske beror på det.
BIKE tobbes RSV 04 drällde olja på GR ,vart vet jag inte tror det va locket till filtret.

Ja att den är svart påverkar inte funktionen men med tiden så blir o-ringarna dåliga.
11 rpm är originalvarvstoppet på -04 b.t.w...
Jo, det var locket till oljefiltret på Tobbes hoj. Jag hjälpte honom med det. Vi tömde oljan och skruvade på den RÄTT igen sen var det ok. Hade precis varit inne på service hos en av de auktorisrade Apriliahandlarna... :rolleyes:
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Broms problemet ska ni prata med butiken ni har köpt hojen av,eftersom det är garanti ärende några delar ska bytas ut. Vet de inget så ska de ta reda på det flera i usa har fått det fixat med nya delar.
 

Peppo

Medlem i M.I.L.F. Riders
Gick med
25 May 2004
Ort
Borås
Hoj
Aprila SL 1000 Falco
???

Hallå allihopa är det ingen som har hört nått om någon västkust twinträff innan tomten kommer eller?
:tomten vill bara påminna om att det är snart dags att skriva sin önskelista innan jul.

jag önskar mig en längre sommar...
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
mikcar skrev:
Hade precis varit inne på service hos en av de auktorisrade Apriliahandlarna... :rolleyes:

Och av statistiken att döma, är det en, inte oansenlig risk, att mc;n har en lägre funktionsgrad efter ett verkstadsbesök - relativt före. :D
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Peppo skrev:
Hallå allihopa är det ingen som har hört nått om någon västkust twinträff innan tomten kommer eller?
:tomten vill bara påminna om att det är snart dags att skriva sin önskelista innan jul.

jag önskar mig en längre sommar...

Det är bara till att dra ihop en :tummenupp .
 

Peppo

Medlem i M.I.L.F. Riders
Gick med
25 May 2004
Ort
Borås
Hoj
Aprila SL 1000 Falco
flugan skrev:
Det är bara till att dra ihop en :tummenupp .


Kopplingen funkar fint nu föresten...fattar inte riktigt vad det betyder ( det du har skrivit i din avatar om hoj...men har för mig att jag såg prillan på blocket ...stämmer det?
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Peppo skrev:
Kopplingen funkar fint nu föresten...fattar inte riktigt vad det betyder ( det du har skrivit i din avatar om hoj...men har för mig att jag såg prillan på blocket ...stämmer det?

Falcon är kvar hos mig (det är italienska i avataren).
 

MC Doktorn

Guest
#Olsson# skrev:
Det är inga standardproblem på modellen. Skulle kalla det för ovanliga undantag.

Nä kvaliten är det inget problem med, men med stora effektuttag så får man räkna med sånt där antar jag , kanske därför effektuttaget på TMP RSV va måttliga 132 :rolleyes: .

mikcar skrev:
Ja att den är svart påverkar inte funktionen men med tiden så blir o-ringarna dåliga.Jo, det var locket till oljefiltret på Tobbes hoj.
Hade precis varit inne på service hos en av de auktorisrade Apriliahandlarna... :rolleyes:

Vad händer då , läcker in luft :va
Ja det där är väl det minsta man kan begära av en aukt aprilia service , men det kanske ingår att man ska kolla att allt är rätt gjort :rolleyes:
 
Last edited:

Mr Vader

Galaxhärskaraspirant!
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Granne med Gelleråsen.
Hoj
DBS
Min mille har tuggat i sig det andra batteriet för säsongen... hojen har gått som en raket sen jag bytte förra batteriet, nu går han bara på en burk vid ca. 7000 rpm... kan det vara något annat än laddregulatorn som strular? vad gör man isådantfall... :va går den att laga eller är det bara att byta... :va
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Någon som vet eller kan kolla vilket håll framdrevet ska sitta åt? gropen inåt eller utåt?
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Lam-Kaka skrev:
Drevet ska altså vara så långt ut som möjligt?

Jomenvisst. Om du är osäker eller vi inte pratar samma språk; sätt på framdrevet men skippa att sätta tillbax drevkåpan, sätt dock tillbaks bakhjulet (samt dess bakdrev). Då kan du se bakifrån cykeln om bakdrev å framdrev ligger i linje.
 

_basse_

ailirpA
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia RSV Mille
Bikelift depåstöd!!

Är det någon som använt Bikelifts standard depåstöd för framgaffeln på Millen??

Antingen är jag helt dum i huvudet eller så passar det helt enkelt inte. Jag köpte stödet av Checkray över internet, och dom garanterade att det skulle passa.

Stödet bara glider av när jag ska lyfta, det får inget fäste i hålen....


:confused: :3freak
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top