Hur mycket varvar den nyare generationens mille? Alltså den från 0
-04 och frammåt.
FettSnok skrev:11000 v/min
Hudik!
Riktigt snygg! Grattis till en riktig skönhet!!
Är jag dum i huvet på riktigt om jag byter/säljer bort min RSV mille -00a och införskaffar mig en Tuono? (00-03)
Blir ingen banåkning i år, Tuono´n är billigare i försäkring och lite skönare sittställning. Hade varit kul med lite touring i sommar. Sen att jag studerar och CSN inte ger mig så många lappar per månad gör att man helst vill byta rakt av hehe!Tycker det låter som en väldigt vettig idé, har själv funderat i samma svängar. Dock går nog jag steget längre och skaffar 2:a gen när jag ändå håller på.
Jasså, trodde Tuono kom tidigare! Jag tänkte upp till 2003, därefter går det nog inte byta jämt mot min racer! (så jag bara chansade att de kom runt -00 )Näe
Du är helklok, dessutom blir den säkerligen bra mycket billigare att äga
Sen tror jag bestämt att 1gen. Tuono är 02-05
Jasså, trodde Tuono kom tidigare! Jag tänkte upp till 2003, därefter går det nog inte byta jämt mot min racer! (så jag bara chansade att de kom runt -00 )
Är du intresserad av att titta på mina bromsskivor? Den var lite sneda men kanske bara behövdes rycka lite i "låsningarna" mellan inre och yttre ringen... Fixat depåstöd fram så jag tänkte skruva lite i veckan!
=) tuonon har släpat lite i modellerna kontra rsvr. Oavsett så är den en förbannat trevlig bekantskap!
Bromsskivor, inga problem!
Btw var du ute och åkte idag?! Det gick rykten om en röd hoj i kvarteret idag....
Härlig maskin
[YOUTUBE-ID]8Rq3m_mk6KA[/YOUTUBE-ID]
Gick och kollade i förrådet. Kopplingen är köpt från Barnett i USA. Gick in på deras hemsida men hittade inte någon detaljerad info om kopplingen, bara att den fanns att köpa typ.
Men det är väl bara själva kopplingen som är Barnett, slaven är ju troligen orginal ändå. Det är garanterat den som läcker.
Finns nog mått på oringen här i tråden eller på Famigliaforumet. Bara att köpa på Momentum.
Ett bättre alternativ är att köpa en eftermarknadsslav, dyrare men den håller tätt!
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |