kul fakta. en av Aprilias stuntförare, Samuela De Nardi, har sin R1:a som favorithoj. Källa: www.samueladenardi.it/
Bonzo skrev:Någon som har en bild på hur kabelhärvan ligger under toppkåpa/framlyse?
Försöker få ordning på min hoj efter att haft den ombyggd ett par säsonger och jag vet inte hur jag ska lägga kabelstammen för att toppkåpan ska gå att montera utan att ta till våld.
Givetvis började jag inte ta bilder vid första demonteringen förrän långt senare. Tänkte väl att "jag kommer ihåg hur det såg ut". Nä, det gör jag faktiskt inte!
Hudik skrev:Premiärtur på 4:an idag.
Vilken hoj
Inte en vibration vad jag kunde känna...
Bara att tvätta kvar
Någon som har en bild på hur kabelhärvan ligger under toppkåpa/framlyse?
Försöker få ordning på min hoj efter att haft den ombyggd ett par säsonger och jag vet inte hur jag ska lägga kabelstammen för att toppkåpan ska gå att montera utan att ta till våld.
Givetvis började jag inte ta bilder vid första demonteringen förrän långt senare. Tänkte väl att "jag kommer ihåg hur det såg ut". Nä, det gör jag faktiskt inte!
Hur är byggkvaliten på senare Mille/Tuono/Falco (typ 05-idag)? Inte bara finishmässigt. Är det jämförbart med japanerna ? eller med KTM t.ex ?
Icke fungerande bakbroms, låter spännande . Går det att fixa ? Hur menar du luftning av koppling ?
Hehe, fartens värsta fiende, den var bra Jag läste på nåt forum av misstag, en kille sa att bromsvätskan kokar och det är så det bildas gasbubblor. Rotax har bra (skottsäkert) rykte, inte konstigt BMW köper paralelltwinnen från dem.
Tack för infot!
Hoppas bilderna hjälper. Hojta till om du vill ha fler bilder. Min hoj är en 02
sätter man dit ett riktigt set med eftermarknadsfotpinnar där man flyttar huvudcylindern till bakbromsen till en högre position så är problemet ur världen.
Är jag dum i huvet på riktigt om jag byter/säljer bort min RSV mille -00a och införskaffar mig en Tuono? (00-03)
Nån som vill sitta sportigare och byta jämnt?
intressant att inte Aprilia fixar detta på garantin (eller det kanske de gör?)
Är jag dum i huvet på riktigt om jag byter/säljer bort min RSV mille -00a och införskaffar mig en Tuono? (00-03)
Nån som vill sitta sportigare och byta jämnt?
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |