basseman skrev:Är det någon som använt Bikelifts standard depåstöd för framgaffeln på Millen??
Antingen är jag helt dum i huvudet eller så passar det helt enkelt inte. Jag köpte stödet av Checkray över internet, och dom garanterade att det skulle passa.
Stödet bara glider av när jag ska lyfta, det får inget fäste i hålen....
![]()
![]()
Black-Wolf skrev:Hej
Har efter en längre tur på min Falco 01:a blivit mer och mer irriterad på växellådan. Kanske är jag kräsen då jag kört Suzuki (Förlåt att jag svär i kyrkan) tidigare.
Problem 1.
Startar motorn och pressar in kopplingshandtaget. Det smäller ljudligt i lådan när jag petar i ettan.
Ibland smäller det inte alls![]()
Problem 2.
Har växlat ner till ettan och ska tex parkera hojen. När motorn är igång är det ibland omöjligt att få in neutral. Stänger jag av motorn så hittar jag neutral direkt.
Någon som känner igen liknande symptom?
Problem 3.
Har kanske inte så mycket med växellådan att göra.
Vid hastigt minskad gas blir det ett väldigt avbrutt ryck, nästan som ett och noll. Det sitter Renegade Chip, Luftburk och Slippisar monterade. Är det något man kan justera på bänk med tec PC3? Eller ryckutjämnare?
Tacksam för input![]()
För övrigt en jäkla kul hojUndrar om Aprila tänker släppa någon ny Falco snart
![]()
/BW
Angel1000 skrev:Sent svar pga utlandsvistelse.
Angående nr1 och nr2.
När min hoj beter sig sådär hjälper det att lufta kopplings-hydrauliken.
Jag vet inte om det är hydraul eller vire på Falco, men särskilt symtom nr2 tyder iaf på att den inte kopplar ur ordentligt, även nr1 kan göra det men min smäller även när kopplingen är nyluftad.
Om det är vire, prova att justera.
Om det är hydraul, prova att lufta.
Det där lät inte helt fel!Lam-Kaka skrev:Planen är att bora + smeka de beg cylindrarna o sätta i 100mm kolvar, sen införskafa sig en 05+ portatop + fixa luftkit + pcIII + eventuellt 60mm spjällhus sen brum brum![]()
imaster skrev:Finns det nåt ställe där man kan handla prylar till sin Mille -00:a? Allt jag hittar på nätet verkar vara till 01 - xx...![]()
Är särskilt ute efter avgassystem av varierande typ.
Göran skrev:
Cale skrev:frågan är nu på vilka årsmodeller denna del sitter, den finns iaf på -99..
flugan skrev:En käring backade på min cykel![]()
fogerty skrev:Va?? Idag alltså?
Jefla skit, blev det mycket skador? Vart hände detta?![]()
Lam-Kaka skrev:Köpte nyss beg cylindrar i ny skick på ebay till bra pris eventuellt en till motor på väg också ingen som ska till uk som kan ta med den till sverige åt mig![]()
Planen är att bora + smeka de beg cylindrarna o sätta i 100mm kolvar, sen införskafa sig en 05+ portatop + fixa luftkit + pcIII + eventuellt 60mm spjällhus sen brum brum![]()
DaLorD skrev:Jag ska till UK nästa vecka... Men en motor är väl lite krångel som handbagage..![]()
Nått mindre jag kan hjälpa dig med???
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |