JonteB
Ny medlem
- Gick med
- 3 Jan 2008
- Hoj
- Ingen....Föredettingar: Aprilia RSV Mille R -02, Yamaha YZF750R -94
Ska försöka hjälpa dig...JAG kommer alltid hävda att CTEK laddare e skit men men .
Gör så här ladda batteriet fullt.
När du startar använd choken på fullt(ingen gas)"tryck på start knappen någon sekund" brumar den ej igång då så släp knappen och vänta tills dashboarden slutar flipa upp o ner med nålen. Testa igen! samma tillväga gångs sätt!.
Sätt du gjorde det på riskerar att sura ner hojen på någon konstigt viss....ivarjefall om du startar den med full choke + gas den brumar igång du slår av den ganska fort och sen ska starta den ganska snabbt efter det och du har inte varm kört hojen riktigt.
Gissar att din hoj har startat om du har vilat den några timmar och försökt igen.
Jag tror faktiskt aldrig jag lyckats starta hojen på något annat sätt än just full gas och full choke :S....tyvärr, det var det som tog typ 2 veckor precis när jag köpt den att komma på :S
Dock tror jag absolut på din teori att det surar igen den, så jag har helt enkelt bara en enda chans
tyder det på att något är fel? SKA den gå att starta utan full gas?
Jag har nämligen inga vidare möjligheter till djupare felsökning utan måste ta mig hem till föräldrarnas garage.