Aprilia-tråden.

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Har samma problem på mitt Acra system på min 03:a
Har en liten intryckning där stödet går upp så det tar ju inte emot

Vet inte hur mycket det påverkar flödet dock :(

/BW

Tryckt in det själv? Så besvärligt då...:rolleyes: Sidostödet tänker jag minsann inte offra.. Hoppas på att Lam-kaka dyker upp med en utläggning om detta snart. =) Det torde ju vara ett vanligt problem med smarta lösningar som följd?

kalson

dänä
Gick med
13 Nov 2007
Hoj
Gixxer1000
Tja!

Har en liten oväsentlig fråga till er Aprilia åkare!! Någon som vet vad "Mille" betyder???

/Mvh Erik

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Tryckt in det själv? Så besvärligt då...:rolleyes: Sidostödet tänker jag minsann inte offra.. Hoppas på att Lam-kaka dyker upp med en utläggning om detta snart. =) Det torde ju vara ett vanligt problem med smarta lösningar som följd?

Vi gör som alla andra här i norrland vi tar bort stödet och ställer hojen mot ett träd när vi stannar :p

Mitt orginal sidostöd sitter kvar och jag har ingen buckla på mitt smaltmoto system :) , ska försöka fixa till en bild vad jag har gjort men det va ingen svår lösning...svetsade bara på en höjning på stödet så det inte åker lika långt upp som innan... men man måste va noga med att det inte blir för mycket annars så skrapar stödet i vid nerläg(stödet ska va ca 1-2mm från röret när det är uppfällt annars är det för mycket)

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
Mille -01

Tjenare alla Aprilia åkare! Jag åker oxå twin, fast en vtr 1000f. Nu har efter några bandagar har farten ökat rejält. Därav behövs en uppgradering i garaget. Vill hålla mig kvar i twinträsket och då känns Millen rätt. Har kollat på en Mille -01 mattsvart. Är som har har en nöjda?

Just den Millen jag har kollat på behöver nya blinkers och nytt kåpglas. Någon som har en bra sida jag kan hitta sånt. Kollade s-racing och hittade blinkers. Men kåpglas till mille var värre.

Mvh David

sirmagnus

KULTURPEDAGOG
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
RSV Mille R en Kawasaki ATW
Just den Millen jag har kollat på behöver nya blinkers och nytt kåpglas. Någon som har en bra sida jag kan hitta sånt. Kollade s-racing och hittade blinkers. Men kåpglas till mille var värre.

Mvh David

Hej
kolla på www.rsvr.net dom är väldigt snabba jag har handlat därifrån flera ggr och fått prylarna inom 2 dagar. vet inte om dom är billiga men dom är väldigt snabba i allafall
/M

kurre3

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Vi gör som alla andra här i norrland vi tar bort stödet och ställer hojen mot ett träd när vi stannar :p

Mitt orginal sidostöd sitter kvar och jag har ingen buckla på mitt smaltmoto system :) , ska försöka fixa till en bild vad jag har gjort men det va ingen svår lösning...svetsade bara på en höjning på stödet så det inte åker lika långt upp som innan... men man måste va noga med att det inte blir för mycket annars så skrapar stödet i vid nerläg(stödet ska va ca 1-2mm från röret när det är uppfällt annars är det för mycket)

Väntar med spänning på bild.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Väntar med spänning på bild.

Dålig kvali men jag tror du förstår vad jag menar... ringat in med röd cirkel

mnille008154079072.jpg

En bild på hojen igen...

dsc54603c204855.jpg

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
AF1 http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp?idCategory=4
har bra utbud, och dollarn ligger ju bra till i nuläget:)

Aah det där var en mycket bra sida, tack! Jag glömde fråga om sevice. Vid vilka mil görs dom och vad kostar dom ungefärligt? Gjordes några garantiåtgärder på 01:an? Hojen jag har kollat på har gått 2600 mil och har två ägare. Den andra ägaren köpte den i juni i år och har kört ca 300 mil. Ska ringa på den idag är det tänkt :) .

Tack på förhand!

Last edited:

kurre3

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Dålig kvali men jag tror du förstår vad jag menar... ringat in med röd cirkel

En bild på hojen igen...

Ahaa. Jag kanske får återkomma om det blir aktuellt med just det systemet då! Förresten, kand det bli problem även med provisions för kåpor med helsystemen?

Tack för bilden, fin hoj btw =)

Å jag väntar på att du ska dyka upp:D :D

Mitt EVO6-system sitter på plats utan vare sig bula eller förändring av stödet.
Det är riktigt tight (1mm) men det funkar.

Ja, det börjar nästan luta åt att jag lägger planerna om helsystem åt sidan..:)

Last edited:

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Aah det där var en mycket bra sida, tack! Jag glömde fråga om sevice. Vid vilka mil görs dom och vad kostar dom ungefärligt? Gjordes några garantiåtgärder på 01:an? Hojen jag har kollat på har gått 2600 mil och har två ägare. Den andra ägaren köpte den i juni i år och har kört ca 300 mil. Ska ringa på den idag är det tänkt :) .

Tack på förhand!

Var 750:e mil, du kan ladda ner manualer här: http://www.serviceaprilia.com/public/lum/index.asp?l=RSV Mille
Står om serviceintervall på de första sidorna av fil nr 2.

01:an har inga garantiåtgärder, den enda som har haft det genom åren var -04:an något med svingen kommer inte ihåg exakt, tror det finns nämnt tidigare i denna tråd.

Lycka till med köpet:tummenupp

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
Var 750:e mil, du kan ladda ner manualer här: http://www.serviceaprilia.com/public/lum/index.asp?l=RSV Mille
Står om serviceintervall på de första sidorna av fil nr 2.

01:an har inga garantiåtgärder, den enda som har haft det genom åren var -04:an något med svingen kommer inte ihåg exakt, tror det finns nämnt tidigare i denna tråd.

Lycka till med köpet:tummenupp

Tack så mycket :tummenupp ! Kan nog bli att jag åker och hämtar hem den till helgen. Jag är grymt sugen :D . I så fall kommer suget efter vår bli ännu mer outhärdligt. Har provat en kort sväng på en mille 99:a en gång. Var bara en väldigt kort sväng. Men det kändes som den var mycket smidigare och stadigare i chassit mm än vtr:n. Borde vara hur skön som helst på bana. Någon här som gjort ett liknande byte eller bara kört bana. Hur upplevde ni den och eller skillnaden?

Last edited:

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Hojj..
Tack så mycket :tummenupp ! Kan nog bli att jag åker och hämtar hem den till helgen. Jag är grymt sugen :D . I så fall kommer suget efter vår bli ännu mer outhärdligt. Har provat en kort sväng på en mille 99:a en gång. Var bara en väldigt kort sväng. Men det kändes som den var mycket smidigare och stadigare i chassit mm än vtr:n. Borde vara hur skön som helst på bana. Någon här som gjort ett liknande byte eller bara kört bana. Hur upplevde ni den och eller skillnaden?

Tjänare! Jag har prövat på många olika hojjar genom åren:yoparty Alla hojjar har sina karaktärer på både gott och ont:va Men när jag köpte min första Aprilia så blev jag helt såld:confused: Hon har det jag söker:) Kanonbra på vägen, går som en toring vid långfärd, och är ingen dussin hojj:tummenupp Det fins många hojjar som har mer HK men tyvär ingen filing:D Och ska en risbrännare hänga på när det går undan, så får han gasa utav h-te :huvet medans du tyker att du kör en toring runda:D :D
Hade

EmKao

Småläning
Gick med
20 May 2005
Hoj
Dominator - GSXR 750 K8

Bifogat

• rsv_blue.jpg
    rsv_blue.jpg
    26.2 KB · Visningar: 53
  • rsv_silver.jpg
    rsv_silver.jpg
    26.9 KB · Visningar: 45
  • rsvblack.jpg
    rsvblack.jpg
    26.6 KB · Visningar: 47
  • rsvwhite_1.jpg
    rsvwhite_1.jpg
    30.9 KB · Visningar: 63
  • tuonoblack.jpg
    tuonoblack.jpg
    26.7 KB · Visningar: 43
  • tuonofactory2.jpg
    tuonofactory2.jpg
    27.3 KB · Visningar: 40
  • tuonofactory.jpg
    tuonofactory.jpg
    34.5 KB · Visningar: 44
Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...